Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Bij tuincentrum de Oosteinde online kunt u kiezen uit een zeer groot assortiment huis en tuin artikelen.
Snel en gemakkelijk online besteld in onze webshop.
Hey beste mede kweekers, het is al wel een tijd geleden dat ik nog gekweekt heb maar vroeger gebruikte ik roze korrel in combinatie, citrus voeding ( nitraat en stikstof). Natuurlijk tijden veranderen he: betere voeding op de markt. Ma ja dit gebruikte ik vroeger
Als je een growshop in de buurt hebt, en hij is niet gesloten vanwege de nieuwe growshop wet, zou ik daar voor advies vragen.
Meestal zijn ze welwillend om je op weg te helpen. Zou er alleen niet nadrukkelijk bij vertellen dat je wiet wil gaan kweken, dan loop je risico dat ze je niet meer helpen.
Ik gebruik zelf een combinatie van bio nova en canna omdat mijn growshop canna eruit heeft gegooid, en ik nog een restantje canna had.
Plagron is een goed merk en qua prijs is 't nog een stuk goedkoper dan universele aarde.
persoonlijk zou ik ver weg blijven van universele potgrond van het tuincentrum, maar waarschijnlijk zou je er wel gewoon op kunnen kweken zolang
er niet allemaal extra voedingsstoffen aan toegevoegd zijn.
Ieder z'n ding.. Volgens mij is die uni potgrond echt veel duurder dan growshop aarde, maar okee, je hoort het Afghan het is dus wel mogelijk
om er goede resultaten mee te halen.
Universele potgrond kocht ik voor 11 euro per 200L in de supermarkt. Daar kan een growshop met 3 euro voor 20L niet tegenop. 10Kg plantenvoer voor 10 euro bij de boerenbond en ik ben voor 21 euro klaar voor 3 jaar kweken.
Eigenlijk is bijvoorbeeld lightmix, niet meer van gewone potgrond met een beetje extra veen en wat perliet. Een Allmix is hetzelfde, maar dan met wat extra voeding.
Veen kweek ik zelf, perliet vind ik onnodig. Maar inderdaad, ieder zijn wensen. Ik vind het leuk om zelf te mengen, en te rommelen. Als je het echt makkelijk wilt, dan kan dat, alleen ben je gewoon wat meer centen kwijt. Zo gaat het ook met koken en vervoer (als een ander voor jou kookt of rijdt, dan kost het wat meer, maar het bespaart je de moeite).
Comment