Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel is 80% van de haartjes van de plant die oranje/bruin moeten wezen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten en Drogen: hoeveel is 80% van de haartjes van de plant die oranje/bruin moeten wezen

Korting op 420shop
    Ik heb voor de eerste keer ,5 zaadjes gekocht en gekweekt,,ik geloof wel dat t goed gelukt is ,maar hoeveel is 80% oranje /bruine haartjes
    Attached Files

Re: hoeveel is 80% van de haartjes van de plant die oranje/bruin moeten wezen

8 van de 10, 80 van de 100, 800 van de 1000, 8000 van de 10000. Enzovoorts. Begin maar vast met tellen!
    En google even naar trichomen / trichomes. Je mag van mij ook best nog wel meer googlen, want de haartjes zijn eerder een meetapparaat voor de luchtvochtigheid dan of je oogst nou klaar is of niet.

Blad weg halen is zoiets als de benzinetank van je auto leeg laten lopen, 'want dan gaat er meer energie naar de motor'.
    Of meer gerelateerd: je zonnepanelen loskoppelen want dan leveren ze meer stroom.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

mss laten staan,tot het blad totaal vergeeld is,mijn 2 serious planten,zien er ugly as hell uit,maar als ik probeer,een vergeeld blad eraf te nemen,scheur ik de helft van de steel eraf,zo stevig hangt het blad nog aan de planten,nog steeds de allerlaatste restjes voeding opnemen..
      Het zyn idd niet all1 de bloeiharen waar je naar kijken moet

Comment

Goeie vraag, mijn ervaring is dat wanneer de hoofdtop 80% rode haartjes vertoont, de rest van de bloemen (die lager groeien dan de hoofdtop) dat niet doen. Dus bedoelt men 80% van de gehele plant rode haartjes heeft? of 80% van de hoofdtop. Ook kleuren de haren na het drogen verder rood heb ik vernomen.
        Ik heb ook bij vorige planten proberen te oogsten op de Trichomen maar ook hierbij zag ik dat wanneer de plant nog niet rijp is de Tricomen al melkig/wolkig waren...ik wachten tot ze Amberkleurig werden.......bleek mijn hoofdtop "er over heen te zijn" en ze zijn nooit Amberkleurig geworden. Daardoor oogst ik nu op gevoel maar wacht nooit meer tot de Amberkleur gaat overheersen.

Comment

Je moet in het algemeen nooit blind afgaan wat je op internet vind, je eigen ervaring is het belangrijkste, maar het probleem daarbij is, dat je dat pas hebt, na een kweek of twee/drie.
          Ik heb zelf die ervaring ook nog niet, en probeer zoveel mogelijk te luisteren, naar mensen die dit wel hebben.

Alleen maar naar de trichomen kijken, lijkt me geen goed idee. Je moet altijd proberen om de hele plant te lezen. Maar daar heb je dus die ervaring voor nodig.
          Lets not criticize but legalize

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Sommige wietjes worden veel en veel te vroeg geoogst ofwel geen geduld ofwel overbezorgd,dat ze hun planten,geen weekje langer durven laten staan,als ik merk de plant klaar is (volgroeide toppen,trichomes,toestand gans de plant),laat ik ze meestal nog een week langer staan,je ziet zo de trichomes vermenigvuldigen,en krijg je van de extra grote trichomes,das wat je hebben moet de plant gaat echt niet slecht komen daardoor

Comment

Kun je een wietplant ook in delen oogsten? Dus eerst de hoofdtop en later de andere toppen?

Comment

Dat mag/kan zeker ronthebudman toppen op een netje leggen en drogen maar

Comment

Thanks Soul.
                    Ik ga er eens mee aan de gang

Comment

Bezig...
                    X