Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

white widdow plantje ziet er zielig uit wat is dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: white widdow plantje ziet er zielig uit wat is dit?

Goede avond hier even een update van de white widow plant de bladeren gaan recht omhoog staan20150405_210945.jpg

Comment

Ze omarmd je lamp die het licht voornamelijk naar opzij zend. Lamp horizontaal hangen met een reflector erboven zou aanzienlijk meer licht op je blad doen vallen. Nu belicht je voornamelijk de zijkanten van je hok.

Comment

En als ik nou aluminium folie aan de zijkant plak zou dat helpen

Comment

Wel een mooie foto .
          Doe wat Flint voorstelt en verf de muren van je hokje wit, dat is volgens mij beter dan aluminiumfolie.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkirsten View Post
            En als ik nou aluminium folie aan de zijkant plak zou dat helpen
            Neen. Ze zeggen u wat helpt. Lamp horizontaal met een reflector boven. Ruimte witten, of zwart-wit folie gebruiken. Alluminiumfolie is leuk voor 14 jarigen die een kempzaadje ontkiemen.

Comment

Het licht van je spaarlampje is na 5 tot 10 cm al niet meer intensief genoeg om bruikbaar te zijn voor je plantje. Het licht wat zou reflecteren via alufolie op de wand legt 2 x de afstand af en zal niet echt meer bruikbaar zijn. Verder geeft alufolie hotspots en reflecteert het maar zoon 65%. Gewoon matwit reflecteert een 85% en geeft diffuus licht zonder hotspots.

Hang dus die spaarlamp horizontaal. De licht fotonen worden loodrecht vanaf de buis uitgezonden. 90% van je licht gaat nu niet richting blad maar richting je wanden.
              Van een half doormidden geknipt 0,5 liter blik maak je al een reflector voor boven de bulp. De reflector moet dus ook vlak boven de bulp. Zonder reflector gaat de helft van je licht naar boven.

Comment

Miss dat ph erg belangrijk is bij wat minder sterke plante maar dit is al me 3 keer dat ik zonder ph doe en moet zegge dat ik t niet nodig heb krijg gwn kei harde en lkkr volle toppe dus begrijp niet echt hoezo de ph zo belangrijk is al ze t zonder ook heel goed doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Neen. Ze zeggen u wat helpt. Lamp horizontaal met een reflector boven. Ruimte witten, of zwart-wit folie gebruiken. Alluminiumfolie is leuk voor 14 jarigen die een kempzaadje ontkiemen.

Comment

Bezig...
                  X