Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
goed weer eens van je te horen. Ze gaan mooi. Ik zie nauwelijks gele bladeren op de foto's, die grond in combinatie met voeding heeft zijn werk goed gedaan.
Eigenlijk is het een beperkte vergelijking, jouw planten en voeding vs. de mijne in gewone potgrond. MAAR er is wel een enorm verschil hoe de planten erbij staan op het moment. Volgende keer ga ik dus ook maar eens voor een betere grond zorgen.
Check je de trichomes ook en ben je al gestopt met voeden? Als je toch op de kosten/baten let, zou je dat best al kunnen doen, dan halen de planten de laatste weken hun voeding uit de grond en bladeren.
Thanks PPM , ja grond en voeding heeft echt resultaat opgeleverd ! Ik ga jouwe zo ook ff bekijken man ! Ja beetje drukke tijd geweest.
Maar ik weet niet of ik se nog wel 2 weken kan laten staan ..
Bijna 80% van de haartjes zijn al bruin geworden .. ben bang dat als ik langer wacht me kwaliteitcachteruit gaat .. ik heb net met microscoop me trichomes gechecked. Ze zien er al lekker bubbelig uit. Ook ben ik gestopt met voeden indd krijgen alleen nog water nu . Maar 1 plant ga ik denk ik snel knippen want die is echt al goed bruin .. wil alleen wel zo dik mogelijke toppen want ze zijn afgelopen week alsnog een stuk dikker geworden. Ik heb indd ook op andere locatie met universele grond en zonder voeding geset en daar zitten nog mini topjes aan
Succes met de beslissing, dat is persoonlijk natuurlijk. Je hebt al kweekervaring, dus je zult van daaruit wel redelijk weten hoe het met je planten gaat. Maar wat bedoel je met haartjes? Want ik lees vooral dat de haartjes(stampers/pistels) een slechte indicatie zijn en dat je meer kunt zeggen aan de hand van trichomes. (helder > melk/wit > amber/bruin).
Hoe dan ook, je hebt meerdere planten en dit is ook een mooie test natuurlijk. Kun je aan de hand daarvan weer beter inschatten bij een volgende plant, al zal het niet rookbaar zijn voor de andere planten geoogst gaan worden waarschijnlijk.
Groet!
PS: mijn kweek ook niet at te regelmatig bijgehouden, maar wie weet nog een update vandaag. Even de camera opladen!
Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
Bedankt mannen. Ja inderdaad, daarom heb ik ook die microscoop gehaald, maar het is niet zo n dure dus niet erg gemakkelijk kijken . 1e jaar dat ik me microscoop gebruik. Zou dus betekenen dat ik in mijn microscoop ook amber kleur ga zien na verloop van tijd . Dan wacht ik nog even met knippen bedankt voor het meedenken!
Ik heb de trichomes nog ns bekeken op 100x grootte en nu kan ik duidelijk zien dat de trichomes nog doorzichtig zijn. Ik ben dus weer voeding gaan geven en laat se nog een tijdje staan. Ik zit ook pas net op week 5 .. terwijl ik eiglk 8 weken bloei had verwacht. Me bloeivoeding is nog lang niet op zn max
Mooiste voorbeeld dat je nu bijgeleerd hebt niet kijken naar de haartjes stamper .
Vorig jaar had ik deze fout gemaakt en uiteindelijk had ik niks .
Dus altijd checken trichomes.
Ja echt ja. Kan je dus lelijk nat op gaan he. Ik laat ze mooi nog een weekie of 3 staan haha. Is ook prachtig weer en planten sterven nog niet af dus doorgaan haha
Comment