Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke grond + voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Welke grond + voeding

Korting op 420shop
    Hallo iedereen

Grtz Serialchiller
    Last edited by Serialchiller91; 28 February 2015, 06:18.

Re: Welke grond + voeding

Hoe dat meestal in zijn werk gaat: Hallo meneer de growshop man. Hallo wat kan ik voor u doen? Ik had graag een zak grond gehad en wat voeding. Zeker, we hebben die, die en die merken. Ienne mienne mutte geef die maar. Ok, alsjeblief.

Je bent niet de eerste die zo'n vraag stelt. Dan krijg je van verschillende leden verschillende raad want we kweken niet allemaal met dezelfde lijn. Je hebt al iets van plagron, neem dan batmix, terra vega en terra bloom. Eventueel sugar royal en green sensation.

Ik had bio nova, nu plagron. Een ander heeft hier hesi of atami. Das vragen op een forum welk merk wagen raden jullie mij aan. Retorische vragen.

Ps: de groep vindt het tof als nieuwe leden zich voorstellen. Daar vanboven.
    pps: blij dat het goei lampen zijn.
    ppps; een ph-meter is goedkoper dan een rondje spa-blauw en met voeding erbij ga je te zuur water geven.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

- voeding en grond moet je zelf kiezen , ik ben bvb tevreden met potgrond van aveve
      - en met voedingslijn van canna
      - maar ben er zeker van als jij nu zegt ja dit of dat ...........
      - eens je thuiskomt met je aarde en voeding , ben ik zeker dat je ter plaatse nog zal veranderen van keuze
      - zoals beowulf zegt , ga naar growshop en zeg hallo meneer..................
      - u krijgt alle uitleg en gaat alvast happy naar huis , laat ons dan weten wat het geworden is

Comment

Nou, mooi.
        Nu heel rap die lampen er vlak boven hangen dan, anders gaan ze strekken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Succes met je kweek !

kzet men stoeltje bij

grtz Dieseltj

Comment

- succes , het eerste kopje is al boven
            - je lamp moet op 5-10cm boven je dame hangen.

Comment

- hoe sneller je lamp op de juiste hoogte hoe beter.
              - vanaf ik men zaadje in de aarde steek staat men lamp op juiste hoogte.
              - lamp omhoog omlaag ...... zorgt voor stress.
              - dus een tragere dame

Comment

Yep, je kan de handleiding volgen, maar bedenk, dat het stuk stengel onder de eerste ronde blaadjes maar 1cm lang hoeft te zijn.
                Alles wat die stengel langer is is strek, veroorzaakt door licht tekort.

QNQ2012287.jpg Goed.

spaghetti.jpg Niet zo goed.

Comment

- en waarom is deze foto niet goed ? - u kan je potje niet bijvullen tot je lobblaadjes

Comment

In een grotere pot kan dat wel, maar een zaailing dieper planten om de strek enigszins op te lossen is wel een noodmaatregel.
                    De eerste wortelaanzet zit dan erg diep in de nieuwe pot, waardoor het een stuk langer duurt voor de hele pot volgeworteld zit.
                    De nieuwe wortels gaan eerst naar beneden, daar komen ze al heel snel op de bodem, waarna ze rondjes gaan draaien en haarwortels ontwikkelen die de pot verder omhoog 'bevolken'.

Is je nieuwe zaailing mooi kort, zitten de wortels na overpotten bovenin de pot.
                    De penwortel gaat recht naar beneden, en ondeertussen ontwikkelen haarwortels die horizontaal de pot vol wortelen.
                    Je krijgt dan sneller en een mooiere kluit wat de wateropname bevordert en dus ook de groei en bloei van de plant.

Voila, ik probeer altijd het optimale te bereiken eh...en met een gestrekt plantje begin je eigenlijk al met een achterstand.
                    Het kan wel, natuurlijk, plantje kan ook tot december achter het raam ofzo, maar 't is niet optimaal.

Comment

Hoe staan ze erbij? lukt het met de voeding welk merk bio voeding is je aangeraden als ik vragen mag

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik zie het al je hebt een nieuwe topic gemaakt..

Comment

Bezig...
                      X