Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! probleem met mijn plantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: help! probleem met mijn plantjes

Korting op 420shop
    ik heb een probleem met men planten ik heb 1bubblegun en 1strawberry staan onder de lamp vanaf de eerste blaadjes uitkwamen en staan nu 1.5weken onder de lamp.
    de planten staan op ongeveer 40-50cm van de lamp SYLVANIA SHP-TS 400Watt Grolux 58000 lumen
    in gewone potgrond in een tent 100/100/180 (darkstreet secret jarden tentset).
    afzuiging ligt momenteel ook niet aan en heeft ook nog niet aangelegen.
    ec waarde weet ik niet precies door gebrek aan meter.
    ph waarde bedraagt 7 wat inderdaad te hoog is. ( 5.8-6) heb momenteel geen ph-
    temperatuur ter hoogte van de plantjes staat momen
    teel met de lamp aan wel op 37 graden met continue een ventilator die er net wat over blaast hoe verlaag ik dit?
    de luchtvochtigheid op 60%
    ik geef ze dagelijks water samen met voeding van B'cuzz soil op basis van 1L water (schema zie foto).
    B'cuzz-SoilA&B.jpg
    nu beginnen sinds gisteren de blaadjes geel te kleuren de strawberry zelfs met een paarse schijn waardoor komt dit?
    wat me ook opvalt is dat mijn planten wel al wat meer bladeren heeft maar geen grote bladeren krijgen in vergelijking met andere foto's hier op het forum.
    help me alsjeblief.
    strawberry 2.jpgstrawberry 1.jpgbubblegun 2.jpgbubblegun 1.jpg

Re: help! probleem met mijn plantjes

hallo mattn,

als je zo naar je eigen plant kijkt, wat vind je dan het meest opvallen?

als ik kijk dan vind ik dr erg strekken.. alsof ze ergens naar uitreikt om te pakken maar het is te hoog.

dat komt omdat je lamp te hoog hangt. hoe hoog mag het dan hangen? een 400 watter op 40 cm maar daar hangt hij al op ong.
    kijk je lamphoogte nog een x na.

wrm de blaadjes geel kleuren zal een ander invulling op moeten geven. ik denk zelf als eerste aan een voedingstekort maar niet zo zeker van me zaak.

succes ermee,
    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hasjboom View Post
      hallo mattn,

als je zo naar je eigen plant kijkt, wat vind je dan het meest opvallen?

als ik kijk dan vind ik dr erg strekken.. alsof ze ergens naar uitreikt om te pakken maar het is te hoog.

dat komt omdat je lamp te hoog hangt. hoe hoog mag het dan hangen? een 400 watter op 40 cm maar daar hangt hij al op ong.
      kijk je lamphoogte nog een x na.

wrm de blaadjes geel kleuren zal een ander invulling op moeten geven. ik denk zelf als eerste aan een voedingstekort maar niet zo zeker van me zaak.

succes ermee,
      de planttoppen staan op 52cm van de lamp en de plantjes komen ongeveer 10cm hoog

Comment

Waar te beginnen,
        Hebben ze eerst onder tl gestaan of iets anders want ze zijn inderdaad wel heel erg gestrekt.
        Je zou ze kunnen ingraven maar dit zou ook weer gevolgen kunnen hebben voor rot aan de stam.
        Maar als je ze naar de grotere pot gaat overpotten zou ik ze in ieder geval een stuk ingraven.
        Wel met watergeven opletten dan, beter de randen van de pot inwateren en nooit naast de stam.

Een ph van 7 is inderdaad net iets te hoog maar hoe meet je dit aangezien je geen ph meter hebt, strips?
        Een temperatuur van 37 graden is ook veel te hoog, temperatuur zou maximum 28 graden mogen zijn.
        Een luchtvochtig van 60% is goed, wel als je in de bloei zit ook opletten dat deze niet te hoog is ivm toprot.

Ook heeft een klein plantje nog geen of bijna geen voeding nodig.
        Je plantje staat gewoon veel te nat zo te zien.

Voor de temperatuur in je tent goed te krijgen, zal je de afzuiging moeten aanzetten.
        Let wel op dat je lv dan niet boven de 70% komt want dat kan je afzuiging niet aan.

Hopelijk is het al wat duidelijker, zou nog veel lezen en dan kom je er wel.

Grts cheese

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door mattn View Post
        de planttoppen staan op 52cm van de lamp en de plantjes komen ongeveer 10cm hoog
        Hang deze al maar lager, een 400w lamp moet op 40cm van de toppen zoals hasjboom zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post

Voor de temperatuur in je tent goed te krijgen, zal je de afzuiging moeten aanzetten.

toen ik las over je warmte probleem en dat je afzuiging niet aanstond dacht ik nog hieraan,....gewoon vergeten mee te geven

ik snap wel dat er gedacht wordt om de afzuiging niet aan te zetten in het begin, want er is nog geen stinklucht om af te voeren.
          maar het voert ook (te) warme lucht af...dus toch maar aanzetten... als je het doet om de kosten te besparen kan je wellicht, in het begin, de afzuiging mee laten draaien op de tijd van je lamp. lamp uit, afzuiger uit.....hoeft dan toch geen warmte af te voeren...

hoe heb je je inlaat(verse lucht) geregeld?
          Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

- hopelijk heb je hoogte genoeg , als je zo blijft verder doen als je bezig bent word het een plantje van 3m of meer
            - ik zou ze zo snel mogelijk overpotten in een redelijk grote pot en de lobblaadjes gelijk steken met de rand van de nieuwe pot.

-Grts Amazing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post

Hang deze al maar lager, een 400w lamp moet op 40cm van de toppen zoals hasjboom zegt.
              ik heb de lamp verlaagd naar 40-42cm boven de toppen

Oorspronkelijk geplaatst door hasjboom View Post

hoe heb je je inlaat(verse lucht) geregeld?
              ik zal vandaag iets in elkaar steken zodat er verse lucht binnen kan in de tent maar toch geen licht naar buiten gaat wegens detectie.
              zijn er nog eventuele suggesties?

Comment

Te nat,zodra mogelijk overpotten en idd tot de lobblaadje de potten vullen.
                Gewoon een slang door je luchtgat en die lang genoeg houden.
                De mijne is een meter of 3.
                Ik gebruik hiervoor de zwarte uitvoering en van aqauriumfilter heb ik 2 rondjes geknipt en deze in de slang geplaats.
                Deze 1 x per week even schoon maken met de stofzuiger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                  Te nat,zodra mogelijk overpotten en idd tot de lobblaadje de potten vullen.
                  Gewoon een slang door je luchtgat en die lang genoeg houden.
                  De mijne is een meter of 3.
                  Ik gebruik hiervoor de zwarte uitvoering en van aqauriumfilter heb ik 2 rondjes geknipt en deze in de slang geplaats.
                  Deze 1 x per week even schoon maken met de stofzuiger.
                  dus de plantjes in een grotere pot en volledig onder de aarde zetten tot aan de 2 kleine blaadjes?
                  hoeveel liter pot raden jullie aan?

Comment

- ik raad je minimum 18L aan omdat je je stammetje toch al aardig mag laten zakken.

Comment

Comment

ik wil niet graag opnieuw beginnen ik zal vanavond de plantjes overplanten in een pot van 18l en tot aan de kleine blaadjes ingegraven. zullen ze het redden?
                        ik heb ook een vochtigheidmeter gekocht voor de aarde en die zegt dat de aarde licht bevochtigd is.

Comment

Regel je afzuiging maar ben je al weer 2 stappen verder.

En start een growverslag en ga je inlezen dan komt alles goed.

Comment

Die meters werken voor geen meter. Als je nu de planten verpot beschadig je nog meer wortels. Overpotten gaat enkel deftig als de kluit in zijn geheel uit de pot komt. Dat kan nog allemaal goedkomen ja, met een week of 2 vertraging minstens. Dan ben je beter af met een nieuwe opstart.

Comment

Ik heb de afzuiging aangezet met het verluchtingsrooster aan de zijkant volledig open de temperatuur aan de toppen is momenteel 32graden lamp aan en 23graden uit lv is 40% aan en 66% uit. Moet de temperatuur nog lager? Dit is mijn eerste keer dat ik plant alle hulp is welkom

Comment

Bezig...
                              X