Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek: Auto Sour Diesel Haze en Diesel Ryder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Buitenkweek: Auto Sour Diesel Haze en Diesel Ryder

Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik heb dit forum met veel interesse gelezen en heb reguliere autoflower zaden besteld. 3 auto sour diesel haze en 3 diesel ryder. Ontkiemd in water.
    Zaadjes verdeeld over 2 1 liter-potten (potgrond met zand). Laten opgroeien onder TL-buis boven de aanrecht en na 2 weken overgepot in een 10 liter emmer met kant-en klare aarde van growshop. Voorbemest eigen merk.

Dat overpotten had ik niet moeten doen en 6 zaailingen in 10 liter aarde is ook wat 'leek-achtig', maar ik wilde er ook geen mega-project van maken verder...
    Ik heb ze alleen zwarte thee gegeven eigenlijk. (en 2 regenwormen en beetje plantmateriaal)
    Na 3 weken bladproblemen: calcium tekort? Ik dacht het wel en heb zeewier-kalk korrels door de bovenlaag geharkt.
    Om bodemleven wat op te krikken (anders wordt de calcium niet opgenomen las ik) heb ik vanuit m'n wormenbak wat organisch materiaal bij de grond gedaan.

Nu vier weken later vond ik het toch wel leuk om foto's te gaan plaatsen om ook mijn overwegingen op het gebied van bladproblemen en beestjesproblemen te kunnen bespreken/showen.

001.jpgcalciumtekortlieveheerstbeestjes 007.jpgbladluis lieveheerstbeestjes 011.jpg lieveheerstbeestjelieveheerstbeestjes 014.jpg larve van lieveheerstbeestje
    groeten!

- Leke

Re: Buitenkweek: Auto Sour Diesel Haze en Diesel Ryder

Hoi,

Mooie stup.

kijk hier eens naar misschien https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ms/25-Beestjes

of

Roofmijten (http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/7898-Roofmijten) - Sluipwespen (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/42783-Sluipwespen) - Lieveheersbeestjes (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/7899-Lieveheersbeestjes) - Orius (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/42750-Orius) -

Cicaden (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/42743-Cicade) - Wol, Dop en Schildluis (https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/42742-Wol-Dop-en

Uitleg over verschillende ongedierte in de wietplant, en hoe te voorkomen / verhelpen Trips, Spint, Bladluis etc..

Suc6 ermee.

Mvg V.N.
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

Comment

Hoi Vertrouwniemand,
      Thanks, mooie topics zijn dat. Heb ze gelezen. Zeer informatief!
      later

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hoi,
      Weer een weekje verder.

Het bladprobleem vanwege (denk ik) een calciumtekort is minder geworden:
      bladprobleempje.jpgweek 4 003 s.jpg

Tot slot het totaalplaatje:
      week 4 overzicht.jpg

Degenen die de moeite nemen een beginnerstopic te lezen: Thanks!

- Leke

Comment

Lijkt niet echt het typische beeld bij een kalkgebrek. Kalkgebrek geeft ronde scherp omrande geelbruine plekjes. DIt ziet meer uit naar bladverbranding van waterdruppels en overschakeling van tl naar zonlicht. Nu kan het zeewierkalk weinig kwaad. als je en bladluisjes en lieveheerbeestjes op je plant hebt zou ik er niks aan doen, dat regelt zich zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Lijkt niet echt het typische beeld bij een kalkgebrek. Kalkgebrek geeft ronde scherp omrande geelbruine plekjes. DIt ziet meer uit naar bladverbranding van waterdruppels en overschakeling van tl naar zonlicht. Nu kan het zeewierkalk weinig kwaad. als je en bladluisjes en lieveheerbeestjes op je plant hebt zou ik er niks aan doen, dat regelt zich zelf.
          Thanks FlintStoned. Rustig verder zien...

Comment

Beste mensen, in dit topic ( https://jointjedraaien.nl/wietforum/...ht=Brandnetels ) las ik over fosfor-rijke voeding maken door vis-afval met water te pureren etc..... Visemulsie noemen we dat toch?
            Fosfor geven we toch voor rijke bloei? waarom lees ik dan elders op het forum dat vis-emulsie slecht is voor tijdens de bloei? Omdat er teveel fosfor in zit?
            Ik ben heel erg benieuwd waar ik nou goed aan doe, want ik heb net m'n vrouw over de stift vanwege de stank in de achtertuin (en dan heb ik het nog niet over de staafmixer, heb een nieuwe moeten kopen).... Dat kan beter niet voor niks geweest zijn

Een foto-update:

01 totaal.jpgtotaalplaatje02 totaal close up.jpgtotaal van dichtbij03 diesel ryder close up van boven.jpgeen top van diesel ryder04 brandplek of iets anders.jpgbrandplek?
            010 brandplek of iets anders 2.jpgbrandplek onderkant011 allemaal puntjes.jpgwitte puntjes....

Nu ik dit post begin ik eigenlijk bang te worden van die witte puntjes (die ik normaal niet zag, maar met foto's schieten ineens wel!).

We zijn een week verder en ik heb niet gevoed en niet bewaterd, want het regende meer dan zat de laatste tijd.
            Vandaag pas thee gegeven met voeding: zelfgemaakte vis emulsie. (liter thee met 2 eetlepels stankprut)

Nou, ik hoop dus dat ik geen spint heb en dat ik weer een weekje rustig kan ademhalen...
            Thanks for watching.
            Last edited by Leke; 17 July 2015, 20:20.

Comment

Ghahaha...yeah, als je de goudvissen met de staafmixer pureert dan zal de vrouw niet blij geweest zijn, haha..
              Anyhoo, het is wel goed voor de planten. In china begroeven ze een hele vis onder elke plant, al voordat wij van het bestaan van China afwisten.
              Omdat wij wietplanten kweken, die alles in zeer korte tijd moeten doen is het wel handig om experimentele voeding met mate te gebruiken, dus niet meteen die hele zak kibbelingen erbij.

Al die plekjes is niet veel bijzonders voor een buitenplant.
              Als je wil inspecteren op beestjes pak er even een vergrootglas bij en check de onderkant van het blad, ook tegen de bladnerven aan voor Thrips (alhoewel die meestal rondrennen) en in de bladoksels voor luizen.
              Spint zie je bijna niet in de beginfase, het lijkt dan alsof er wat zandkorreltjes op de achterkant van het blad zitten, ze zijn erg klein.

Als het erg warm is, veel minder voeding bij het water doen.
              Een plant kan dan makkelijk 5 keer zoveel water drinken als anders, en als daar volle bak voeding in zit, krijgt ze te veel.
              Als je goed kijkt naar de puntjes van de bladkartels zie je dat die wat lichter zijn, dat verteld je dat je tegen de maximum voeding aan zit.

Verder ziet het er prima uit.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank je QnQ! Mijn dosering van 2 eetlepels gefilterde goudvissenpuree is dus wel ok...? Ik doe daar de komende week ook niks meer bij.
                Ik heb wel wat luis op m'n planten, die zie ik duidelijk zitten, maar ik zet er af en toe wat lieveheersbeestjes op en die vliegen dan na een tijdje weer weg, omdat er meer luizen in nabijgelegen struiken zitten.
                Peace

Comment

Beste Lezer,

Hier is weer een update met wat foto's.
                  4 van de 5 plantjes zitten nu 3 weken in de bloeifase. Ik heb in de 2e en 3e week 2 eetlepels rotte vis-sap gegeven. Gisteren heb ik ook wat wormenmest uit m'n wormenbak gehaald (2 handen vol) en door de toplaag van m'n aarde gedaan. Hopelijk heb ik nu voldoende fosfor bijgevoed voor de bloeifase. Ik durf niet rotte vis-mengsel meer te geven, omdat de puntjes van m'n bladeren voedingsoverschot laten zien. Las ook op 't forum dat er stikstof in zit naast fosfor. En dat hebben ze niet meer zo nodig nu toch?

Heb de planten gisteren maar binnengehaald. Zoveel regen maakt me bang voor toprot.

Sommige oudere bladeren onderin de plant worden nu lichtgroen met gele uiteindes:
                  week 3 bloei 002.jpgweek 3 bloei 003.jpg

Wat toppen:
                  week 3 bloei 007.jpgweek 3 bloei 008.jpg

Totaalplaatje:
                  week 3 bloei 004.jpgweek 3 bloei 005.jpgweek 3 bloei 006.jpg

Morgen wordt het weer droog (tot eind v/d middag), dus dan kunnen ze weer lekker de tuin in.
                  Ik heb trouwens een paar eetlepels van de as dat over was van de houtskool bbq van gisteren in een fles met water gestopt. Na 24 trekken in water, geeft dat een kalium-rijke voeding toch?
                  Ben benieuwd wat het gaat doen. Zou ik dat nog moeten/kunnen afzuren met een zakje zwarte thee denken jullie?

-Peace

Comment

Beste Lezers,
                    Is het normaal dat in de bloeifase (4e week) een aantal van de blaadjes aan de 3e node geel worden? Of is dat een voedingstekort waar ik iets mee moet?
                    Alvast bedankt...

Comment

Comment

Ik heb 2 dagen geleden de foto's al gepost....ik bedoel dan ook de vergeelde blaadjes die ik op die foto heb staan (post nr 8 van dit topic)
                        Fijn dat je weer even komt kijken Flintstoned!

Comment

Lijkt een beetje nat te staan
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                            Lijkt een beetje nat te staan
                            Het zou dan dus wat wortelrot kunnen zijn? Ach ja, nu een week later blijft het bij die paar kleine blaadjes aan de onderkant, dus ik maak me geen zorgen. De bloei gaat mooi door. Foto's komen eraan....

Comment

week 5 010.jpg

Er staan nu 5 autoflowers in 10 liter voorbemeste growshopgrond. Eentje is maar heel klein gebleven (20 cm hoog)
                              foto:
                              week 5 001.jpgweek 5 004.jpgweek 5 005.jpgweek 5 006.jpg

Misschien hebben jullie nog tips om de plantjes wat gezonder te krijgen?
                              Bedankt voor het kijken/lezen.
                              -Leke

Comment

Bezig...
                              X