Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvocht

    Korting op 420shop
    Heej luitjes,

    Ik zat te denken over de luchtvocht, om eerlijk te zijn heb ik geen bevochtiger in de tent staan, hij staat ook bij mij van begin tot eind rond de 24%.
    Nu zat ik te denken om bij mijn volgende kweek een bevochtiger te kopen om te kijken of ik hem omhoog kan krikken, alleen vraag ik mij serieus af of dat wel zal helpen of niet.
    Als ik logisch nadenk zorgt een hogere luchtvocht voor meer vocht voor de planten wat ze via hun bladeren kunnen opnemen, ik vraag mij dus af waarom ik dat moet verhogen aangezien ik ze natuurlijk ook water geef wat ze via de wortels opnemen. Plus af en toe spray ik wat met mijn plantenspuit (vooral na een lange nacht met veel licht).

    Dus, mijn vraag is, wat is nu zorgt luchtvocht echt voor een betere oogst en wat doet luchtvocht nog meer voor een plant?

    Greetz

    #2
    Re: Luchtvocht

    Voor zaad heb je dacht ik niet perse een luchtbevochtiger nodig.

    Door de pen-wortel zijn ze instaat voldoende water via de wortels op te nemen.

    Of een hogere luchtvochitgheid nog beter zou werken , weet ik niet.



    Voor stekken is een luchtbevochtiger wel aan te raden. Die hebben nog geen grote wortels, en nemen vocht via het blad op.


    Bij mij hielp het in iedergeval een 20~30 % , ondanks afzuiger volop aan.

    De afzuiger moest ik aanhebben, ivm warmte, als je die zachter zet zal de LV nog verder omhoog gaan.

    Deze heb ik ,werkt perfect, en een redelijk reservoir, voor minstens 18 uur :

    Medisana UHW Luchtbevochtiger. Gezonde lucht bevat een relatieve luchtvochtigheid van 40% tot 60%. Tijdens de winterdagen wordt de luchtvochtigheid vaak...

    Comment

    Bezig...
    X