Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnende kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

beginnende kweker

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    ik ben dus een beginnende kweker en ga starten met mijn eerste kweekje ik heb dus totaal geen ervaring en heb nog een paar vragen.
    ik heb een complete kweekset besteld van 90x90x160 en met een lamp van 250watt
    ik heb ook een growmix van plagron besteld en een alga bloei

Mijn eerste vraag vanaf wanneer kan ik starten met de bloei voeding en hoeveel ?

En dan om te ontkiemen heb ik gelezen dat ik beste is rechtstreeks in een pot van 11l eerst de grond goed verzadigen dan 6 uur wachten en dan het zaadje in de geond met plastic follie erover heen tot er een stekje is klopt dit ?
    En dan mischien een domme vraag 😜 maar als ik mijn zaadjes ontkiem tussen 2 borden en mijn sliertjes zyn ongeveer 3cm lang plant ik het 1cm diep in mijn pot maar moet ik het nu met het sliertje naar boven of naar beneden ? En mag ik het zaadje aanraken met mijn vingers ?

Dan mijn volgende vraag hoeveel water moet ik mijn stekje en plant geven ?

En mijn lamp van 250 watt hoe hoog moet die hangen boven mijn zaailing stek en plant ?

Ik ga dus werken met autoflower zaadjes

En dan nog een vraag 😜 wat is het perfecte klimaat voor mijn zaailing stekje en plant ?

Ik ben dus een echte noob in het kweken
    kan iemand mij verder helpen ?

Mvg

Re: beginnende kweker

Jazeker kan iemand je helpen. Maar aangezien je een wortel een sliertje noemt en je over een stekje praat denk ik dat je bar weinig gelezen hebt. Start is met lezen bij kweken voor beginners. Daar staan al je antwoorden op al je beginners vragen. Kost eventjes wat tijd maar ik denk dat jij jezelf voor je kop slaat zodra je ziet hoe simpel t eigenlijk is. Succes ermee.

Comment

Hey jorden , zelf ben ik ook net nieuw op dit forum , in deze link vind je terug wat je zoal kan doen om antwoorden zoals dat van kvb te vermijden (hij heeft wel volledig gelijk) mij heeft het in ieder geval goed geholpen en ik hoop jou ook. enorm veel plezier toegwenst met je avontuur!

Welkom op het forum! Omdat er hier veel chaggrijnen rondlopen, die je zonder pardon op de vingers tikken als je iets doet wat ze niet aanstaat, heb ik besloten een paar tips te maken voor beginners. Niemand heeft mij hierom gevraagd, maar persoonlijk vind ik dat het nodig is. Als je deze gids hebt doorgelezen, en je houd je

peace

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kvb View Post
        Jazeker kan iemand je helpen. Maar aangezien je een wortel een sliertje noemt en je over een stekje praat denk ik dat je bar weinig gelezen hebt. Start is met lezen bij kweken voor beginners. Daar staan al je antwoorden op al je beginners vragen. Kost eventjes wat tijd maar ik denk dat jij jezelf voor je kop slaat zodra je ziet hoe simpel t eigenlijk is. Succes ermee.

Ik heb op internet al veel gelezen maar op deze vrage vind ik niet de juiste antwoorden of toch niet de volledige antwoorden ik heb mij juist een boek besteld over binnenteelt .
        zou ieland mij toch wat tips kunnen geven of een antwrd op mijn vragen
        alvast bedankt

Comment

Hey! Van harte welkom.
          Ik zie dat je een beetje moeite hebt maar echt, lees het topic dat Shaslikk je stuurde even door.

Ik zal je een klein beetje op weg helpen:

Antwoord op je eerste vraag: http://lmgtfy.com/?q=wanneer+beginne...eivoeding+wiet
          Antwoord op je tweede vraag: http://lmgtfy.com/?q=ontkiemen+van+w...aatsing+wortel

Ik ga er van uit dat de rest je zelf wel gaat lukken toch?

Heel veel succes en vooral plezier!!

Love,
          Wunkie
          Life's a bitch and then you die.
          So fuck the world and lets get high.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wunkie View Post
            Hey! Van harte welkom.
            Ik zie dat je een beetje moeite hebt maar echt, lees het topic dat Shaslikk je stuurde even door.

Ik zal je een klein beetje op weg helpen:

Antwoord op je eerste vraag: http://lmgtfy.com/?q=wanneer+beginne...eivoeding+wiet
            Antwoord op je tweede vraag: http://lmgtfy.com/?q=ontkiemen+van+w...aatsing+wortel

Ik ga er van uit dat de rest je zelf wel gaat lukken toch?

Heel veel succes en vooral plezier!!

Love,
            Wunkie
            Danku voor de informatie al.
            maar mijn belangrijkste vragen zyn eigelijk wat nu juist het perfecte klimaat is tempratuur,... en is dit anders by ontkiemen en groei en bloei ?
            en hoe hoog mijn lamp moet hangen van mijn plant en is dit ook anders in de ontkieming en groei en bloei ?
            En hoeveel water by ontkieming groei en bloei ik heb gelezen dat je dat op eigen inzicht moet doen en niet te veel water dat je plant beter wat water kan zoeken dat de wortels sterker zyn maar hoeveel water geven jullie dat ik toch zo een idee heb ?

En mijn bloeivoeding zou ik best de hoeveelheid geven die op de verpakking sta of zou ik deze best halveren ?

En wat us de beste methode voor ontkieming tussen 2 borden of direct in een grote pot en met plastic over tot het plantje boven komt ? En moet ik hier dan gaatjes in maken ?

Als jullie mij hier nog mee zouden helpe zou ik al ver komen ��

Alvast bedankt

Comment

Echt alle antwoorden op je vragen zijn te vinden op het forum.
              Mensen willen best helpen maar als je wat meer tijd steekt in het lezen zijn dit soort vragen echt overbodig!
              Succes verder.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ik heb je net 2x voorgedaan hoe google werkt. Volgens mij kun je het nu echt zelf... Alle antwoorden op je vragen kun je vinden op google. Echt waar.
                En als je bij je zoekterm even 'jointje draaien' typt, dan krijg je de topics die je hebben moet van het forum.
                Het is echt niet zo moeilijk.

Maar als je deze moeite niet wilt nemen betwijfel ik of het een goed idee voor je is om zelf te kweken.
                In een tentje moet toch zeker 2x daags gecontroleerd worden. Heb je daar wel zin in?

Heb je het topic van Shaslikk al gelezen?

Love,
                Wunkie
                Life's a bitch and then you die.
                So fuck the world and lets get high.

Comment

tik in op google: hoe hoog moet mijn lamp hangen site:jointjedraaien.nl
                  Dan vind je dat dit ongeveer het volgende is: vermogen gedeeld door 10 in cm.
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Ja ik heb dit allemaal al op google enzo opgezocht maar elke site zegt me iets anders
                    ik zou graag gewoon jullie meningen weten
                    ik kan het beter leren van mensen die zelf kweken dan op internet 10 verschillende dinge te lezen want dan weet ik nog niet wat ik moet doen
                    ik zou gewoon graav jullie meningen weten
                    ik weet dat er geen beste manier bestaat om te kweken
                    ik zou gewoon zoveel mogelijk info en tips willen weten zodat mijn kweek zeker succesvol is

Alvast bedankt

Comment

Ik rook ff een , wordt namelijk een beetje moe van je
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ik ben een paar dagen offline geweest, dus ik heb weer wat noob-energy.

De aarde maak je eerst vochtig. De precieze hoeveelheid water is als je een hand grond pakt, daar heel hard in knijpt, en dat je dan een paar druppels tussen je vingers ziet lopen.
                        Dan ga je de potten vullen, helemaal tot het randje. De grond niet hard aanstampen. Ik zet de pot vaak even "hard" op de grond waardoor het precies mooi nog wat inzakt.

Pak nu de pot op, en "weeg" 'm in je handen. Probeer te onthouden hoe zwaar die is, want nu heeft-ie de ideale vochtigheid.
                        Over een paar dagen ga je die potten elke dag even voelen of ze al flink lichter geworden zijn.
                        Door het 'wegen' van de pot in je handen leer je wanneer je water moet geven, en wanneer niet. (als de potten zwaar zijn: niet)

Doe de zaadjes 1cm diep, meteen in de grond, met dat stukje plastic erover zoals je eerst van plan was.
                        Zo gauw je iets onder dat plastic ziet bewegen haal je het eraf. Dat was alleen om de grond niet te snel te laten opdrogen. Zaden mogen nooit uitdrogen, dan doen ze het niet meer.
                        Als het miniplantje (zaailing) eenmaal boven is geef je nog steeds geen water, zodat de wortels flink snel gaan zoeken. De grond is nog vochtig genoeg.

Zonder plastic kan ook, maar dan zul je de bovenlaag elke dag even nat moeten sproeien.

Je geeft een plantje zoveel water als ze nodig heeft. Een klein plantje drinkt heel weinig, dus geen hele emmer erin gooien.
                        Water geven niet bij het plantje, maar ruim er omheen zodat de wortels gaan zoeken.

Je lamp mag op 25-35cm boven de pot gedurende de hele kweek.

Als je een afzuiger hebt bij je tent, zet je die 24/7 aan. Dan is het klimaat meestal goed.
                        Hang er een thermometertje in, op planthoogte, uit de "zon" en kijk dat de temp. onder de 30 graden blijft.

Autoflowers zet je op 18 uur licht en 6 uur donker per dag. Van zaadje tot oogst.

Bloeivoeding is voor in de bloei, dat is bij je autoflowers (ik weet niet welke je hebt) waarschijnlijk pas na een week of 8.

Voila, nu kun je even vooruit.
                        Nog een paar tips om af te sluiten ..
                        Als je een topic maakt, probeer een titel te verzinnen die wat zegt over de inhoud.
                        Als je op een post reageert, gebruik dan de knop "Reageer".
                        De knop "Met citaat reageren" gebruik je alleen als het niet helemaal duidelijk is waar je op reageert.

Zoals je misschien wel door hebt wordt het erg op prijs gesteld als je er zelf een klein beetje tijd in steekt om 'n antwoord te vinden.
                        Alle begin is moeilijk, daarom ben je een geluksvogel dat je dit forum gevonden hebt. Hier staan alle juiste antwoorden.

Als je even niets te doen hebt is het misschien een goed idee om wat kweekverslagen te lezen.
                        In veel verslagen kun je precies lezen hoe andere hobbykwekers het doen, en daar kun je veel van leren.
                        Hier kun je de index van het forum vinden.

Op naar de toppen !
                        Succes.
                        Last edited by QnQ; 30 July 2015, 16:20.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt!
                          Moet ik in de plastic gaatjes maken of is dit niet nodig ?

Comment

Als je dat plastic over de pot gedaan hebt, en er achter komt dat je te veel water er bij gedaan hebt, dan wel.

Het plastic mag wel een paar druppels hebben aan de onderkant maar als je erg veel druppels ziet, is de grond waarschijnlijk te nat.
                            Maar daarom schreef QnQ ook, dat zo snel je ook maar iets van leven ziet, je het plastic er af moeten halen, zodat je plantje niet gaat rotten.
                            Lets not criticize but legalize

Comment

auto's 18u, got it !!
                              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Bezig...
                              X