Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

    Korting op 420shop
    ik heb 6 haze buitenplanten 5 in pot een 1 in de grond .
    Die 5 zijn ok.
    maar die ene in de grond groeit vet in de breedte maar hij is gister door de wind half omgewaaid maar heb hem weer vast gezet en nu naar 24uur gaat de plant ineens hangen.

    heeft iemand tips aubIMG_2865.jpgIMG_2336.jpg

    #2
    Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

    Ik denk dat je alleen maar wachten kan of het nog goed komt.

    Is de stam gebroken? Echt doormidden of alleen maar slap. Bij mij ging een plant er ook bij liggen door harde wind een week of twee terug, maar die heeft zich prima hersteld.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

      Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
      Ik denk dat je alleen maar wachten kan of het nog goed komt.

      Is de stam gebroken? Echt doormidden of alleen maar slap. Bij mij ging een plant er ook bij liggen door harde wind een week of twee terug, maar die heeft zich prima hersteld.
      nee stam is nog heel had ik net gecheckt door hem rondom uittegraven . en is echt ineens komen opzetten dus ik hoop het beste , heb net 20ltr water erbij gedaan

      thanx voor je reactie

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      ik snap er niks van hoe dit kan vanochtend deed hij het nog perfect

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      of zijn de wortels aangevreten?

      Comment


        #4
        Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

        Het ziet eruit alsof je plant veel wortelschade heeft opgelopen, beter had je haar plat laten liggen in plaats van weer rechtop te trekken. Al je haarwortel zal kapot zijn en ze verdampt nu wel maar kan nog niet drinken omdat er eerst nieuwe wortel moet worden aangemaakt. Hierdoor verliest ze celdruk (turgor) en verwelkt ze in feite. Je moet het zien als een ongewortelde megastek.

        Comment


          #5
          Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

          En met ditsoort weer, absoluut geen water gaan bijgeven. De wortels die niet meer aan de plant zitten, die gaan rotten. Als de omgeving van de wortels die nog wel aan de plant zitten te vochtig blijft, dan slaat die rot in enkele dagen je plant in. Dat moet je niet willen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

            Oorspronkelijk geplaatst door luna820 View Post
            nee stam is nog heel had ik net gecheckt door hem rondom uittegraven . en is echt ineens komen opzetten dus ik hoop het beste , heb net 20ltr water erbij gedaan

            thanx voor je reactie

            ik snap er niks van hoe dit kan vanochtend deed hij het nog perfect

            of zijn de wortels aangevreten?
            Ik begrijp wel waarom je de aarde weg gehaald hebt, maar ik ben bang dat je het daarmee alleen maar erger gemaakt hebt.
            Doe dat nooit meer. De kans dat je daarmee de wortels beschadigd is heel groot, en de kans dat je het lukt zonder de wortels te beschadigen is denk ik uitgesloten.

            Niet in paniek raken weg gooien kan altijd nog.

            Ik had mijn plant een klein beetje overeind geholpen, en de aarde wat aangedrukt, maar toen ik daar over nadacht, had ik gelijk spijt.
            ( waarom kan je lezen in de reactie van flintstoned)
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #7
              Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

              Mijn buitenplant en wel de grootste vangen meer wind want rest is mooi blijven staan
              heb hem gespalkt en flink tegen aan geknoopt dus hoop dat hij bijkomt van de stress en
              wij ook haha afijn misschien dat die bijkomt anders poging verbandje erom maar is net 2 dagen
              geleden gaat niet achteruit dus houden goeie hoop anders goeie les geweest lol

              Heb nog nooit goeie kwaliteit buiten voor elkaar gekregen anders thuis
              op zolder gaan beginnen heb nog ongebruikte schoorsteen dus dacht ik zo
              het mijne ervan gat maken en door de pijp me dak uit hele wijk stoond grapje
              had vorig jaar 4 plantjes over die je halve straat verder rook lucht goed kwaliteit
              had er meer van verwacht maar smorgens knalt die wel mijn 1e die dag ,,,,,

              Suk6 mensen met de hobby allen,,,,

              Comment


                #8
                Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

                Oei, die stond te nat denk ik. In dat geval is 20liter niet zo'n slimme zet geweest. Laat aankomende dagen maar weten wat het is geworden!


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                Wees een beetje lief voor elkaar.

                Comment


                  #9
                  Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

                  bij mij oorzaak storm windkracht te veel want lagen hoop veul grotere bomen
                  en huizen plat dus eigenlijk wonder hee kan ik dit verhalen onder stormschade ??

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn vage buitenplant gaat slap hangen ineens

                    Haal die foto met die brommer/snorfiets eens weg. Ik kan zo je kenteken lezen !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    Bezig...
                    X