Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbrande bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Verbrande bladeren

Korting op 420shop
    Beste mensen,mijn plant toont verschillende verbrande bladeren wellicht door teveel voeding.mijn vraag naar jullie is,wat moet ik doen buiten voorlopig niet meer bij te voeden?bij de ene lees ik dat je mag spoelen en de andere zegt van niet.wat moet ik doen?nog in groeifase.dank u

Re: Verbrande bladeren

Als je er zeker van bent dat het overvoeding is zou ik de komende 2 weken enkel water toedienen.

Ik veronderstel dat je met spoelen bedoeld, zodanig veel water toevoegen(paar liters) tot de voeding uit de aarde is?
    Vergeet dan niet dat je dan ook ALLE voeding wegspoeld en dat je tot het einde zelf voor de nieuwe voeding zult moeten zorgen

Kijk eerst hoe de plant het doet met enkel water toe te dienen, veranderingen zie je niet op 1,2,3 dus heb wat geduld. Kijk vooral naar de nieuwe groei/blaadjes/scheuten, als die er gezond uit zien komt het normaal gezien wel goed.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is ze overzetten in nieuwe/verse aarde.

Comment

Ik heb gemist in voeden qua ec waarde.ik gebruik light mix van plagron en ik voed zelf met terra grow.ik zal effe enkel water geven komende dagen en kijken wat er gebeurt.wat gebeurt er met de aangetaste bladeren?herstellen ze of blijfen ze aangetast en moet ik de aangetaste wegknippen of gewoon afblijven?De nieuwe scheuten zijn niet aangetast enkel de grotere onderliggende bladeren.dank u voor uw hulp

Comment

Verbrande blad hersteld niet. Gewoon laten zitten. Spoelen op aarde is geen goed plan. Gewoon enkele beurten aangezuurd water geven.
        Last edited by FlintStoned; 2 July 2015, 03:29.

Comment

Zonder foto's kan ik je geen advies geven.

Ik weet niet :

Of ze binnen of buiten staat.
          indien binnen: wat voor licht/temperatuur
          Hoe groot ze is, niet qua lengte maar qua aantal bladeren en de grootte daarvan.
          Wat precies de schade is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze staan buiten.kan momenteel geen foto plaatsen.enkel sommige toppen en zijkanten van paar bladeren zijn roest van verbranding.ik geef 5.5 ph en 1.5 ec.

Comment

Op aarde mag de PH 6.2 tot 6.4 zijn op cocos of steemwol ga je op 5,8 zitten. Je zit dus wat zuur. Verder is een ec van 1,5 bij dit warme weer erg hoog. Ze verdampen nu veel meer om te koelen dus drinken ze ook veel meer en nemen daardoor ook meer voeding op. Op warme dagen de voeding minstens halveren of enkel water geven.

Comment

Aangezien ik whit widows heb geen autoflowers volgde ik de voedingswaarden en ph van greenhouse sessions.maar wel op de warme dagen aangezien het in kweekruimtes altijd rond de 25 graden is.bij minder weer geef ik enkel water.hoeveel ec mag ik dan geven op zomerse temperaturen?

Comment

Ga gewoon op de halve dosis voeding zitten. Doordat ze veel meer zullen drinken krijgen ze dan uiteindelijk toch de benodigde microgrammen voedingszouten binnen. Verder natuurlijk goed de plant blijven lezen en observeren.

Comment

Raar dat mijn potten blijven zwaar wegen.is het dan niet beter om water te geven of te flushen?kheb al 2 dagen niks gegoven van water en ze blijven maar wegen.

Comment

ja die staan zeiknat. de plant sluit onder zuurstofarme omstandigheden ook de wortelmonden, ze wil niet verdrinken en heeft lucht nodig, anders stikt ze. Dan moet ze weer nieuwe aanmaken maar ineen natte pot gaat dat moeilijk. Kortom fluchen op aarde is not done.

Ook met dit warme weer je aarde niet zeiknat maken, als de wortel niet kan ademen neemt die ook geen water op. De plant staat dan enkel te wachten totdat al dat water verdampt is en het kost haar enorm veel energie om nieuwe wortel te maken.

daarnaast heb je kans op wortelrot en allerlei schadelijke bodem bacterien en schimmels.

Comment

Ja dus beter niks geven en afwachten tot alles weg is en de potten terug licht zijn.ik heb al de ph en ec aangepast.

Comment

als je pot goed volgeworteld is kan je overwegen om deze uit de pot te trekken en een nacht zonder pot te laten staan, in de ochtend weer in de pot
                          . dan kan ze weer ademen

Comment

Ik heb iphone en lukt niet om foto te plaatsen,ik heb geen pc.ze worden wel lichter maar langzaam.ik zal nog effe afwachten en zien wat er gebeurt.dank u flinstoned

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De onderste bladeren hangen en hoe hoger je kijkt hoe hoger ze staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                              ja die staan zeiknat. de plant sluit onder zuurstofarme omstandigheden ook de wortelmonden, ze wil niet verdrinken en heeft lucht nodig, anders stikt ze. Dan moet ze weer nieuwe aanmaken maar ineen natte pot gaat dat moeilijk. Kortom fluchen op aarde is not done.

Ook met dit warme weer je aarde niet zeiknat maken, als de wortel niet kan ademen neemt die ook geen water op. De plant staat dan enkel te wachten totdat al dat water verdampt is en het kost haar enorm veel energie om nieuwe wortel te maken.

daarnaast heb je kans op wortelrot en allerlei schadelijke bodem bacterien en schimmels.
                              leuke en logische info, thx!
                              A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

Comment

Bezig...
                              X