Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht cyclus verhogen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Licht cyclus verhogen?

Korting op 420shop
    Heej luitjes,

Ik vroeg mij af, wie heeft er wel eens de licht cyclus verhoogt in de laatste paar weken en wat was het effect.
    Licht is gewicht lees ik her en der, maar nu vroeg ik mij dus af of dat in de laatste paar weken ook misschien extra effect geeft voor de toppen.

Groetjes,

Sem.

Re: Licht cyclus verhogen?

Dan krijg je volgens mij stressballen of een hoop zaad in je toppen.

Met licht is gewicht denk ik eerder aan het wattage van je lamp, en de lichtdruk en diepte- en breedtestraling die voor een betere opbrengst zorgt. Heb ook al vaker gelezen over prullen met je lichtschema, maar heb hier nog geen overtuigende verslagen over gelezen.

Je kan het natuurlijk altijd eens doen, mischien wordt het wel een hype onder kwekers, hoewel ik het betwijfel want het hele verhaal is al zo oud als de straat.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je kunt ook alleen de dag verlengen en de nacht 12 laten.

Monty of FlintStoned had daar op het forum een mooie thread over.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Met mechanische tijdschakelaars is dat wel een heel gedoe! Maar de experimenten van monty zijn zeker het lezen waard.
          Ik wil nog steeds ooit een poging wagen om takken te enten.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Met een Arduino zouden dat soort rare lichtschema's beter te doen zijn.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Als de planten gezond zijn geef ik de laatste 4 weken langer licht tegenwoordig.
              Zolang de nacht maar >8 uur is ! Ik hou minimaal 10 uur donker. Dan blijven ze in bloei.
              Elke 10 dagen verhoog ik het aantal lichturen en als ik ga oogsten staan ze ongeveer 14/10.
              Het 'verschrikkelijke gevolg' is vaak 'n betere 2e internodebloei, dus dikkere toppen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X