Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer wiet drogen: Advies is welkom omtrent de inrichting van de droogkamer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten en Drogen: Eerste keer wiet drogen: Advies is welkom omtrent de inrichting van de droogkamer

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Het is bijna zover en dan kan ik gaan drogen.

Het is de koelste kamer van het huis omdat er geen zon opstaan want de kamer bevind zich binnen het balkon er is dus geen buitenmuur waar de zon op komt te staan.

En er bevind zich geen afzuiger in de kamer (wel zo handig ivm de buren)

2015-08-13 13.53.25.jpg

In deze kamer gaat het gebeuren, er zitten 2 ventilatieroosters boven de glazen deuren (te zien aan de bovenkant van de foto)
    ik wil die open gaan zetten en een lijntje spannen om de takken met de toppen aan op te hangen.

Ook zal ik de kamer helemaal verduisteren omdat dat moet, want anders zal er THC afbraak plaats vinden.
    (en dat wil ik niet natuurlijk)

Ook heb ik dit net gekocht om de toppen los van de takken in te gaan leggen zodra ik de takken kan breken en dus echt droog zijn:

2015-08-14 13.43.48.jpg

Omdat ik normaal gesproken in deze kamer de natte was ophang, wat ik nu dus niet meer doe omdat ik de kamer zo droog mogelijk wil hebben. Zat ik er aan te denken om ook een Bison vochtvreter te gaan plaatsen maar heb geen idee of dit zin heeft?

Zoals er in de titel van deze post al stond zijn alle tips meer dan welkom

Re: Eerste keer wiet drogen: Advies is welkom omtrent de inrichting van de droogkamer

Wiet is voor zeker 70% vocht. Dus je totaalgewicht x0.7= de hoeveelheid water die verdampen zal.
    Als dat onder de 1500 gram is, dan heb je geen vochtvreter nodig.
    Wat je wilt vermijden is stilstaande lucht, daarin groeien schimmels het beste. Als je dus een beetje (natuurlijke) ventilatie kunt veroorzaken, dan ben je al gedekt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Eerste keer wiet drogen: Advies is welkom omtrent de inrichting van de droogkamer

Ok bedankt LR2,

Dus als ik er een ventilator op zet op stand 1 is het in principe al voldoende, en de 2 ventilatie roosters open zetten neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

wat luchtverplaatsing is mooi meegenomen
        is wel noodzakelijk de eerste dagen zodat het vele verse vocht wegkomt
        dat net kun je gebruiken als je alle toppen losknipt van je tak en zo dan je wiet droogt
        als je takken breken dan is je wiet gedroogd

sommige gebruiken ventilatie om de geur in hun wiet te houden

mooie kamer heb je daarvoor , lichtdicht maken en ventilatieroosters open doet de truuk
        zou het een week gaan regenen dan beter die ventilatieroosters ff dicht naar het einde van het drogen toe

droog ze

Comment

Bedankt voor je advies [emoji106]

Comment

Ff een vraagje, kan ik de planten ook omhakken en op de kop hangen zou mij echt goed uitkomen....

Comment

natuurlijk kan je dat... doe ik ook vaak
              doe alleen de grote bladeren enzo er wel af en dan hang je hem onderste boven he voor een 14 daagjes normaal dan is die ongeveer droog soms op 10 dagen moet je wat zien en dan zeker niet vergeten te curen he!!

Comment

Ik denk dat ik toch niet ga curen zoalang dat er niks gebeurt met de wiet ik lever ik niet graag in op gewicht [emoji56]

Comment

Curen van je wiet heb niks te maken met het in leveren van je wiet
                  Curen maak dat je wiet veel lekkerder gaat smaken zie het als Wijn door het curen kan de wiet nog na rijpen en alle suikers om zetten
                  Curen doe je met wiet de zo goed als droog is door het in glaze potten te steken en elke dag even frisse lucht er bij na 2 weken hoef da niet meer als het goed droog is
                  En zet je wiet donker weg
                  God was never on your side..

Comment

Bezig...
                  X