Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met stekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Problemen met stekken

Korting op 420shop
    Ik Heb drie mooie wietplanten in een zelf gebouwde kweektent staan en ik heb er vandaag van ieder 1 stekje gesneden dus ik heb 3 stukjes ik heb daarvoor gebruikt clonex stek gel en steen wol blokjes.
    Ze staan onder een led groeilamp in een propagatie maar mijn probleem is dat ze steeds gaan hangen dus de stam buigt helemaal om
    Weet iemand een op lossing
    (Ik heb hier een foto van het groei licht , propagator en de stekjes die op de foto nog recht staan.IMG_20150503_205732.jpgIMG_20150503_205848.jpgIMG_20150503_205637.jpg
    Last edited by Daan015; 3 May 2015, 21:22.

Re: Problemen met stekken

De middelste stek ziet er maar pooverkes uit! Hoelang staan ze al in de steenwol? Als het nog maat net is zou ik die steeltjes toch nog wat korter knippen! Stekken hebben graag veel vocht! Ze nemen niets op via de wortels dus moeten ze het via de bladeren doen!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Ze staan er net 1 dag in en ze steken 5 tot 7 centimeter boven het steenwol blokje uit

Comment

Hou die kap erop, die moet helemaal beslagen zijn, dan is de lv goed.
        Met meer stekken blijft de LV veel beter.
        Als je denkt dat ze gaan omvallen, zet je ze toch tegen elkaar ?

De lamp mag hoger dan normaal, stekken hebben niet veel licht nodig. (niet zoveel als je onder groeit)
        Evt. kun je van grote bladeren de middelste vinger wegknippen, ik zie je stekken niet duidelijk dus dat moet je zelf beoordelen.
        Ze staan pas een dag, als ze over 3 dagen nog hangen heb je iets verkeerd gedaan, of is de plant moeilijk te stekken.
        De ene soort is veel makkelijker als de andere, daar zit best verschil in.
        Welke is het ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet alleen dat de middelste plan een blue fin is en die andere 2 weet ik niet . ik vond paar weken geleden MN eerste wietzaden er zaten er nog 2 in het zakje t zijn wiet zaden van multiseeds maar er staat niet bij welke soort het is (ik heb ze bij 420shop gekocht) de zaden heb ik ontkiemt tot de planten waar ik stekken van heb gesneden

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het is trouwens 21 graden is de propagator is dat goed of moet het warmer als het warmer moet waar kan ik dat dan goed mee doen zonder veel geld uit te geven
          Last edited by Daan015; 4 May 2015, 11:11.

Comment

GEEN cannabis gerelateerde topics in dit forum! Plaats hier onderwerpen die in geen ander board thuis horen. Voor vragen over cannabis zie de overige boards:

Ben je nieuw op het forum? Kijk hier voor alle Beginners vragen. Voor dringende vragen zie de Cannabis Helpdesk (bladproblemen, ziektes en beestjes).
            Voor specifieke vragen zie de boards: Binnenwiet kweken en Buitenwiet kweken

Voor algemene discussies over cannabis, zie de Cannabis chatbox .

De Live Chatbox is pas zichtbaar als je aan enkele voorwaarden voldoet.
            God was never on your side..

Comment

Ik hou wortelende stekken, van eender welke plant (ik stek wiet bijna nooit) het liefst op de minimumtemperatuur voor die plantsoort. Probeer bij wiet dus rond de 18-20 graden te zitten. Dan verdampen ze niet te hard, en krijgen schimmels en bacterien wat minder kans. Je bent 3-4 dagen langer aan het wachten, maar de kans van slagen is wat hoger merk ik zelf.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

De Stekken hebben nog steeds geen wortels en zijn niks verranderd

Comment

Na een weekje moet die kap er ook af heh....
                  Zolang ze met het blad kunnen drinken, gaan ze heel weinig wortels aanmaken.
                  Zitten ze wel vast in de stekblokjes, als je er voorzichtig aan trekt ?

Een bluefin is toch een soort tonijn ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja ook maar je hebt ook blue fin wiet zaden

Comment

Bezig...
                    X