Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Rare kweek

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Ik ga iets heel raars doen, ik heb 30 zaadjes van Big bud gehaald. Ik wil alles lekker simpel houden en de zaadjes gelijk in volle grond stoppen. Jullie zullen vast denken, waar is die gast mee bezig rond deze tijd nog. Maar ik ga het proberen voor jullie Mijn plan is om kippenmestkorrels te kopen (9liter per plant) en de natuur zijn werk te laten doen. Welke voeding raden jullie aan voor het ontkiem/groei/bloei proces?

Re: Rare kweek

Hey mannnn,laat je gaan dude. Ben echt benieuwd om te zien wa je ga doen
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Just do it.. zet me hier zo neer

Comment

9 Liter kippenmest per plant ? smiley-shocked032.gif
        En dan ook nog voeding erbij.. facepalm.gif

Voor de buitenteelt doe je dat in maart/april, dan kun je half mei gaan planten.

Het is zonde van je geld man, de plantjes gaan dood door de mest.
        Bovendien is het gewoon te laat, zelfs voor autoflowers is het nu te laat.
        Volkomen zinloos.

Ik raad je aan die zaadjes op te bergen, luchtdicht in de koelkast, en tot volgend jaar wat kennis op te doen op JD.

Maar daarentegen, doe gewoon wat je wil, en laat het hier zien.
        Als je het verslag afmaakt, tot het bittere eind, met alles wat je van plan bent, is het weer een heel goeie les voor nieuwe kwekers volgend jaar.
        Succes.

----
        hmmm...de plaatjesmachine op JD is kapot zie ik..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik blijf het ook volgen

Comment

Hallo allemaal,

Thanks voor de reacties. Ik heb vandaag alles besteld. Het weer zit lekker mee voor aankomend week dus mijn zaadjes zullen goed kunnen ontkiemen in volle grond. Dit is wat ik nu heb:
            30 BIG BUDDHA SEEDS - AUTOMATIC: AUTOFLOWERING MARIJUANA SOORT MET NORTHERN LIGHTS, RUDERALIS EN MANNELIJKE BONKER'S GENETICA.

(info zaadjes) Automatic door Big Buddha Seeds is de Indica dominante kruising van een Mannelijke Bonkers , een Mexicaanse Ruderalis en de legendarische Northern Lights cannabis soorten.
            Ze is een uiterst makkelijk te kweken plant en al snel klaar met afbloeien. Dat maakt haar een perfecte soort voor de beginnende kweker en voor de kwekers die een snel afbloeiende plant met weinig onderhoud wilt. Ze groeit kort en compact, en zal aan de zijkant vertakken, dus ze is ideaal voor een SOG omgeving.

Als mest gebruik ik Plagron batguano 5lt. Als voeding voor groei gebruik ik Plagron terragroei 1ltr, en voor de bloei Plagron terrabloei 1ltr. Natuurlijk ook slakkekorrels erbij voor bescherming.

Hoe ga ik het aanpakken?

Heel simpel. Plek die ik heb gevonden zit vol met brandnetels. Ik heb het over zeker 50m2 vol met brandnetels! Dus over de ph waarde maak ik me geen zorgen. Naast de guerrilaspot ligt ook een sloot. Ik ga de benodigde ruimte bewerken met een schep en vullen met Plagron batguano. Daarna stop ik alle zaadjes direct de grond in, in de hoop dat de wortels sterk groeien. Niks ingewikkelds aan. Ik krijg alles dinsdag binnen en zal dus ook diezelfde actie ondernemen. Als de zaadjes ontkiemt zijn, zullen ze 8-10 weken nodig hebben om het eindstreep te halen. Half october zullen ze klaar zijn ( of dood ) Ik zal een update met foto's posten op Dinsdag.
            Totale kosten : 175 euro

(Ik verwacht geen mega opbrengst aangezien ik al laat ben, 40-50 gram per plant is mijn doel. Is dit realistisch of niet? Alle tips en kritiek zijn welkom!)

@QnQ
            De reden dat ik dit doe is omdat ik geen kans heb gehad om het eerder te doen, en ik snap jou zorgen. Maar ik kan het helaas niet laten om het toch te doen. Als het lukt, breng ik iedereen persoonlijk een grammetje
            . En als het niet lukt, zien we het maar als een wijze pijnlijke les!

Last edited by Ganjamannnn; 1 August 2015, 20:20.

Comment

Realistisch voor autoflowers (en ik over- en onderdrijf niet) is 15 gram per plant. Omdat je buiten gaat zaaien op eenzelfde plak, kun je rekenen op tenminste 20% uitval.
              Dat is 30x15x0.8= 360 gram.
              Dat is kale uitval, dus geen konijnen, herten, boswachters, wandelaars etc. meegeteld.

Dan moet je nog incalculeren: bosrijke omgeving, dus veel meeldauw (bedankt eikenbomen!) en dus nog eens 10-40% 'besmette' wiet. Als er fruitbomen (of sierfruit bomen, bramen, bessen, alles met 'zacht fruit') in de buurt staan die vrucht dragen in de herfst, dan mag je ook de toprot flink gaan meetellen (bedankt fruitvliegjes!). Dat zal nog zo'n 10% zijn in het voordeligste geval. Bij een erg droge herfst.

Reken op tenminste 13-14 weken totaal tijd (en de 3-21 dagen kiemen niet meegeteld). Dan nog drogen van circa 3 weken.
              totaal zit je dan op +/-20 weken voordat je wat kunt roken.

Ik zie ook graag dat je het voor elkaar krijgt. Leuk plan! Maar het scenario dat ik beschrijf is niet eens zo pessimistisch, helaas.

Realistisch, moet je toch heel blij zijn met 10 jointjes van 175 euro.
              Dat is 17,50 euro per joint. Ongeveer 7x duurder dan de coffeeshop.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@lr2

Eerlijk gezegt vind ik jou schatting te negatief. Ik heb zowiezo een minikasje om het hele gebied heen staan. Dus van insecten zal ik niet zo veel last hebben. Ontkiemen zal vrij snel gaan, omdat ik soort van ontkiemkasje heb. Drogen kan zowiezo binnen een week in een droge ruimte. Ik zeg niet dat het perfect zal gaan, maar ik zeg ook niet dat het kan tegenvallen! Het is een 50/50 situatie als het goed mee zit. Als ik al meer dan 17,5 gram eruit haal, heb ik meer wiet in waarde dan wat ik heb geinvesteerd. Dus je komt er alsnog goedkoper uit en je hebt een uitdagende plan!

Comment

Waar haal je dan droge lucht op dezz vochtige dahen
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

ik deel de mening te laat voor buitenkweek.
                    but hey goodluck!

Mvg!
                    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

Comment

Geweldig! Ik vind dit een geweldig expiriment! Met name omdat ik ongeveer hetzelfde aan het doen ben. Ik weet zelf dat het inderdaad laat is, maar het is wel interessant om cannabis soorten te nemen die goed tegen deze omstandigheden kunnen en te testen op wat ze daadwerkelijk aan kunnen en kunnen leveren in moeilijke tijden, ik zie het meer als wetenschap, als test, en dat is leuk

Ik heb vorige week mijn eerste zaadjes in een glas water ontkiemt, de soorten Hollands Hope en Durban Poison, omdat deze soorten resistent zijn tegen schimmels en goed tegen het koudere en vochtige buitenklimaat kunnen.

4 dagen later heb ik Ruderalis Indica ontkiemt, 2 dagen geleden ook nog.

Ik heb 2 Hollands Hope plantjes, 3 Durban Poison, 5 Ruderalis Indica die opgekomen zijn maar ik heb nog 5 zaadjes in de grond gedaan gisteren (zo'n plastic ontkiem kasje) en het staat bij mij wel binnen in een Dark Propagator onder 110w T-neon en 46w spaarlamp.

Zodra de plantjes groot en sterk genoeg zijn doe ik ze pas naar buiten om ze een goede start te gunnen. Ik heb een paar buitenspots gevonden in het bos waar ze genoeg licht en wind krijgen en waar ook water is. Dat is alles wat ik vragen kan van de natuur. Daarnaast ben ik deze spots aan het testen en voorbereiden voor volgend seizoen. Dit houd in dat ik salie aan het planten ben om de slakken weg te jagen, Roomse kamille omdat het andere planten versterkt. Ik ben ook hulst boompjes aan het stekken en het planten omdat deze bomen het hele jaar groen en stekellig blijven. Ook ben ik zaden aan het verzamelen van de brandnetel en grote berenklauw en ga ik die daar uitplanten, rondom mijn spot, dat schrikt wel af . Bovendien ben ik alle bramenstruiken aan het verwijderen omdat hier mensen op af komen die bramen willen plukken.

Ik zal een kweekverslag beginnen, kunnen jullie verder meegenieten van dit expiriment.
                      Ik blijf het hier ook volgen. Succes!
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Love,
                        Wunkie
                        Life's a bitch and then you die.
                        So fuck the world and lets get high.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjamannnn View Post
                          @lr2

Eerlijk gezegt vind ik jou schatting te negatief. Ik heb zowiezo een minikasje om het hele gebied heen staan. Dus van insecten zal ik niet zo veel last hebben. Ontkiemen zal vrij snel gaan, omdat ik soort van ontkiemkasje heb. Drogen kan zowiezo binnen een week in een droge ruimte. Ik zeg niet dat het perfect zal gaan, maar ik zeg ook niet dat het kan tegenvallen! Het is een 50/50 situatie als het goed mee zit. Als ik al meer dan 17,5 gram eruit haal, heb ik meer wiet in waarde dan wat ik heb geinvesteerd. Dus je komt er alsnog goedkoper uit en je hebt een uitdagende plan!
                          Een ontkiemkastje helpt niet qua snelheid van het kiemen, behalve dat de kans bestaat dat je de zaadjes aan de kook brengt door de hitte van de zon.
                          Een minikasje om het hele gebied, betekent dat de schadelijke insecten binnen komen, en hun gang kunnen gaan zonder opgegeten te worden (zie alle binnenkwekers). Het zelfde geldt voor meeldauw en toprot; spreekwoordelijk maak je nu een fruitschaal, en als er staks een rotte appel tussen zit dan gaat de rest heel snel.

Drogen binnen een week moet je heel gecontroleerd kunnen, anders heb je vette kak kwaliteit. Na 3 jaar rommelen met versnelde droogmethodes, ben ik nog steeds niet tevreden. Ik betwijfel of het jou zomaar lukt.

Geloof me nou maar, ik experimenteer al jaren met autoflowers, en ik zeg ditsoort dingen niet voor niets. De verkoopbeloftes zijn dan prachtig, en je ziet ook perfecte flinke planten die nu geoogst worden, maar om boven de 15 gram te komen per plant ben je 3 maanden te laat begonnen.

Als je een shopprijs voor buitenwiet rekent, die eerder neer komt op 1.5 euro per gram dan 10 euro per gram, dan moet je toch heel wat meer kweken dan 17.5 gram om het geld eruit te krijgen.

Misschien gaat het allemaal super goed, en trek je een paar kilo naar binnen. Misschien gaat het allemaal super verkeerd, en houd je geen topje over. De praktijk is het enige juiste antwoord. Ik wil alleenmaar zeggen, dat de kansen niet zo groot zijn als je denkt. En ik weet dat omdat ik het zelf ook ieder jaar probeer. Stel dat de helft van je planten een dweg-gen draagt, en dat komt veel voor bij autoflowers! Dan mag je blij zijn met max 2 gram per volwassen plant, ongeacht de omstandigheden.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                          X