Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

    Korting op 420shop
    Hallo lezers,

    Ik wil graag voor me zelf planten kweken. Ik heb hier meerdere redenen voor, maar de belangerijkste reden is dat ik me eigen schone wiet wil maken zonder troep er in.

    Maar voordat ik begin met domweg spullen te kopen, zou ik graag een aantal zaken willen weten. Ik heb hieronder drie links van complete kweektenten. Maar hoe weet ik nu wat goede lampen zijn (is philips bv beter dan de andere 2) of welke tent is beter (secret jardin of mammoth)? Wat zijn goede filters en waar moet ik nog meer opletten? En welke van deze drie zouden jullie kiezen?




    http://www.123tuintechniek.nl/winkel...crn=cart&order[222493]=remove

    Ik hoop dat er mensen zijn die hier verstand van hebben en mij meer informatie kunnen geven.

    Groet Michael

    #2
    Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

    Hoeveel planten wil je kweken? Op welke locatie, zolder, living? Heb je directe buren, woon je op een flat? Allemaal factoren om rekening mee te houden.

    Ik zou zelf een tent samenstellen aan je noden als je er het budget voor hebt en anders goed doorsparen als je nog niet begonnen bent.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
      Hoeveel planten wil je kweken? Op welke locatie, zolder, living? Heb je directe buren, woon je op een flat? Allemaal factoren om rekening mee te houden.

      Ik zou zelf een tent samenstellen aan je noden als je er het budget voor hebt en anders goed doorsparen als je nog niet begonnen bent.

      Grtz.
      Hoi Shiva,

      Bedankt voor je reactie, Ik wil rond de 10 planten kweken, misschien 1 of 2 meer (mocht het passesn). De locatie is op een slaapkamer en ik woon in een flat. Hoe zou jij een tent samenstellen gezien deze factoren?

      Comment


        #4
        Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

        Slaapkamer is een hel voor te kweken, been there done that. Heb je alleszins een stil afzuigsysteem nodig en misschien wel een dimbare evsa voor in de zomer als het heet wordt.

        Dan zal je overdag moeten kweken als je niet ligt te slapen want anders ga je je oogjes niet dicht doen vrees ik. Het geluid van de luchtverplaatsing van de uitlaat kan ook al zo luid zijn dat je buren het horen.

        Ik persoonlijk zou gaan voor de 150 tent met afzuiger in box en dimbare evsa.

        Comment


          #5
          Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

          1,2x1,2 tent
          600Watt dim
          Softbox 750kuub plus filter van Path.
          Climate controller.
          Voipbox
          2 waaiers en nog wat klein spul.

          Comment


            #6
            Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

            Sinds wanneer maakt een lamp lawaai bij jou Shiva ? Gezien dat je aangeeft "
            Dan zal je overdag moeten kweken als je niet ligt te slapen want anders ga je je oogjes niet dicht doen vrees ik "

            Het maakt niets uit voor de lucht of je nu overdag kweek of in nacht uren, dat lawaai gaat niet minder worden ? Of zet je tijdens de donkere periode ook je afzuig stil .....?

            OnTopic:

            Vaak zit er bij die samen gestelde tentjes het minimale in, waarbij je nog wel last hebt van een brom van de afzuiging bijvoorbeeld. Wil je dit weg halen is een Variac of een Silentfan controller een optie, dit heeft zeker invloed op je nacht rust... PH/EC meter kan handig zijn, en een voeding lijn zien te vinden waarmee je wilt kweken.
            150 of 120: wil je er 10 in doen of 12 ga dan voor de 120, wil je er meer kunnen doen ? pak dan de 150' er. Ik zou ipv 1x 600watt in de 150 voor 2x 400w gaan, maar dit is een keuze die weer extra kosten met zich mee brengt.

            Je keuze voor voedingen maak je zelf, echter ervaar ik Aptus als erg prettig. Niet alleen om de kosten die in verhouding niet duur zijn, maar ook om het aanbod van producten.

            Comment


              #7
              Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

              Het grote Dit-Heb-Je-Nodig-Topic.

              400W doet 0.5m2. Oftewel ongeveer 70x70cm. Hoe kun je dan effectief 150x150 belichten met 2x400W ? Dan moet je er 4 in hangen.

              Bedenk eerst eens hoeveel wiet je per 4-5mnd nodig hebt.
              Stem daar je lampkeuze op af.
              Stem de afmeting van de tent op je lamp af.
              Stem de afzuiger af op het wattage van de lamp.
              Stem de filter af op de grote van de afzuiger.
              Voila.
              Last edited by QnQ; 3 January 2015, 09:40.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                - wat ook gemakkelijk kan zijn is om uw budget te weten
                - dan zijn hier wel profs die met uw budget , je tent kunnen samenstellen.
                - zo weet je onmiddelijk wat je nog te kort hebt
                - zo kan je bvb: ph meter later aanschaffen en gewoon testertje halen
                - niet alles heb je onmiddelijk nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                  Slaapkamer is echt geen goed idee trouwens. Ideale omstandigheden voor te slapen en te kweken verschillen dag en nacht.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                    Slaapkamer is een prima idee zolang je er maar niet hoeft te pitten
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                      Ik heb tijden met me hok op me kamer gezeten met een gewone buisfan fijn is het niet maar om nou te zeggen dat het niet te doen is

                      Sluit me aan bij mway qua keuze en ja een softbox is wel fijn als je er moet slapen. Je kan altijd overdag draaien en dan snachts de afzuiger dimmen dan is er ook niks aan de hand

                      Comment


                        #12
                        Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                        Sinds wanneer maakt een lamp lawaai bij jou Shiva ? Gezien dat je aangeeft "
                        Dan zal je overdag moeten kweken als je niet ligt te slapen want anders ga je je oogjes niet dicht doen vrees ik "

                        Het maakt niets uit voor de lucht of je nu overdag kweek of in nacht uren, dat lawaai gaat niet minder worden ? Of zet je tijdens de donkere periode ook je afzuig stil .....?
                        Mijn afzuiger gaat van 100% overdag naar 50% in de nacht. Het verschil in decibels tussen 100 en 50% is zonder te meten duidelijk hoorbaar, dus daar ga je beter van slapen en als het muisstil is 's nachts gaan je buren ook geen geluid horen. Luchtverplaatsing maakt ook geluid, ook al heb je geen brom door een bromvrije controller, het maakt lawaai. Ben je hooggevoelig aan geluid, lig je uren wakker. Dus voor de lucht maakt het idd niet uit, wel de personen die willen slapen.

                        En een lamp maakt nihil geluid, maar een gewone vsa kan ook heerlijk liggen zoemen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                          En dan heb je het nog niet over luchtvochtigheid en temperatuur. Ik zou ziek worden moest ik in dezelfde kamer moeten slapen als mijn tent. Het is maar dat je erop voorbereid bent...

                          Comment


                            #14
                            Re: Mensen met verstand van kweektenten en -apparatuur, Wie kan me helpen??!!

                            Plantjes produceren zuurstof, ik word daar niet ziek van.
                            LV kan wel schimmel opleveren na een paar maanden.
                            Maar daarom moet je ook eigenlijk de lucht naar buiten blazen, of in ieder geval de kamer 24/7 ventileren, maar dat moet bij iedere ruimte natuurlijk.
                            Heb je 's nachts de lamp aan, als je ligt te slapen voorzie je ze ook nog eens van wat extra CO2.
                            Da's veel effectiever dan zo'n fles gist.
                            En dat geluid van een afzuiger wen je snel aan, al gaat dat vast sneller als je geen zeurvriend(in) hebt.

                            In m'n jonge jaren ook tijden 2x400 en 1000m3 softbox op 'n slaapkamer van 4x4m gehad.
                            Dat was best te doen. De kachel hoefde in ieder geval niet meer aan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X