Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mijn vrouwtjes schieten in de bloei?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help mijn vrouwtjes schieten in de bloei?

Korting op 420shop
    Mijn 2 prachtige plantjes schieten zomaar in de bloei (ik beginnende kweker) zou graag willen weten hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen
    IMG_0419.jpgIMG_0418.jpgHoop dat het zo goed te zien is eventuele andere foto's zijn mogelijks is het niet duidelijk is

MVG Allard

Re: Help mijn vrouwtjes schieten in de bloei?

Dan hebben ze een tijdje meer dan 8 uur donker gehad.
    Als je ze voor het raam hebt zonder extra licht kan dat wel. Buiten is er 10-11 uur donker in maart, daarom beginnen we pas in mei.

Of je hebt autoflowers, die bepalen zelf wanneer ze in bloei gaan, doe je weinig aan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

- dit word hier

- 1 plantje 1 jointje
      - toch mooi om te zien...

Comment

het zijn zeker geen auto's en vorig jaar heb ik ze ook eerst laten voorgroeien in de vensterbank en dat werden uiteindelijk dikke bomen zonder problemen dus waarom nu wel en toen niet? en is dit te verhelpen of zal ik ze gewoon door laten groeien en dan in mei maar gewoon nieuwe buiten zetten?

Comment

Te veel donkeruren gehad in maart, als je die zo laat staan gaan die de revegitation in, ze gaan dus met het korter worden van de nachten terug in groei. NB. dat kan wel een paar weken duren voor ze weer echt goed in groei is. Dus een volgende keer iets later beginnen.
          Last edited by FlintStoned; 19 March 2015, 18:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
            Te veel donkeruren gehad in maart, als je die zo laat staan gaan die de revegitation in, ze gaan dus met het korter worden van de dagen terug in groei. NB. dat kan wel een paar weken duren voor ze weer echt goed in groei is. DUs een volgende keer iets later beginnen.

okee bedankt vanaf nu is het dus gewoon weer wachten en in de gaten houden en hopen dat het goed komt enige tips hoe ik kan zien dat ze weer terug in de groei gaan?

Comment

- meetlat ?

Comment

De dagen worden langzaamaan langer, dus over een week of 2-3-4 gaat dat plantje denken WTF ? (ja een plant denkt niet, maar bij wijze van spreken)
                Dan zal het weer terug in groei gaan. Dat proces duurt een week of 4-5-6.
                Ondertussen gaat het heel raar blad aanmaken. Steeds minder vingers, tot zelfs bladeren met 1 vinger of misvormd blad.
                Voordat ze echt weer helemaal terug in groei en op volle sterkte is, is het inmiddels juni.

Plantjes die je begin mei zaait zullen deze waarschijnlijk nog gaan inhalen.

Comment

Okee dat wordt dus nieuwe planten nog enige tips voor goeie buiten soortjes die lekker snel klaar zijn met een redelijke opbrengst?

Comment

Bintje.

Comment

't Is niet zo dat ze dood gaan ofzo, je kunt dat gewoon door doen, ik vertel alleen wat je kunt gaan tegenkomen.
                      Als de plant eenmaal hersteld is van reveggen zal ze ook een lekker dikke stam hebben, wat sterker in de schoenen staan.
                      Maar qua tijdwinst helpt het niet dus.

Comment

Snap ik maar dan zet ik zelf liever toch nog 2 nieuwe en dan laat ik die andere 2 gewoon staan en kijk ik wat daar meegebeurt

Comment

Voorbeeldje wat er gebeurd. Deze plant is vorig jaar laat zomer gezaaid. Hierdoor ging ze erg vroeg de bloei in. Daarna heb ik haar overwinterd door haar terug de groei in te dwingen, eerst door 20/4 te geven tot de reveggitation begon (stressblad) vervolgens is ze de lange nachten doorgekomen door in het midden van de nacht een uurtje licht te geven met een spaarlampje (gaslantaarn techniek). Zo hield ik haar in de sere in groei ondanks de lange nachten. Nu de dagen weer meer dan 12 uur licht hebben gaat ze volledig terug in groei.P1200452.jpg

Comment

Bezig...
                          X