Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp met alles bij elkaar vinden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: hulp met alles bij elkaar vinden.

Korting op 420shop
    beste stoners,

Ik ga vandaag (12e) naar de praxis voor een luchtvochtigheidsmeter en meststof, heb ik nog meer nodig behalve dit?
    Ik kweek binnen in een kamertje en ga 1 plantje neerzetten (om te testen). Ik wil het niet al te gek duur maken voor
    de test. Ik weet dat de eerst 3-6 weken de plant in de groei staat en daarn 8e tot 9e week in de bloei maar wat moet
    ik nu wanneer gebruiken, ik wil eigenlijk het liefste antwoord op deze vragen hebben via dit forum want ik heb informatie
    opgezocht maar het is allemaal heel veel en weet nogsteeds niet 100% wat ik allemaal nodig heb en wanneer ik het
    moet gebruiken. Ik gebruik zaadjes voor als jullie het willen weten. Als jullie mij hiermee willen helpen (en andere door het te lezen)
    zou dat super zijn!

-Kevin

Re: hulp met alles bij elkaar vinden.

Wat voor soort zaadjes zijn het en is de kamer lichtdicht te maken ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wat heb je nodig? Goesting om wat te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Wat voor soort zaadjes zijn het en is de kamer lichtdicht te maken ?
        Ja die valt licht dicht te maken. Ik heb al 1 raam gedaan (met vuilnis zakken). Morgen de laatste en dan is dat klaar.

Comment

Vuilniszakken is niet voldoende, het moet echt pikkedonker zijn als in de nacht.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Vuilniszakken is niet voldoende, het moet echt pikkedonker zijn als in de nacht.
            Il heb dit al geprobeerd mwt het eerste raampje en er komt helemaal geen licht doorheen. Ik weet niet welke vuilnis zakken dir zijn maar het is bij raampje 1 helemaal donker.

Ik heb de Kera White Thunder zaadjes. En wil morgen vloeibare groei en bloei meststof gaan halen. Enig idee welke npk ik nodig heb? Ik ga morgen ook naar de winkel voor een tijdklok, ph meter en een vochtigheidsmeter.
            Last edited by cuperus; 12 March 2015, 03:15. Reden: Vraag verwijderd: wat is ph ookal weer. Antwoord: zuurtegraad

Comment

- wat is u budget en hoeveel wilt ge ongeveer oogsten ?

Comment

Denk je niet dat zoiets gaat opvallen ?
                4 Maanden vuilniszakken voor het raam ?

Je hebt een grote pot nodig. 20-25 liter optimaal.
                En goeie grond. Biologische grond voor moestuintjes ofzo, dat zou mooi zijn.
                Mest heb je dan bijna niet nodig. Ik krijg de indruk dat je mest een prioriteit vind, en dat is het niet.

Een plant heeft een goeie lamp nodig, een spaarlampje is niet voldoende.

Als de plant gaat bloeien, gaat het hele huis er naar ruiken.
                Daar zul je ook iets aan moeten doen.

Met 5 euro kom je er niet.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dingen die je nodig hebt tot de bloei:
                  -Pot 12-30 liter (meer niet doen word je plant al snel erg groot)
                  -Potgrond met voeding voor enkele weken
                  -Veel licht, zorg voor een leuk tl armatuurtje met enkele lampen hoeveel en welke is voldoende over te vinden op het forum.
                  -Tijdschakelaar
                  -Geduld

Tijdens de bloei:
                  -Extra voeding
                  -Afzuiging en filter

Zelf kweek ik al enkele jaren buiten en sinds afgelopen winter binnen, wilde ook niet direct honderden euro's aan mn matriaal uitgeven en ben met het minimale van start gegaan om te kijken of ik de motivatie had een deftig binnen kweekje te runnen. Mijn setup was enkel een kast van 2e hands winkel (15-20 euro) Witte verf (had ik nog) tl armaturen (10 euro 2e hands winkel) en een tijdschakelaar.
                  verder buiten dat ik mn kast open kon zetten even geen ventilatie nog
                  Toen bloei begon ventilatie ingebouwd icm filter (50 euro) en zo een 30 gram wiet van mn eerste plantje weten te halen.
                  Nu gemotiveerd en de boel naar hps ge upgrade en volgende winter weer enkele verbeter plannen.

Comment

Vuilzakken voor het raam plakken is solliciteren achter een flikken bezoek. Een hok maken voor 1 plant kost u max 15 euro. Vochtigheids meter en ph meter hebt ge ni nodig in uw geval. En die dingen van 10 euro meten toch ni nauwkeurig. Al iets gelezen ondertussen? Vraag verwijderd, wat is ph ook alweer...

Comment

het belangrijkste wat je nodig hebt is;
                      'n grote pot
                      growmix
                      zaadje
                      water
                      licht
                      ventilatie

voeding pas na 3-4 weken wanneer de bladeren geel zouden worden.
                      en de rest van de info staat overal beschreven
                      kwestie van even zelf de moeite WILLEN doen

succes
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Kan me ergens ook wel vinden aan die overkill aan info die hier voor een beginner te vinden is,
                        Als je nooit iets gekweekt hebt en kijkt hier eens bij hydro lijken het wel laboratoria...en de voeding schema's die daar bij komen kijken passen daar ook in thuis.
                        Dat is echter voor een eerste rokertje zeker niet nodig, zelfs af te raden...als je bv de probleem topics leest zal je zien dat de meerderheid van de slechte plantjes ook met meer geavanceerde voeding gevoed word....meer factoren meer kans op meer opbrengst maar ook op meer problemen.

Comment

Bedankt iedereen voor het reageren. Ik zal het even uitleggen. Ik heb altijd luxeflex in die kamer gehad. Nooit open gedaan dus in dir kamer kwam zowiezo niemand en was dus niet vanuit de binnenkanr in te kijken. Potten heb ik al klaar staan dus dat is ook geen probleem. Ik zit met het probleem van de voeding. Welkr voeding heb ik nodig? Er staat zoveel op intetnet, en mn hoofd gaat ervan bonken. Is het niet mogelijke dat ik bij de praxis ofzo plantrn voeding haal van de bloei en groei?
                          -kevin

Comment

Als je bij de praxis potgrond meeneemt.. tot aan de bloei niets nodig..(buiten zo af en toe een beetje water uit de kraan)

Comment

Er is veel info ja. Maar ik heb net weer hetzelfde antwoord gegeven in een gelijkaardig topic. Nog geen 2-3 dagen geleden. Zelfs nu komt de vraag weer van voeding, is gewoon al gereageerd in dit topic zelf... Meerdere keren. Je hebt geen voeding nodig tot halfweg de bloei als je de pot groot genoeg neemt. 20-30 liter. En zelfs dan als er geen hps boven komt dan zit er sowieso genoeg voeding in de grond voor 10 gram fluff.

Comment

Bezig...
                              X