Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek!!! Gebruik Canna biovoeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Eerste kweek!!! Gebruik Canna biovoeding

Korting op 420shop
    Hallo mederokers

ik heb dus de vraag

ik ga gebruik maken van canna bio voeding
    nu lees ik hier en op internet,
    dat je met biologische voeding geen ph waardes hoeft te meten ?
    Graag krijg ik dit bevestigd door jullie

ps ik ben 5 min lid dus hoop dat het duidelijk is
    en het op de goeie plaats staat

languhjonko

Re: Eerste kweek!!! Gebruik Canna biovoeding

Ik gebruik zelf bac bio en dan hoef je niet te meten. Canna ken ik verder niet maar als het bio is hoef je geen ph te meten. Was ook mijn eerste keuze voor mijn eerste kweek lekker handig, en hoef je geen ph meter aan te schaffen.
    Last edited by Greyvol; 23 December 2014, 20:15.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Hallo greyvol

bedabkt voor je snelle reactie!
      Ik kijk het maar ff aan dan
      het vreemde is dat mijn voeding de ph onwijs omlaag gooit
      heb een liter gemaakt volgens kweekschema
      ec is dan redelijk maar ph waarde veel te laag
      ik gaat maar is de gok nemen en de ph meter ver weg leggen
      en Fingers crossed haha

thanks

Comment

Ik snap echt dat concept niet. Je moet toch altijd zien dat water een ph heeft van ongeveer 6. Kraanwater heeft een ph van 8, als je dat niet meet gaan uw planten sowieso kapot, bio voeding of niet.

Comment

Ik zelf wordt er ook niet wijzer van
          ik lees verschillende dingen wel/niet afzuren
          ook op het forum nu
          zelf heb ik het idee dat je ph altijd moet meten
          ik heb dus ook een liter voeding aangemaakt
          en kraantjeswater is hierzo 7,4 en de voeding gooit die naar 5,3/4 ?
          Dus nu twijfel ik of ik dus dat gwn kan geven of dat ik het naar 5.8/6,0 schroef
          ik hoor graag wat van jullie ervaren kweekers

Comment

Je leest verschillende dingen omdat je over verschillende voeding leest.
            Je zoekt nu een oplossing voor BIOCANNA.

De eerste plaats waar je antwoorden zoekt is dan natuurlijk de site van de leverancier en ohneewatnuhocuspocusHanskazan :

Door de aanwezigheid van pH bufferende vruchtzuren in BioVega en BioFlores hoeft de voedingsoplossing niet worden aangezuurd.
            Omdat de vruchtzuren optreden als natuurlijke chelaten zijn de voedingsstoffen over een breder pH traject opneembaar (t/m pH 7)

Gevonden op biocanna.nl dus.

Kijk er eens rond, er staan nog meer weetjes, ook kun je er het juiste schema samenstellen.

Vraag jezelf ook eens af waarom je op de bio-manier wil kweken, en kijk eens wat dat precies inhoudt.
            Echt bio kweken doe je al niet met gebruik van pH-, pH+ of schroeven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik vind dat dan weer onzin. Kan aan mij liggen. Wat ga je in die eerste 4 weken doen als ze nog niet echt voeding nodig hebben? Kraanwater geven zonder af te zuren? Iets zegt mij dat dat niet werkt. Het is de aarde die moet bufferen en dat lukt niet met potjes tot 18 liter.

Comment

Voor de eerste week zie ik op het schema 1ml BioVega en 4ml Rhizotonic per liter water staan.
                Vega brengt de pH omlaag, Tonic gooit het weer omhoog.
                Dunno wat het resultaat dan is maar als de fabrikant het zo aanraadt zou ik dat zo proberen.
                Het lijkt me wat optimistisch, maar het zal minder sterk zijn dan Terra Vega denk ik.
                Ik heb ook voor de keus gestaan tussen BioCanna en Biobizz, ik heb voor de laatste gekozen, omdat die meer flesjes had, dan kun je meer aanpassen.

18L is wel een behoorlijke buffer, afhankelijk van het licht en de grootte van de plant.
                Nahja, we gaan het meemaken, misschien gaat TS ons op de hoogte houden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dus ze rekenen erop dat je kraanwater gebruikt en toch afzuurt door het gebruik van de voeding? Ik zie het verschil niet met afzuren met ph-.

Comment

Wat ik begrijp als je met de vega iets naar beneden haalt, haalt de rizo het weer omhoog: dus af zuren geen meerwaarde in dat geval. De voedingen hebben een + en een -, samen in de juiste hoeveelheid zou de ph dus goed moeten zijn.

Correct me als ik het verkeerd lees

Comment

Nee, klopt niet in de praktijk. Ik verwijs u door naar een chemicus die met mol kan rekenen om dat uitgelegd te krijgen. Paar druppels hebben effect en de zuurtegraad steekt echt nauw. Tot op de komma.

van wikipedia: Het logaritmische karakter van de schaal zorgt ervoor dat zelfs binnen de schaal van 0 - 14 zeer extreme waarden kunnen worden weergegeven: in een oplossing van pH 8 zitten al 100 keer zoveel OH-ionen als H+-ionen en in maagzuur van pH 2 zitten 10.000.000.000 keer zoveel H+-ionen als OH-ionen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Ik snap echt dat concept niet. Je moet toch altijd zien dat water een ph heeft van ongeveer 6. Kraanwater heeft een ph van 8, als je dat niet meet gaan uw planten sowieso kapot, bio voeding of niet.
                        - simpel op te lossen 1/4 kraanwater en 3/4 regenwater.
                        - dan heb je tussen( 6.2ph - 6.8ph )

Comment

Bezig...
                        X