Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek AF
Collapse
X
-
Re: Eerste kweek AF
Aangezien ze een paar dagen geleden overgepot is, zal het geen tekort zijn.
Cannabis houdt niet van natte voetjes, dus opletten dat je ze niet te nat zet.
Op die dozen mest staat precies hoeveel je moet gebruiken.
Meestal is een klein lepeltje per 20L pot al voldoende.
Een eetlepel is al 15 gram.
Beendermeel en Kali = 5Kg per 100m2. Dat is 50gram per m2.
Beendermeel = Fosfor. Dat gebruikt de plant voornamelijk tijdens de bloei.
Kalium werkt iets breder, maar dat beetje extra is ook vooral tijdens de bloei goed.
Bloedmeel = N (stikstof) Juist die is tijdens de groei van belang.
DCM mix2 heeft een NPK van 7-7-12 dus ook voornamelijk Kalium. Gelukkig zit er ook wat MgO in.
Gebruik = 10Kg per 100m2. Dat is 100 gram per m2
Ik heb even op de site van DCM gekeken, maar je potgrond zie ik er niet bij staan.
Voila, tis alleen om aan te geven dat ook de grondkeuze verschil gaat maken. Ook die heeft een NPK waarde.
Als het allemaal zo makkelijk was, dan was iedereen wel succesvol eh
Een autoflower hoef je eigenlijk niet zoveel aan te doen, die bepaalt dat allemaal zelf en ook de voedingsbehoefte is vaak niet zo groot.
Laat ze maar lekker zonnen, 't is mooi weer.
Elke ochtend een klein scheutje water en dan komt dat wel goed.
Comment
-
(had de man hier zelf niet over aangesproken)
Terwijl ik er hier en daar ook wel wat had in mijn pot.. Vanonder in de pot een paar,, int midden en een paar boven de potgrond..
Ik zou niet weten wrm het niet goed zou zijn,, aangezien het zogezegd lucht geeft aan de aarde wat positief zou moeten zijn (alle kamerplanten)
Mss doordat als je er teveel hebt je substraat continu iets vochtig is ofzo.. Of die korrels heel veel van je water vasthouden en er wat water niet onderaan de stengels komt!?
Ik weet het in ieder geval niet zeker Want de manier waarop jij het doet heb ik er ook al anderen gezien..
Hoe het wel mag doen en zelf goed is naar het schijnt is het volgende: (k'vind geen foto)
Zo weet ge die soort van schaaltjes?, dat je onder de pot kunt zetten voor het overtollige water die soms door je pot kan vloeien??
Dat zet ge vol met een laagje van die hydrokorrels en maakt het goed nat met water.. Daar u pot gewoon over?!
Zelf heb ik er gwn geen meer, nu ja.. hier en daar in de aarde nog een korreltje,, lijkt me ni erg ookni
Nu ja,, het is een manier en ieder heeft de zijne
Good luck mate!
Critical
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostAangezien ze een paar dagen geleden overgepot is, zal het geen tekort zijn.
Cannabis houdt niet van natte voetjes, dus opletten dat je ze niet te nat zet.
Op die dozen mest staat precies hoeveel je moet gebruiken.
Meestal is een klein lepeltje per 20L pot al voldoende.
Een eetlepel is al 15 gram.
Beendermeel en Kali = 5Kg per 100m2. Dat is 50gram per m2.
Beendermeel = Fosfor. Dat gebruikt de plant voornamelijk tijdens de bloei.
Kalium werkt iets breder, maar dat beetje extra is ook vooral tijdens de bloei goed.
Bloedmeel = N (stikstof) Juist die is tijdens de groei van belang.
DCM mix2 heeft een NPK van 7-7-12 dus ook voornamelijk Kalium. Gelukkig zit er ook wat MgO in.
Gebruik = 10Kg per 100m2. Dat is 100 gram per m2
Ik heb even op de site van DCM gekeken, maar je potgrond zie ik er niet bij staan.
Voila, tis alleen om aan te geven dat ook de grondkeuze verschil gaat maken. Ook die heeft een NPK waarde.
Als het allemaal zo makkelijk was, dan was iedereen wel succesvol eh
Een autoflower hoef je eigenlijk niet zoveel aan te doen, die bepaalt dat allemaal zelf en ook de voedingsbehoefte is vaak niet zo groot.
Laat ze maar lekker zonnen, 't is mooi weer.
Elke ochtend een klein scheutje water en dan komt dat wel goed.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Oorspronkelijk geplaatst door Critical88 View Post(had de man hier zelf niet over aangesproken)
Terwijl ik er hier en daar ook wel wat had in mijn pot.. Vanonder in de pot een paar,, int midden en een paar boven de potgrond..
Ik zou niet weten wrm het niet goed zou zijn,, aangezien het zogezegd lucht geeft aan de aarde wat positief zou moeten zijn (alle kamerplanten)
Mss doordat als je er teveel hebt je substraat continu iets vochtig is ofzo.. Of die korrels heel veel van je water vasthouden en er wat water niet onderaan de stengels komt!?
Ik weet het in ieder geval niet zeker Want de manier waarop jij het doet heb ik er ook al anderen gezien..
Hoe het wel mag doen en zelf goed is naar het schijnt is het volgende: (k'vind geen foto)
Zo weet ge die soort van schaaltjes?, dat je onder de pot kunt zetten voor het overtollige water die soms door je pot kan vloeien??
Dat zet ge vol met een laagje van die hydrokorrels en maakt het goed nat met water.. Daar u pot gewoon over?!
Zelf heb ik er gwn geen meer, nu ja.. hier en daar in de aarde nog een korreltje,, lijkt me ni erg ookni
Nu ja,, het is een manier en ieder heeft de zijne
Good luck mate!
CriticalA chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
update. exact 2 maanden na ontkieming. mits wat uitgedroogde punten van de te lage luchtvochtigheid doen ze het denkik goed, de white widow auto (3 hoofdtoppen) begint te bloeien.
WP_20150614_001.jpgWP_20150614_002.jpgWP_20150614_003.jpgWP_20150614_004.jpgWP_20150614_005.jpgWP_20150614_006.jpgWP_20150614_008.jpgA chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
thx voor de feedback!
Ik blijf ze gwn A+B coco'svoeding geven, mits ik geen specifieke bloeivoeding heb.. ik heb nog wel wat dcm mix-2 liggen, misschien dat ik ze daarmee nog wat ga boosten.
Of is het beter aan te raden om extra bloeivoeding te geven? ookal heb ik in de verse grond patentkali, beendermeel en mix-2 ingewerkt?A chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
Ff snel een fotootje posten die m'n vriendin vandaag heeft gemaakt v.d. northern light auto.
11129874_1613846892225573_1415673953_n.jpg
ain't she a beauty ^^A chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
update.
Northern light auto : WP_20150614_001.jpgWP_20150619_004.jpg
White widow1:WP_20150619_003.jpg
White widow2: WP_20150619_002.jpg
White widow3: WP_20150619_001.jpg
Nu voor diegenen die het hebben opgemerkt, het was de bluematic die het ontkiemingsproces niet had overleefd. domme fout van mij.
Ik heb ze alle 4, van bovenaf, patentkali en tomaten meststoffen 5-4-10 (+2) (korrel) toegediend sinds gisteren en geef ze enkel de coco'svoeding B 1-5-7.
Nu zou het moeten ophouden met regenen... rotweer!!
quick question: is supercropping aan te raden tijdens de bloei? of in 1 van de plantjes hun status. ik heb gelezen dat dit best tijdens vegetatieve status kan gedaan worden? een vriend van mij zegt dan weer dat het nog wel kan, maar mijn gevoel zegt van niet :p dusjah..
dank bij voorbaatA chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
update. 2 maanden en 2weken sinds ontkieming.
Northern Light auto: WP_20150628_001.jpgWP_20150628_002.jpgWP_20150628_006.jpg
WW1: WP_20150628_005.jpg
WW2: WP_20150628_004.jpg
WW3: WP_20150628_003.jpg
rups gededecteerd op m'n northernlight, ik was m'n dame an het bekijken en het viel me op dat er 2 blaadjes aan elkaar kleefden en er was aan gegeten, dan zag ik dat er een rups zich lekker aan het nestelen was..
nu nestelt de rups zich aan de onderkant van m'n pantoffel, de bitch. WP_20150628_015.jpgWP_20150628_016.jpgA chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
-
er is mij opgevallen dat er zwarte luizen (bonenluis?) onderaan m'n bladeren zijn, paar zwarte bollekes met een zwart minivliegje erbij.. wp_ss_20150704_0001.jpg
geen massas ofzo, zowat hier en daar een paar.
Na wat research hier op de forum, gwn wegspuiten met koud water? of zou'k in m'n tuin achter lievenheersbeestjes zoeken en erop zetten?
anywayz, they're DEAD! de bitches.
kheb wel wat nuttige info gevonden, maarja dat is een proces van een lange tijd volgens mij.. http://www.natuurpunt.be/lieveheersbeestjes-je-tuin
ik zal ze eraf spuiten voorlopigA chunk out of humanity everytime we compromise our values.
Comment
Comment