Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil white label en Sinsi seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verschil white label en Sinsi seeds

Korting op 420shop
    Dit zit mij al een tijdje dwars maar ik heb waarschijnlijk het antwoord gevonden.:

Via een ander forum, een stukje gevonden van het sensi seed forum:

WL is attached to Sensi, shares many of the same genetics and some of the same technical folks. It's the no-frills sister-company, if you like - 'no frills' meaning less expensive packaging, no advertising, but not lower quality.
    Some of the more experimental projects - like feminised seeds - start out as WL projects and eventually come to the Sensi brand if they prove interesting enough.

WL seeds are produced to exactly the same standards as Sensi seeds and are covered by the same customer service - assuming they're purchased direct from Sensi/WL.
    Reseller customer service is not something we're able to guarantee.
    Whitelabel is dus een zusterbedrijf van sensiseed, ik vermoede al zo iets, omdat je white label kan kopen in de sensi seed wnkels.
    De kwaliteit is dus niet minder (volgens sensi seed)
    Een aantal experimentele soorten starten als white label, en als dan goed gaat, dan krijgen ze de sensi seed naam.

Dat de verpakking minder mooi is kan ik bevestigen, maar het prijsverschil in niet groot van de soortjes die ik vergeleek.

Voor wie het oorspronkelijk bericht wil zien:

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Kan een admin even de typfout in de topic titel aanpassen ?
    Lets not criticize but legalize

Re: Verschil white label en Sinsi seeds

Ik vind zaad kopen sowieso moeilijk.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Dat is het ook. Ik ben maar voor sensi seed gegaan, omdat ik die naam al 30 jaar ken, misschien wel van voor dat ik me eerste joint rookte.
      Verder ben ik in tien minuten met de bus bij een sensi seed winkel.

Tot toe geen spijt van. De score tav van het uitkomen van de zaadjes ( vorig jaar en dit jaar) 8 uit 8. (daar zit ook white label bij)
      Verder erg uniforme planten.

Misschien is het een idee dat we een topic starten, waarin we bijhouden hoeveel van de zaadjes uitkomen, van een bepaalde zaadbank ?

Comment

Mwah, met al de beginnelingen op het internet zou het nooit een eerlijk beeld geven. Te veel onkunde, zie zelf naar de vragen op het forum...
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ja dat klopt, het is soms best irritant, dat bepaalde mensen nog te lui lijken te zijn om google te gebruiken.
          Op veel van die vragen heb je binnen 5 min googlen een antwoord.

Comment

Soms heb je binnen 5 min het verkeerde antwoord, zie ook de vragensectie alhier.
            Het idee dat de haartjes een oogst-aanduiding zijn bijvoorbeeld, is al 10 jaar achterhaald, toch zie je het nog steeds terugkomen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat vind ik wel een probleem met internet in het algemeen. Je vind van alles maar of het ook klopt?

En over die haartjes, een aantal die ook zelf kweken, vinden het maar vreemd, dat ik een microscoopje gebruik.

Comment

Ik vind het ook een beetje vreemd.. Tenminste, ik oogst gewoon op alle zintuigen die ik gebruiken kan. Dan is er geen microscoop meer nodig.
                Maar als je niet weet wat je zelf acceptabel vind, of niet weet wat je van een plant mag verwachten, dan is een microscoop gewoon handig.

Terug on topic:
                Ik vind sensiseeds wel cool, daar kocht ik als 15 jarig knulletje mijn eerste zaadjes (met toestemming van pa en ma). Whitelabel ken ik, maar nooit iets van gekocht.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Voor zover ik weet is sensi seed ook de oudste zaadbank in Nederland.
                  over de prijzen van het zaad heb ik ook een mening.
                  Ik vind het ergens belachelijk, maar wie is er nou gek, Sensi Seed of de mensen die het kopen.

Deze als voorbeeld: https://sensiseeds.com/nl/gefeminise...-gefeminiseerd

56 euro voor 3 plantenzaadjes, waanzin.
                  Ik loop al te klagen over mijn superskunk, 19.50 per drie.

Comment

Als je de geschiedenis van wietsoorten een beetje bekijkt, dan zul je zien dat sensiseeds als een van de weinigen nog soorten heeft van rond begin jaren 90. De oersoorten waar de hedendaagse skunks en amnesias vandaan komen. Dat is ultiem breeders materiaal.
                    Ik heb ook het vermoeden dat een groot deel van de grootschalige teelt met sensi soortjes gedaan wordt vanwege hun bewezen staat van dienst.
                    De prijzen vind ik ook schoftelijk hoog, maar dat is altijd al zo geweest. Ik gun het sensi wel. Maar als ik goedkoper uit wil zijn, probeer ik uit te pluizen welke breeders gebruik hebben gemaakt van hun strains, en dan koop ik het daar.

Comment

Tot nu toe heb ik geen enkele reden om aan de kwaliteit van sensi seed te twijfelen.

En toen ik gisteren iets las op hun site, moest ik aan de reactie van LR2 denken.

Van de sensi seed site, van de twee soorten die ik heb, maar wat mijn opvalt, is oa dat ze het over, een aantal stappen, opnieuw samengesteld.
                      En bij de nothernlights hebben ze het over het oorspronkelijke genotype

Gefeminiseerde Super Skunk Automatic van Sensi Seeds is in een aantal stappen nauwkeurig opnieuw samengesteld uit Skunk #1 en een zorgvuldig geselecteerde Afghaanse hasjplant (de oorspronkelijke ouderplant van de soort) en een van onze best presterende zelfbloeiende hybriden.

Met de Northern Lights Automatic debuteert de legendarische Afghaanse Indica als gefeminiseerde zelfbloeiende soort! Omdat je de mannelijke planten niet hoeft te selecteren en verwijderen, en de lichtcycli niet hoeft te veranderen om de bloei op te wekken, is het nog nooit zo makkelijk geweest om de ultieme Indica te kweken: Northern Lights van Sensi Seeds!
                      Het oorspronkelijke Northern Lights-genotype is al tientallen jaren befaamd als bron van branche-veranderende soorten en exemplaren als NL#1, NL#2 en NL#5, en ook van belangrijke hybriden als NL 5x2, Shiva Skunk, Hash Plant, Silver Pearl en Northern Lights #5 x Haze. Northern Lights Automatic is uit dezelfde zeer betrouwbare genenpool gekweekt, waarbij NL#5 en NL#2 zijn gecombineerd met onze beste gefeminiseerde zelfbloeiende Indica en weer teruggekruist met de NL-ouders.

Comment

Bezig...
                      X