Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet al me plante groeien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Niet al me plante groeien

Korting op 420shop
    Goeiedag mijn naam is ........😝
    Nou heb ik sins bijna 2 weken meplantjes geplant maar ze groeien niet allemaal. En de gene die groeien daar zitten geele vlekken op de bladeren wat kan ik hieraan doen en wat kan het zijn.....
    Advies iemand

Re: Niet al me plante groeien

Als je fotos zet en wat info geef over wat je je plant hebt gegeven en hoe je omgeving(luchtvochtigheid, tempratuur) is kan met alles te make hebbe miss heb je niet genoeg luchtvochtigheid als je ze net heb geplant is dat zeker belangerijk anders worteld ie niet verder wat voor aarde gebruikje

Comment

Me lv was 80 procent en 2 groeien er goed maar daar zitten weer gele vlekken op de onderste bladeren en qwa grond heb ik light mix . En fotos kan ik pas poosten ls ik thyis ben

Comment

En met groeien bedoel je het stuk onder de blaadjes ? De stengel zeg maar .. ?
        Als het stuk onder de eerste blaadjes groeit noem je dat strek, dat wordt veroorzaakt door te weinig licht.
        Je "groeiers" zijn dus misschien wel degene die het minder goed doen.

Als ze geel worden is dat meestal van teveel water.

Die LV mag ook best naar 60%.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Soms kan dat alleen niet QnQ.. Plaats is ff wat foto's. Zo weet je natuurlijk niks. Dat is het zelfde dat ik tegen de dokter zeg dat ik hoofdpijn heb maar vervolgens ophang. Dan weet die nog niks.

Comment

20150108_175934.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

20150108_175947.jpg

Comment

Je moet water geven langs de rand van de pot, niet aan je stam. Zo gaan de wortels op zoek naar water ipv dat ze verzopen worden.

Grtz.

Comment

Oke bedankt voor de tip ja ik ben zwaar een leek.

Comment

Comment

Met lamp uit is meer zichtbaar, niet om vervelend te doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                      Met lamp uit is meer zichtbaar, niet om vervelend te doen...
                      - snapt hij wel dat je niet vervelend wil doen
                      - toch mooi dat je het erbij schrijft , om misverstanden te vermijden.

- Grts Amazing

Comment

Jawel maar die staat uit als ik aan het werk ben:p

Comment

- Abeltje075 als jij hier duidelijke uitleg kan geven van je gebruikte apparaten
                          - voeding , licht , foto's , temperatuur , zaden , etc..
                          - en de forumleden , merken ook aan de hand van je gestelde vragen dat je zelf ook opzoektwerk doet
                          - dan zal je hier op een goeie plaats zitten en geholpen worden waar nodig en waar kan.
                          - veel succes

- Grts Amazing

Comment

ik ben het met QNQ eens. teveel water. goede aarde/potgrond bevat 3 tot 4 liter
                            water per 10 liter pot grond. bij 3 liter voelt ze ietwat nattig maar plakt niet, bij 4 liter
                            is de grond donker en plakt wel aan je vinger of waar je ook mee in je aarde prikt

maar goed steek eens een lange sateprikker zo diep mogelijk in je aarde (als je geen meet apparatuur hebt).
                            laat de prikker even 5 tot 10 minuten staan. als je aarde onderin goed nat is zal de sateprikker ook goed nat zijn.

daarnaast heb je je plantjes zo diep in die emmers staan (was je potgrond op?) dat ze een eigen milieu broeien in
                            die emmers. ze zullen aardig verhit worden in die warme bakken als ze zo laag blijven staan. een randje van 1 a 1,5 cm
                            is handig als je beeft bij water geven, maar dit is wel heel diep. ik zou er wat aan doen.

succes.

ps. voor echte tips gaf amazing al een mooi lijstje 'basic needs'

Comment

Ze staan in 15 l potten. Onder 600watt lamp dus 3l water per pot?ben zo thuis dan kan ik meer fotos erbei loaden.

Comment

Bezig...
                              X