Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help! bladproblemen

Korting op 420shop
    mijn 2 planten beginnen erge tekenen te vertonen op de bladeren
    kan er iemand me helpen ze krijgen momenteel elk 500ml water per dag met atami voeding (zie schema) de pot voelt ook telkens zeer licht ph waarde water 5.5
    B'cuzz-SoilA&B.jpg
    (links strawberry rechts bubblegun)
    20150227_125337.jpg20150227_125343.jpg20150227_125332.jpg

Re: help! bladproblemen

Mattn, in welke week zit je nu??? In welke ruimte staan ze met welke verlichting verliching en ventilatie??
    Heb je een foto van de gehele plant, ik gebruik ook atami buzz a&b kit 3 cheese ben daar super tevreden over

Comment

- op het eerste zicht
      - zonder verdere info...
      - overvoeding en veel te nat.

Comment

Belangrijker is op welke grond ze staan... 5.5 is al te laag... Dat met een wsl te hoge EC, krijg je bladproblemen. Elke dag een halve liter lijkt mij ook wat veel.

Comment

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Als je denkt dat je de eerste bent met een vraag of probleem kan de zoek functie je versteld doen staan.

Kweek schema's zijn commercieel. Gezien je bladerdek lijkt het me stug dat ze elke dag water behoefde hebben.
          Last edited by Iemand uit de buurt; 27 February 2015, 16:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semkoek View Post
            Mattn, in welke week zit je nu??? In welke ruimte staan ze met welke verlichting verliching en ventilatie??
            Heb je een foto van de gehele plant, ik gebruik ook atami buzz a&b kit 3 cheese ben daar super tevreden over
            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

20150223_090054[1].jpg20150223_090100[1].jpg
            de foto's zijn wel nog van voor de bladproblemen zich echt begonnen weer te geven

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-Oplosser

Als je denkt dat je de eerste bent met een vraag of probleem kan de zoek functie je versteld doen staan.

Kweek schema's zijn commercieel. Gezien je bladerdek lijkt het me stug dat ze elke dag water behoefde hebben.
            misschien dan 1 dag geen water geven en dan terug beginnen met 250ml water?

heb nu net nog gekeken als je aan de bladeren komt die tekenen vertonen zijn ze volledig uitgedroogd ze zouden zo in je handen kruimelen van de bubblegum
            bij de strawberry behouden ze hun structuur
            hie ook nog recentere foto's van de planten (rechts strawberry links bubblegun)
            20150227_181902.jpg20150227_181908.jpg

Comment

Mattn, ik denk dat je niet goed bezig bent, 5 weken groei , je moest al van begin week 3 op 12/12 staan je planten moesten al in bloei staan, zou minder water geven
              Je geeft produckten op toppen te kweken en bloei te simuleren, en u planten zijn nog niet in bloei dus je bent aan het overvoeden
              Last edited by Semkoek; 27 February 2015, 18:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semkoek View Post
                Mattn, ik denk dat je niet goed bezig bent, 5 weken groei , je moest al van begin week 3 op 12/12 staan je planten moesten al in bloei staan, zou minder water geven
                Je geeft produckten op toppen te kweken en bloei te simuleren, en u planten zijn nog niet in bloei dus je bent aan het overvoeden
                daar zit het kweekschema wel verkeerd over volledig de groeiperiode moet je de 1ste kolom volgen de eerste week op het schema geeft in feite de laatste groeiweek van de plant voor
                dus ik geef momenteel 1.5ml A 1.5ml B en 1ml rootstimulator

Comment

ja, niet zinvol bezig, bloei is ook groei he

Comment

Je weet zijn maat niet van het hok/tent? Bedoel ik heb wel eens 4 maanden groei gezien, met 1 plant. Ja de kosten zijn hoger, maar het kan echt prima. Net wat iemand wilt, vaak word scrogg methode gebruikt dan. Afgaand dat je 2 planten je ruimte wel vullen zou ik niet te lang wachten met de bloei, ze groeien zeker nog een aantal weken door. Het gebrek in hoogte kan je opspelen, super cropping is dan een methode die je zou kunnen toepassen.

Ik zou inderdaad minder water geven zeker de helft en dat om de 2-3 dagen. Een Magnesium tekort lijkt het mij niet, mocht iemand dat wel er in zien ben ik er erg benieuwd naar.

Ik zou ze nu lekker droog laten worden, dus dag of 3 niets geven. De meest gemaakte fout is te veel water. Til de pot desnoods op om aan te voelen wanneer ze leeg is, en wanneer je haar met water vult. Als je een vinger een cm of 8 in de grond steekt kun je aan voelen of het vochtig is of niet.

250ml is de helft daarmee speel je zeker op safe maar kan je ook grammen kosten. Aangezien ze te weinig voeding opnemen door het te royale aanbod, kun je het langzaam opvoeren. Als ze het goed doen op 250ml water probeer je 300ml -> 400ml ect ect.. Je zult zien dat ze vooral in eind stadia veel kunnen verwerken, dat kan wel meer dan een liter per plant worden. Beter een gebrek aan water dan een te veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
                      Je weet zijn maat niet van het hok/tent? Bedoel ik heb wel eens 4 maanden groei gezien, met 1 plant. Ja de kosten zijn hoger, maar het kan echt prima. Net wat iemand wilt, vaak word scrogg methode gebruikt dan. Afgaand dat je 2 planten je ruimte wel vullen zou ik niet te lang wachten met de bloei, ze groeien zeker nog een aantal weken door. Het gebrek in hoogte kan je opspelen, super cropping is dan een methode die je zou kunnen toepassen.

Ik zou inderdaad minder water geven zeker de helft en dat om de 2-3 dagen. Een Magnesium tekort lijkt het mij niet, mocht iemand dat wel er in zien ben ik er erg benieuwd naar.

Ik zou ze nu lekker droog laten worden, dus dag of 3 niets geven. De meest gemaakte fout is te veel water. Til de pot desnoods op om aan te voelen wanneer ze leeg is, en wanneer je haar met water vult. Als je een vinger een cm of 8 in de grond steekt kun je aan voelen of het vochtig is of niet.

250ml is de helft daarmee speel je zeker op safe maar kan je ook grammen kosten. Aangezien ze te weinig voeding opnemen door het te royale aanbod, kun je het langzaam opvoeren. Als ze het goed doen op 250ml water probeer je 300ml -> 400ml ect ect.. Je zult zien dat ze vooral in eind stadia veel kunnen verwerken, dat kan wel meer dan een liter per plant worden. Beter een gebrek aan water dan een te veel...
                      dat is wel het rare als ik mij vinger in de aarde duw dan voelt de aarde echt bijna volledig kurkdroog ook als ik de pot optil voelt deze zeer licht de bladeren van de bubblegun beginnen ook wat te breken ze zijn volledig uitgedroogd die bladeren

Comment

ik heb de planten gisteren geen water gegeven en dit is het resultaat
                        20150228_092849.jpg

Comment

- een voedingschema moet en kan je niet volledig volgen
                          - jij moet zelf beslissen in welke week je zit
                          - week 1 de groeipiriode zogezegd is te kort vind ik zelf , voorgroeien en eens je omschakelt nar 12/12 wachten tot je pistels ziet en dan beginnen met bloeivoeding.
                          - dit is ongeveer na 8-20 dagen 12/12 , de aantal dagen varieeren van dame per dame , indica of sativa.
                          - na 1 dag kan je niet zo goed een verschil zien , morgen nog eens kijken
                          - eens je de pistels ziet , dan start je volgens je schema op nummer 2
                          - dan kunnen de weken nog verschillen , is te zien hoe je je dame behandelt.
                          - ze kan een aantal dagen stil staan, bvb overvoeding zoals nu = achterstand

- Grts Amazing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                            - een voedingschema moet en kan je niet volledig volgen
                            - jij moet zelf beslissen in welke week je zit
                            - week 1 de groeipiriode zogezegd is te kort vind ik zelf , voorgroeien en eens je omschakelt nar 12/12 wachten tot je pistels ziet en dan beginnen met bloeivoeding.
                            - dit is ongeveer na 8-20 dagen 12/12 , de aantal dagen varieeren van dame per dame , indica of sativa.
                            - na 1 dag kan je niet zo goed een verschil zien , morgen nog eens kijken
                            - eens je de pistels ziet , dan start je volgens je schema op nummer 2
                            - dan kunnen de weken nog verschillen , is te zien hoe je je dame behandelt.
                            - ze kan een aantal dagen stil staan, bvb overvoeding zoals nu = achterstand

- Grts Amazing
                            dus nog altijd geen water geven of wel gewoon afgezuurd water?

Comment

Ja nee, nu hangen ze Duidelijk water nodig.

Comment

Bezig...
                              X