Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! 1e keer met lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: help! 1e keer met lamp

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.

    ik ben nieuw hier en het leek me leuk om zelf ook 2a3 plantjes te kweken. dus je kent het wel( ik dan ) je gaat alles zoeken wat je nodig hebt. ik heb op dit forum al aardig wat rond gekeken en dacht dat ik nu wel zo alles had. en je kon het al verwachten de maar. ik wilde gaan voor deze groei en bloei lamp, hier dus al vraag 1: kan je deze voor de groei en de bloei fase gebruiken of kan ik dan toch maar beter voor 2 tl lampen gaan (link lamp http://rhxled.nl/?product=powerteq-d...groei-en-bloei ). en dan vraag 2 ook over de lampen. dit is dus een hps lamp maar ik zat een beetje rond te kijken voor een timer en toen stond er onder in het rood "deze timer is niet geschikt voor hps lampen'' dus toen rade ze me een Relais Kast DV-12 2x600W 6A aan. die is toch ff wat duurder dan een gewone timer. en aangezien in niet zo veel buget heb......... ik dacht dat het die lamp gewoon in een e40 fitting kon doen en hij werkte maar is dat dan niet zo ???
    als jullie me kunnen helpen. alvast bedankt

    gr

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    hier mee wou ik de lamp plugen http://www.dutch-headshop.com/nl/lam...row-p-753.html maar ik denk dat ik dan toch maar beter voor 2 tl buizen kan gaan

    #2
    Re: help! 1e keer met lamp

    Nog niet aardig genoeg gelezen precies. Hps'en hebben een vsa nodig. En een gewone timer van 12-13 euo volstaat wel voor 1 400 watter.

    Comment


      #3
      Re: help! 1e keer met lamp

      een E40-fitting = een E40-fitting .. gewoon een stuk schroefdraad met 2 contacten...
      Voor de rest zal ik nog ff goed verder lezen..
      Die 400W groei/bloei-lamp is dus geschikt voor allebei , maar die moet je dus wel met een davin schakelen..

      succes ! en lees nog even goed voordat je vuurwerk hebt
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: help! 1e keer met lamp

        ik denk juist iets minder lezen hahah hoe raar het ook klinkt. ik lees zo veel dat ik door de bladeren de toppen niet meer zie . dan heb ik een nieuwe vraag. weten jullie een goed koperen versie van iets wat op de davin lijkt ik heb daar namelijk het buget niet voor .

        en nog bedankt voor het andwoorden op mn vragen
        gr

        Comment


          #5
          Re: help! 1e keer met lamp

          Als je een beetje handig bent met elektra kan je een relais kopen.
          maar als je daar alles voor aan moet schaffen (tijdklok, relais, wcd, bedrading en klemmetjes) gaat het niet veel schelen qua uitgaven denk ik.

          ook dit had je op het forum al kunnen vinden....
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #6
            Re: help! 1e keer met lamp

            tnxx jammer dat ik niet goed ben met electra maar bedankt voor de moeite. sorry dat ik het vroeg aangezien het al op het forum stond. ik ga nog even rustig rond kijken
            nogmaals sorry
            fijne dag nog

            Comment


              #7
              Re: help! 1e keer met lamp

              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              een gewone timer van 12-13 euo volstaat wel voor 1 400 watter.
              hier loop ik ff vast... zou je er geen relais of Davin tussen zetten?
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: help! 1e keer met lamp

                Ik denk dat Beo dit sarcastisch bedoelde, wat denk jij?
                Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                Comment


                  #9
                  Re: help! 1e keer met lamp

                  wel gevaarlijk dan.... als ie m aansluit kan het goed mis gaan...
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #10
                    Re: help! 1e keer met lamp

                    het kan wel, maar sommige schakelklokken hebben veel te dunne draadjes, gaat een paar maandjes goed en juist wanneer je denkt dat alles perfect werkt vliegt de boel in de hens

                    Comment


                      #11
                      Re: help! 1e keer met lamp

                      Ik kweek al 7 jaar met zo'n timers... Nog geen problemen mee gehad. Een relais voor een lamp zetten vind ik te onnozel als er op dat circuit amper iets anders op aangesloten is. Je zet ook geen relais tussen je
                      fritketel en das 2000 of 2500 watt. Daarmee dat ik zei dat het zeker geen probleem is voor 1 400 watter.

                      tijdschakelklok.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: help! 1e keer met lamp

                        dan heb je een goede getroffen... er is er hier wel eens 1 blijven hangen, en dat was op 250W.
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #13
                          Re: help! 1e keer met lamp

                          Ik vind dat je voor veiligheid moet kiezen, dv12 kost 65euro. Is met 1 kweek terug verdient.

                          Comment


                            #14
                            Re: help! 1e keer met lamp

                            Ok ok ja 7 jaar is inderdaad al een hele tijd! ik heb misschien teveel horrorverhalen gehoord wat betreft wiet en electra, in dat opzicht ben ik behoorlijk sceptisch

                            Comment


                              #15
                              Re: help! 1e keer met lamp

                              Heb gemerkt dat er een groot verschil is. Deze onderste moet je zeker vermijden, die eerste die werken echt goed. Zijn wel 4-5 keer zo duur. Ik zei 12-13 euro, het kunnen er ook 18-19 geweest zijn. Het kan nooit geen kwaad om die davins te gebruiken he. Dan ben je zeker. Maar we gebruiken bijna allemaal zonder argwaan die stekkerblokken. Of daar nu een spaarlamp in gaat of een 600 watter, die dingen zitten pas goedkoop ineen.

                              tijdschakelklok1.jpg
                              is dus brol deze, die branden idd gemakkelijk door

                              Comment

                              Bezig...
                              X