Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slap blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slap blad

    Korting op 420shop
    w16 dag 30.jpg Plant 1 (30 dagen)

    x5 dag 18.jpg Plant 2 (18 dagen)

    Ik merk dat mijn plantjes er wat slapjes bij hangen. Plantje 2 iets meer dan plantje 1. Kan iemand mij zeggen wat er mis is gegaan, of is er helemaal niets mis mee?

    Ik heb vandaag, voor de 2e keer, beide planten 500 ml water met 5 ml voeding (NPK 3-1-5) gegeven. Daarbij heb ik de plant bespoten met schoon water en afwasmiddel, om de bladluis uit te roeien. Dit zou de plant niet mogen beschadigen.

    Ook zie ik enkele "vlekjes" op het blad. Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik er eventueel aan doen.

    Gisteren hebben de planten tussen 13.00 uur en 20.00 uur in de volle zon gestaan, zonder water te krijgen, dat hebben ze wel 2 dagen eerder gekregen. Beide kregen toen 500 ml schoon water zonder voeding.
    Last edited by Lupweedy; 28 June 2015, 17:18.

    #2
    Re: Slap blad

    Is nog niks mis mee hoor in mijn ogen, wel zou ik nog wel even kalm aan doen/even wachten met voeding.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wees een beetje lief voor elkaar.

    Comment


      #3
      Re: Slap blad

      Ik volg half de aanwijzingen op de fles voeding, ze krijgen 5 ml per week (i.p.v. 10 ml) en krijgen ze daarbij 500 ml water en halverwege de week bij normale weersomstandigheden, nog eens 500 ml schoon water.

      Comment


        #4
        Re: Slap blad

        Is toch veel water voor zo een klein plantje en voeding is niet echt nodig, ze hebben beide nog hun lobblaadjes waar ze de nodige voeding uithalen.
        Bladluizen haal je het beste er af met de hand, afwasmiddel op een plantje lijkt mij niet zo een goed idee. Heb het dan nog nooit geprobeert dus ik kan verkeerd zijn. Als het werkt des te beter voor jou
        Laat je plantje wat droger staan en giet het water verder van de stam zodat de wortels meer op zoek moeten gaan en het plantje ook groter wordt, hoe weer wortel hoe groter je plant.

        Comment


          #5
          Re: Slap blad

          Welke potgrond gebruik je? Vergeet niet dat daar ook nog voeding in zit voor zeker een paar weken.
          En zoals hierboven vermeld, idd je plantjes wat droger laten staan. Ze staan er wel mooi bij vind ik.

          Comment


            #6
            Re: Slap blad

            Ik heb de potgrond van de Jumbo en het staat inderdaad op de zak voor hoeveel weken er voeding in zit, maar dacht dat na 4 weken bijvoeden geen kwaad zou kunnen. Ik zal de planten wat minder gaan voeden, bewateren en verder van de stam.

            Bedankt, dit zijn nuttige tips.

            Het truukje met het water en afwasmiddel in een spuitflacon werkt, ik weet alleen niet hoe de kwaliteit van mijn wiet zou zijn. Dat zal ik dus zelf moeten ondervinden. Bladluis vind knoflook ook niet lekker..

            Comment


              #7
              Re: Slap blad

              hallo lupweedy ,

              water zou ik 200ml geven per dag geven.
              maar nu even 2 dagen niet.
              niet nat sproeien dat is niet nodig.
              de onderkant mag wel maar dan in de donkere periode.
              van potten gebruik je stenen potten of is het plastiek ?
              als het steen is dan moet je rekening houden dat de steen zelf ook water zal opzuigen.
              de voeding moet je mee wachten tot de 4-5de internode.

              welke soort is het ?
              is het reg of fem ?

              Comment


                #8
                Re: Slap blad

                Heb je trouwens bij plant 1 de eerste blaadjes weggeknipt? If so; waarom?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Wees een beetje lief voor elkaar.

                Comment


                  #9
                  Re: Slap blad

                  Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                  hallo lupweedy ,

                  water zou ik 200ml geven per dag geven.
                  maar nu even 2 dagen niet.
                  niet nat sproeien dat is niet nodig.
                  de onderkant mag wel maar dan in de donkere periode.
                  van potten gebruik je stenen potten of is het plastiek ?
                  als het steen is dan moet je rekening houden dat de steen zelf ook water zal opzuigen.
                  de voeding moet je mee wachten tot de 4-5de internode.

                  welke soort is het ?
                  is het reg of fem ?
                  Ik sproei mijn planten niet nat, dat doe ik nu alleen 2x of 3x met afwasmiddel tegen luizen, daarna komen ze helemaal niet meer in de buurt van mijn planten. Ik heb ook tijm geplant in een aparte pot, dat is ook een sterk geurende plant waar veel ongedierte niet van houden. Ik heb 1 plastic pot en 1 steen pot, maar is geglazuurd aan de binnenkant. Wat is een internode?

                  Ik heb een paarskleurende, White Label; Purple Bud en ze zijn gefemminiseerd.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door GnB View Post
                  Heb je trouwens bij plant 1 de eerste blaadjes weggeknipt? If so; waarom?


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Ja, ik heb bij de plant van 30 dagen 4 bladeren weg geknipt. Ik wil kijken of de plant snel zij takken kan krijgen en dan kan ik de plant klein houden, i.v.m. diefstal in mijn wijk als mensen zien wat ik op mijn balkon heb staan.

                  Comment


                    #10
                    Slap blad

                    Die methode ken ik niet. Ik ben relatief nieuw in dit geheel maar zover ik weet is blad knippen, vooral bij jonge planten, niet echt heel verstandig toch?
                    Wil iemand met wat meer ervaring hier op inhaken?
                    Wees een beetje lief voor elkaar.

                    Comment


                      #11
                      Re: Slap blad

                      Dit is voor mij ook mijn eerste kweek, dus ik ben wat aan het experimenteren geweest en kijken wat er dan gebeurt. Van sommige dingen die ik doe weet ik dat het in zekere zin werkt, van anderen dus niet.

                      Comment


                        #12
                        Re: Slap blad

                        Plantje is toch vrij klein voor 30 dagen, als het nog eens 30 dagen duurt voor er 'zijtakken' aan komen noem ik dat niet bepaald snel(ler).

                        Blaadjes wegknippen bij zo een jonge plant zal niet helpen voor de groei, minder bladgroen/chlorofyl dus een lagere opname van licht, wat belangrijk is voor fotosynthese dat dan weer omgevormt wordt tot suikers of energie, die dan weer zorgt voor de groei van de plant.

                        Dus meer blad, meer lichtopname, betere groei. Dat geld ook voor de vertakkingen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Slap blad

                          Oorspronkelijk geplaatst door wietje wanker View Post
                          Plantje is toch vrij klein voor 30 dagen, als het nog eens 30 dagen duurt voor er 'zijtakken' aan komen noem ik dat niet bepaald snel(ler).

                          Blaadjes wegknippen bij zo een jonge plant zal niet helpen voor de groei, minder bladgroen/chlorofyl dus een lagere opname van licht, wat belangrijk is voor fotosynthese dat dan weer omgevormt wordt tot suikers of energie, die dan weer zorgt voor de groei van de plant.

                          Dus meer blad, meer lichtopname, betere groei. Dat geld ook voor de vertakkingen.
                          Ik heb geen idee waarom de plant nog zo klein is. Ik had haar eerst binnen staan en na 5 dagen buiten gezet. Het blad heb ik weg geknipt in de 3e week. Kan het zijn dat deze plant langzaam groeit omdat het een korte bloeiperiode heeft (40 tot 55 dagen)? Het zijn mijn eerste plantjes en ik wil het zo goed mogelijk doen en vind het niet erg om iets geks te doen. Van fouten moet je leren, dan gaat het de volgende keer altijd beter. Ik zal oppassen met knippen.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          w17 dag 31.jpg Plant 1 (31 dagen)

                          x6 dag 19.jpg Plant 2 (19 dagen)

                          Zo staan ze er nu bij. Kan ik hier nog iets mee doen?

                          Comment


                            #14
                            Re: Slap blad

                            Ja; minder water, geen voeding tot over minstens 3 weken, en niets meer afknippen (als dat zo nodig moet, google dan even fimmen/toppen/dieven, dan kom je er ook achter wat er mis ging), geduld hebben, de planten met rust laten. Dan kan het nog goed komen.

                            Je hebt zo ongeveer alles verkeerd gedaan (uit enthousiasme en experimenteerdrang; beste reden, dat wel! Maar de uitkomst valt wat tegen), als je nu ophoudt met dingen doen, dan komt het wel goed. Laat die planten hun plan maar trekken. Het enige wat jij hoeft te doen is af en toe wat water geven zodra de pot tot op wijsvingerdiepte droog is.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Slap blad

                              Oke, ik zal mij aan deze adviezen houden en wat minder enthousiast doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X