Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnede amateur 😊

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnede amateur 😊

    Korting op 420shop
    Yo de boys ik zal me ook even voorstellen ik ben yves ook een beginnende kweker ik sta nu met twee plantjes maar nu na 4 weken vind ik dat ze nog niet erg groot zijn ze worden gekweekt in cocos grond kan er me iemand tips geven ik plaats hier een paar foto's bij je moet maar eens kijken en zeggen wat je er van denkt.
    vriendelijke groeten fiersken
    14362744099821347736807.jpg14362744099821347736807.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: Beginnede amateur 😊

    Je plantjes vinden die Coco (merknaam?) niet lekker ( eventueel restzouten),en ze hebben een stikstofblokade opgelopen door de nattigheid ofzo , veel vandie cocobrikken zijn lichtbemest waar ze niet lang mee kunnen doorgaan .

    Grtjs
    Geniet nooit met mate !

    Comment


      #3
      Re: Beginnede amateur 😊

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasharin View Post
      Je plantjes vinden die Coco (merknaam?) niet lekker ( eventueel restzouten),en ze hebben een stikstofblokade opgelopen door de nattigheid ofzo , veel vandie cocobrikken zijn lichtbemest waar ze niet lang mee kunnen doorgaan .

      Grtjs
      dan is de het best om ze zo snel mogelijk te verplanten in andere potgrond zeker ?

      Comment


        #4
        Re: Beginnede amateur 😊

        Damn son.
        Ze staan in de modder.. Wiet is geen waterplant.

        Wat er nu aan de hand is:
        - wortels stikken omdat de omgeving te nat is
        - wortels nemen niets meer op, maar geven juist voeding weg om te compenseren (diffusie, osmose, enzovoorts)
        - wortels gaan rotten als dit zo doorgaat.
        - het gele blad geeft aan dat er geen stikstof in de plant beschikbaar is voor gebruik

        Wat je kunt doen:
        - GEEN WATER meer geven.
        - ga naar de supermarkt
        - koop een zak potgrond
        - wacht tot je potjes droog zijn tot op wijsvingerdiepte (duw die maar eens flink diep in de cocos elke dag om te voelen)
        - wanneer ze droog zijn, verpot je ze heel voorzichtig naar potgrond.
        - Dan geef je ze daarna pas water wanneer de grond wederom tot op wijsvingerdiepte droog aanvoelt.
        - Koop nooit meer cocos. Want cocos is voor experts met duur meetapparatuur of ervaren cannabisten. Als je relaxed wilt kweken, zonder poespas, zonder bullshit en zonder al te veel moeilijke problemen, vermijdt cocos als de pest! Potgrond, in tegenstelling tot wat de growshops beweren, is hartstikke prima. Zelfs om in te kiemen.

        Als je dat dan doet, dan kan ik je 70% zeker vertellen dat je kweek tot een goed einde komt. Als het al niet te laat is (zie wortelrot)

        Edit: ik heb even gereflecteerd, en bedacht wat ik zelf zou bedenken als beginner.. Nee, je moet nu geen voeding gaan geven ter compensatie. Die potgrond die ze straks van je krijgen, die zit boordevol lekker spul. Daar hoeft niets bij voor tenminste 4-5 weken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Beginnede amateur 😊

          Hoi,

          hopelijk komt dit nog goed!
          Veel sterkte en suc6 man.


          Mvg V.N.
          Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

          Comment


            #6
            Re: Beginnede amateur 😊

            Moet zeggen dat ze nu terug al een mooi groene kleur hebben en denk wel dat het goed komt op de ene plant staan er al haartjes want me wel nog iets te vroeg lijkt . Denk dat het plantje ontregeld is zou dit kunnen ? 1436887960750.jpg1436887834079.jpg

            Comment


              #7
              Re: Beginnede amateur 😊

              Door stress kan een plant eerder gaan bloeien.

              Staan ze niet nog steeds te nat ? Hoeveel water heb je bij die potgrond gedaan?
              Zulke kleine plantjes drinken nog maar heel weinig.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #8
                Re: Beginnede amateur 😊

                ja had al zoiets in gedachten dat het door de stress kon zijn ! had ze aantal dagen geen water meer gegeven.
                Vandaag terug oppervlakkig water gegeven niet te veel denk ik 5cl ongeveer of is dat nog te veel ?
                blijkbaar kan je ze in het begin echt verschillende dagen zonder water zetten . om de hoeveel dagen geef jij beginnende plantjes maar water ?

                tnx dat je me opvolgt !

                Comment


                  #9
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment

                  Bezig...
                  X