Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnende kweker

Korting op 420shop
    hey allemaal,

Ben sinds dit jaar begonnen met kweken en heb dan ook de zonodige beginnersfouten gemaakt.
    Heb superskunk autoflower zaden onder een 50 watt bureaulamp staan die iets langer dan een week in de pot staan maar helaas zijn ze erg gestrekt (zon 10 centimeter zonder zijtakken).

Heeft het nog zin om hier mee door te gaan of kan ik beter nieuwe zaden halen? Heb ondertussen wel de afstand tussen de lamp en de planten verkleind naar zo'n 10 centimeter zodat ze nu wel genoeg licht zouden moeten krijgen.

Als iemand tips heeft voor deze klunzige beginner ben ik diegene zeer dankbaar

Re: Beginnende kweker

Een bureaulamp is vaak een halogeenlamp.
    Die zijn niet geschikt om onder te kweken.

Zet ze -heeeel voorzichtig met een theelepeltje uitgraven- in een grotere pot.
    ((Mits ze niet in een moeras staan, nieuwe kwekerts maken er de gewoonte van te denken dat het waterplanten zijn. Dan eerst een paar dagen opdrogen))
    Vul die pot tot het randje, en zorg dat de lijzen tot de eerste ronde blaadjes in de aarde staan.
    Bij die ronde blaadjes, of eigenlijk zelfs een verdieping hoger, begint de plant pas, alles daaronder is strek.
    En dan zet je alles lekker buiten.

Of opnieuw beginnen, maar als je geen geschikte lamp hebt, zullen ze weer gaan strekken.
    Begin dan op 1 mei, en zaai ze meteen buiten in een pot.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb uiteindelijk het volgende gedaan:

- De potten aangevuld met aarde zodat er meer stengel onder de grond zit, nu komen ze nog zo'n 7 centimeter boven de grond uit
      - De bureaulamp vervangen door een spaarlamp die er nu boven hangt
      - Een ventilator opgezet zodat de stengels steviger worden (had ik ergens anders op een site gezien dat het goed is voor de plant)

Tevens heb ik een zaadje AK bijbesteld zodat ik deze van begin af aan goed kan kweken

Had ook gelezen dat er vaak teveel water gegeven word dus dit valt bij mij enorm mee. Geef ze 1 keer per dag een kleine hoeveelheid regenwater.

Comment

Ik heb het er op dit moment zo bij staan.

Kan iemand mij vertellen of dit nog nut heeft?
        IMG-20150409-WA0005.jpg

Comment

Nope. Blijven de starters eigenlijk allemaal in hun eigen topic vraag ik mij dan af?

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Comment

Bezig...
          X