Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mag je zaailing direct in bloei trekken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

    Hang idd veel af van de prijs van de zaden,bv zet je tentje vol met femaleseeds of dna seeds bv,loopt het prijsverschil al aardig uit
    Voorlopig zie ik ook liever van die ferme hoofdtoppen,of dan vele kleinere buds samen in een andere opstelling
    Mijn doel nu is om nog 1 run te draaien dit jaar,waar ik genoeg aantal grammen scoor,om een half jaar verder te kunnen,want anders draait men tent gans jaar door,en dat kan ook niet de bedoeling zijn plus mijn diepvries is daarvoor te klein

    Comment


      #17
      Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

      zo is dat indd, we gaan het beiden proberen.
      ik versta het punt dat je meer uit een plant kan halen als je ze laat opgroeien maar indd het lijkt me ook kunnen om deze van bij de start in 12-12 te plaatsen.

      in elk geval door de vele reacties heb ik deze intussen nog steeds niet op 12/12 gezet.
      ik heb gisteren bij een vriend langs geweest en heb daar een paar stekken genomen van zijn planten met de bedoeling om deze dan maandag op 12/12 te zetten.
      intussen hebben mijn zaailingen dan de tijd om verder op te groeien in de TL kast.

      ik had nog een vraagje over het nemen van de stekken:
      ik heb deze gisteren genomen van zijn planten die in buitenkweek staan. deze zijn echter al haartjes aan het krijgen aan de bladoksels.
      ik weet dat je stekken normaal in de vegetatie fase moet nemen en niet wanneer deze al in bloei zijn overgegaan.
      echter heb ik toch een poging gedaan de stekken af te nemen.
      gisteren waren ze er maar zielig aan toe maar vandaag staan ze er lekker fris bij.

      weet iemand waarom je geen stekken meer mag nemen eens de bloei is begonnen?
      ze lijken toch perfect inorde en vertonen geen sporen van beestjes enzo...
      ik zou ze nu nog even op 18 uur licht laten om verder wortels te trekken en dan maandag met zijn allen in bloei trekken.

      dit lijkt me beter dan de zaailingen al in bloei te trekken,
      en tegen dat de tijd er is om te oogsten kunnen de zaailing de tent in

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      20150819_142317.jpg20150819_142137.jpg20150819_142312.jpg20150819_142215.jpg20150820_220307.jpg20150820_220328.jpg
      Attached Files
      Last edited by let them grow; 20 August 2015, 21:08.

      Comment


        #18
        Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

        Als ze pistils hebben in de oksels dan is dat voorbloei. Dat telt niet als "bloei", maar als teken van "volwassenheid". Pas als ze in de toppen pistils krijgen staan ze echt in bloei.

        Overigens kun je ook gewoon stekken nemen van bloeiende planten. Ik heb zelfs toen ik aan het oogsten was nog een stek genomen van een plant en dat werkte ook gewoon. Al zal dat vast ook niet altijd goed gaan.

        Het probleem met stekken van bloeiende planten is dat het lang duurt voordat ze wortelen en dan nog weer langer voordat ze weer terug gaan in de groei. Je bent zo een maand verder voordat die stekken klaar zijn. Dan nog zijn het hele rare planten. In mijn handtekening staat onderaan een verslag over Monstercropping. Dan neem je juist bewust stekken van bloeiende planten omdat ze er zo bizar uit komen te zien. Ik vond het geen succes overigens, maar in het kader van "alles proberen" was dat er ook weer eentje

        De stek die ik genomen had tijdens het oogsten was van een plant die ik lekker vond ruiken en die er mooi uit zag. Die plant wilde ik dus graag nog een keer proberen en toen heb ik van de onderkant van de plant maar een stekje genomen.

        Stekken zou ik niet zo snel op 12/12 zetten. Die hebben toch wel even tijd nodig om te wortelen. Dat is toch minstens een week a 10 dagen. Na het wortelen zou ik ze ook nog wel een paar dagen geven.

        Misschien kun je ook de lens van je camera (telefoon?) even schoonmaken. Het is wel erg wazig zo

        Die zaailingen zijn wel heel erg gestrekt. Kun je die niet wat meer licht geven? Lamp er dichter op ofzo?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

          owkey, bedankt voor de info dan wacht ik nog even eer ik de stekken in bloei trek.
          indd een slechte gsm camera met al veel te veel krassen op :-s.

          de zaailingen zijn indd in een dag plots erg naar de lamp getrokken de vorige hadden daar minder last van en stonden indd veel dichter op de lamp mss dat ik deze best nog verzet.

          Comment


            #20
            Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

            Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
            Hang idd veel af van de prijs van de zaden,bv zet je tentje vol met femaleseeds of dna seeds bv,loopt het prijsverschil al aardig uit
            Voorlopig zie ik ook liever van die ferme hoofdtoppen,of dan vele kleinere buds samen in een andere opstelling
            Mijn doel nu is om nog 1 run te draaien dit jaar,waar ik genoeg aantal grammen scoor,om een half jaar verder te kunnen,want anders draait men tent gans jaar door,en dat kan ook niet de bedoeling zijn plus mijn diepvries is daarvoor te klein

            diepvies te klein?
            maak je zelf je hashes ook?
            ik ben ook van plan dit te doen maar weet enkel niet hoe dit et beste gaat er zijn er die zeggen met ijs en er zijn er die het gewoon door de zeef draaien ook
            en dan filteren.

            het bubblebag systeem lijkt me wel goed te werken maar het lijkt me aardig veel geld voor wat zakken met verschillende textuur.
            ik zoek momenteel een doe het zelf alternatief

            Comment


              #21
              Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

              Je kan dit simpel zelf maken,houten kistje samen timmeren en van die witte gordijnen gebruiken,je kan die ook over iets anders spannen,werkt uitstekend bij mij
              Ik ga overstappen naar ice o later zakken,lijkt mij de investering waard

              Comment


                #22
                Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                Verschillende manieren om hasj te maken, uitleg over het maken van Ice o Lator hasj. het persen van hasj, hasjolie maken en veel meer.

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                    Een kweek op kleine schaal gaat men niet actief vervolgen. Deze worden enkel opgerold na een melding (afgunstige buur) want dan moet de politie deze melding natrekken.

                    Comment


                      #25
                      Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                      Zelf zonder dit forum kan je tegen de lamp lopen,hangt volledig van jezelf af

                      Comment


                        #26
                        Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                        tuurlijk je kan altijd tegen de lamp lopen,
                        maar hoe minder risico je neemt hoe beter soms.
                        En indd het gaat hier wel telkens over kleine kweken,
                        maar het punt is als er iemand gepakt is zijn het meestal de kleine kwekers.
                        de mannen met super grote plantages weten er meestal wel onderuit te komen.

                        Comment


                          #27
                          Re: mag je zaailing direct in bloei trekken?

                          Zie je vaak bij de jeugd gebeuren,gaan ze alles gaan delen met onbekenden op het internet,ook in prive kring
                          Bij mij weet niemand ervan,laat staan mss 1 persoon,maar tis een oldtmer,dus die vertrouw ik wel
                          Als het over wiet/geld gaat,zou je nog verschieten wie je het eerst in het zak zet
                          Bij deze,hou alles voor jezelf en je loopt al veel minder risico,je kan het vergelijken met een politie aktie ivm drugs,degene die het meeste flipt,hangt er het eerste aan,ze hebben mij al meer dan 1 keer voorbijgelopen bij controle,terwijl ik wiet op zak had

                          Comment

                          Bezig...
                          X