Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnende kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: beginnende kweker

En moet dat vanaf met de plastic al 18uur lich en 6 uurdonker ?

Comment

Vanaf met de plastic, wat bedoel je daarmee?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb het al gelzen.. Is al goet

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Doe je best!!! Ik
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Kweken opzicht is een hele leer.Maar je moet ook zorgen dat je niet gepakt wordt!Je kan het ook eerst buiten proberen.Succes

Comment

Ik bedoel tydens de ontkieming rechtstreeks in mijn pot grond al direct het licht op 18/6 zetten of moet dit proces in het donker?

Comment

Lees eens leeker rond op het forum..
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Je wilt de natuur nabootsen in je tent, ga eens even bij jezelf na wat er in de natuur gebeurt. Je maakt het jezelf veels te moeilijk.
              Denk gewoon even logisch na...
              of,
              Zoek iemand met exact dezelfde tent, open zijn verslag. En kopieer vervolgens EXACT wat die gene doet.
              Dan gaat t goed.
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

Comment

En zo zijn er massa's. Dat sites elkaar tegenspreken is onzin he. Niemand gaat je vertellen dat je je planten zeiknat moet zetten of de lamp er zo ver mogelijk vanaf. Je kan dan even goed wachten tot dat boek binnen is. Wel effectief lezen dan

Comment

1. Ga gewoon beginnen!
                  2. Maak hier een kweekverslag
                  3. Update regelmatig je kweekverslag
                  Je zult dan zien dat je door je kweekverslag hier te delen met ons, er tips en tricks als reactie op je verslag komen. Voila, je krijgt dan waarschijnlijk al de antwoorden bij je vragen.
                  En vooral, maar dat had je al door, Lees jezelf in, Kijk honderd youtube filmpjes, en wees voorbereid op fouten en mislukkingen. Dat hoort erbij en daar leer je van.
                  Succes.

Comment

Ja, vooral gewoon DOEN werkt het best.

Zorg dat de temperatuur tussen de -5C en +34C blijft, en dan komt het wel goed. 26-28 graden is ideaal. Voorkiemen is bullshit, net als plastic folie. Die lamp, is dat HPS of een spaarlamp of een T-neon? Die afstanden verschillen nogal.

Zoals je ziet zijn er een flink aantal mensen die dezelfde 'ga nou verdomme lezen!' tips hebben gekregen. Daar worden ze bitter van, en om zich beter te voelen, gaan ze precies hetzelfde doen.
                    Daarom: ga lekker lezen met een bak koffie. Pleur dat binnekweek boek door de plee (tenzij je dure meetapparatuur wilt gaan kopen), de ervaring is veel meer waard, en start lekker een kweekverslagje. Elke week een of meerdere plaatjes, en iedereen die meer weet dan jij, kan je vertellen wat er wel/niet aan de hand is.

Pas in mijn tweede buitenkweek kwam ik er achter dat mannen misschien verwijderd moesten worden. Wees niet bang om wat foutjes te maken. Het belangrijkste is: RAAK NOOIT IN PANIEK!
                    Zie: 95% van de gemaakte fouten in de bladproblemen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Kan iemand mij juist nog helpen met 1 vraag 😊
                      ik ga mijn zaadjes rechtstreeks in mijn pot van 11l planten
                      na het planten doe ik er plastic folie over
                      moet ik vanaf dat moment mijn pot met het zaadje al ditect in mijn tent zetten met de lamp op 18uur licht en 6 uur donker
                      of is het best om het ontkieme in het donker te late gebeuren en vanaf wanneer het plantje boven komt dan het licht op 18/6 ?

Comment

Kies je zelf. Ik wacht tot ze boven zijn, een ander zet al de lamp aan. Ik doe dat niet omdat ik schrik heb dat de bovenste laag direct uitdroogt, dus als je de lamp al aan doet hang ze dan op een meter. Echt moeilijk is dat allemaal niet. Nogmaals, het is geen school examen. Zoek een paar verslagen met 250 watt (de scrogs van QNQ onder andere) en kopieer die info. Ga je ook geen plastic folie tegenkomen en dan moet er mss een belletje gaan rinkelen.

Comment

beginnende kweker

Kijk hier maar ff naar.

Comment

Kijk dit ook even, en dan deel 2 en 3. Pak pen en papier erbij en schrijf alles op. Kijk daarna ook alle video's van Jorge
                            Cervantes en je zit helemaal goed, genieten! http://youtu.be/U4ZQlwgWMS0
                            Veel succes, en onthoud, de natuur doet het meeste zelf en vergeeft jou je meeste fouten. Enjoy!
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                            X