Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het maken van een kweekverslag - Foto te herleiden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het maken van een kweekverslag - Foto te herleiden ?

Korting op 420shop
    De gedachten zijn er om een kweekverslag bij te houden.

Wat me vooral tegenhoud is dat ik met een iphone de fotos zou moeten uploaden. In hoeverre is dat veilig zonder dat de locatie te zien is. Uploaden naar een andere site geniet niet mijn voorkeur vooral om dat zulke fotos naar enige tijd van inactiviteit zullen worden verwijderd en daardoor je kweekverslag zinloos word/is.

De voordelen zie ik in van een verslag. Ook omdat ik weet dat er nog veel winst te behalen is voor mij.

Deze link: https://jointjedraaien.nl/wietforum/...-s-en-Bijlagen heb ik doorgenomen.

Is een foto te herleiden als je die Upload vanaf je Iphone ?

Re: Het maken van een kweekverslag - Foto te herleiden ?

Der gaat ier niemand je opsporen voor een paar plantjes hoor.
    Op ik "noem geen naam" forum halen ze hele kilo's binnen, dus niet paranoia worden opdat je een kweekverslag maakt met 5 plantjes.

Comment

- Dag lezer
      - ik weet dat een foto uploaden met pc met kabelverbinding het veiligst is....
      - niet veilig is via wifi
      - en zoals grinderke net vermeld....
      - 'andere' forums halen ze hele kilo's binnen, dus niet paranoia worden opdat je een kweekverslag maakt met 5 plantjes.
      - is hobby , ziet iedereen...

Comment

In het exif bestand zijn veel gegevens te herleiden, onbewust en onbedoeld geef je je locatie prijs.

Je kan 'instellingen' uitzetten op je mobiel of camera maar zelf wil ik dit risico niet lopen, dat een of andere app deze instellingen ongemerkt wijzigt.

Om die reden heb ik een oudere camera gekocht op marktplaats
        die goede foto's maakt maar waar geen GPS opzit.

Hier kun je de exif gegevens checken exifdata.com

Vlgs. Wikipedia, vooral de GPS gegevens zijn riskant.

Exchangeable image file format (Exif) is een metadata specificatie voor afbeeldingsbestanden uit onder andere digitale camera's. Het wordt gebruikt inbestandsformaten zoals JPG en TIFF. Het is ontworpen door de Japan Electronic Industry Development Association.De Exif-metadata kan uit de volgende gegevens bestaan:
        Datum en tijd van de opname en van de laatste bestandswijziging.
        Merk en model van de camera.
        Naam van de eigenaar van de camera.
        Camera-instellingen zoals belichtingstijd, diafragmagetal (F-getal),diafragma, brandpuntsafstand.
        Gps-gegevens zoals de breedtegraad en lengtegraad.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Gaat niet om para te worden of niet, ik wil gewoon voorkomen wat je kan voorkomen.

Dank je wel Stemma!

Ik ga eens kijken naar een oudere camera die toch redelijk beeld geeft. Het risico is het mij niet waard en vooral niet als het te voorkomen is voor een paar centen.

Zou een progamma als paint kunnen werken om die locatie er zo ie zo uit te halen ? Of is dit als een watermerk die niet te verwijderen is zonder het papier te beschadigen.

Na wat zoekwerk kwam ik dit artikel tegen http://www.iculture.nl/gids/locatie-...-fotos-iphone/

Ik ga zelf toch maar voor de camera optie ipv een app te vertrouwen. Toch wel bizar wat je uit een foto kunt halen zonder er veel moeite voor te hoeven doen.
          Last edited by Lezer; 15 February 2015, 14:10. Reden: Info + link

Comment

Zet gewoon je GPS uit op je fotomachine, that's all.
            GPS kan je locatie verklappen, en jij zelf, als je niet-zo-handige foto's maakt.

Over GPS en exif data zijn al wat topics.
            Stemma legt het je nog een keer uit.

Topic: Trucje met mobiel/foto toestel
            Topic: Forum en politie

Als je ook dingen wil posten, heb je wellicht een andere alias nodig ?

Ikbenechtnietparanoide is nog vrij.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Kijk eerder naar uw andere apps die je geinstalleerd hebt. Als je facebook hebt oid zou ik mij eerder daar zorgen over maken.

Comment

Ik snap niet wat het met para te maken heeft Q ?
                Zelf zet je GPS uit en iemand die er geen verstand van heeft en eerst zekerheid wilt is dan para ?

De links daar in tegen zijn zeker het lezen waard mijn dank daarvoor.

Ook zeker iets om rekening mee te houden Beowulf. In zijn geheel uitgezet dus dat moet nu allemaal in orde zijn.

Comment

Een eenvoudige manier om schoon schip te maken met alle exif-informatie is de opdracht Opslaan voor web. U vindt deze functie in Photoshop en Photoshop Elements. Deze opdracht is in feite bedoeld om afbeeldingen te verkleinen en te optimaliseren voor het internet. De kopie die u op deze manier wegschrijft, is ontdaan van alle exif-informatie.

Comment

Photoshop op 'n Iphone.

Er staat een emoticon achter die laatste opmerking, lezer.
                    Die alias vind ik al niet zo passend, als je je echt zo druk daarom maakte had je via google binnen 2 minuten alles geweten.
                    Mgoed, dat doet er niet zo toe, de truuk is GPS uitzetten, en als je meta data uit 'n foto wil verwijderen zijn daar appjes voor.

google, 1e resultaat :

Zo schakel je het vastleggen van locatiegegevens uit:
                    Ga naar Instellingen op je iPhone of iPad.
                    Kies Privacy > Locatievoorzieningen.

- Je ziet dat je de locatievoorzieningen helemaal kunt uitschakelen door de optie Nooit te kiezen.
                    - Maar dat is zelden zinvol. Je kunt beter per app aangeven welke de locatiegegevens mogen gebruiken.
                    Kies Camera.

ifoon.JPG

Als je al foto's hebt waar je data uit wil verwijderen kun je dat bijvoorbeeld doen met de gratis app TrashExif.

Bron van dit moois: iculture.nl

Grtz, Q.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zou een gewone kodak nemen. GPS functie maak ik mij geen zorgen over. Alleen hebben de belachelijkste apps de toestemming om door je foto's te gaan. In het geval van facebook ed gekoppeld aan een persoonlijk account. En dieje shit krijg je niet gemakkelijk weg eens je geaccepteerd hebt.

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bezig...
                        X