Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer mogen ze in de zon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer mogen ze in de zon?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Toch maar even een nieuw topic aangemaakt.
    Wanneer mag een wietplantje na het ontkiemen in de volle zon? Ik heb een plantje van een kleine week buiten gezet in de zon, daarvoor stond ze in de schaduw. Maar nu zien de blaadjes er een beetje verschroeid uit. Is het te veel zon geweest?

    (Ga ze onder een lamp zetten zodra ik er 1 heb)

    De ene zecht dat ze gelijk in de zon moeten, de ander zecht dat ze dan verbranden.

    #2
    Re: wanneer mogen ze in de zon?

    Heb het zelfde probleem. heb 2 "test" plantjes voor dat ik komend voorjaar verder mee wil gaan binnen of buiten.
    heb ook probleem dat het plantje "te groot" word waardoor hij kop zwaar is geworden en is omgevallen. iemand hier ook ervaring mee? zullen ze nu dood gaan en moet ik opnieuw beginnen?
    heb ze wel wat dieper gezet nu zodat het weer "recht" staat.

    Comment


      #3
      Re: wanneer mogen ze in de zon?

      In principe mogen ze al in de zon zodra ze zijn opgekomen
      Als je gezaaid heb in een potje vul deze dan niet helemaal tot de rand als het plantje gegroeid is kan je de grond aanvullen en het plantje staat dan ook veel steviger
      Zet je plantjes lekker buiten door de wind zal het plantje veel sterker worden .
      Je kan altijd een plastic roerstaafje erbij zetten ter ondersteuning in het begin.( sateprikkers gaan snel schimmelen )
      Succes
      Last edited by Nonsense; 23 August 2015, 21:56.

      Comment


        #4
        Re: wanneer mogen ze in de zon?

        Dank je wel

        Comment


          #5
          Re: wanneer mogen ze in de zon?

          ik zou zeggen of te wel binne of buiten ... buiten is nu wat te laat .. dus binnen onder lampje? maar als je eerst buiten gaat zetten en dan naar binnen zete heb je kans dat je ongedierte mee neemt .... wat voor plantje is het ?

          groetjes Diesel!

          Comment


            #6
            Re: wanneer mogen ze in de zon?

            Het zijn autoflowers, een crazy kera bud en een purple kush. Ik had gelezen op internet gelezen dat je eind augustus nog een buitenkweekje Kan beginnen met een autoflower. Wel heel erg jammer dat het nu toch niet waar schijnt te zijn..

            Comment


              #7
              Re: wanneer mogen ze in de zon?

              ja ik heb zelf een autoflower gezet en kan die nu morgen oogsten maar nu dnek ik dat het toch wat telaat is hoor
              en hangt er ook nog af waar je woont he

              maar mss beter tentje kopen je hebt er zo kant en klaar bij desjop en vallen goed mee van prijs

              groetjes

              Comment


                #8
                Re: wanneer mogen ze in de zon?

                Ik lees net dat het een autoflower betreft je kan deze beter gelijk in de grote pot planten ipv starten in een klein potje
                Autoflower houd niet zo van overpotten .Om nu nog te starten voor buiten is inderdaad wat aan de late kant zoals dieseltj zegt
                het resultaat zal hier ook naar zijn kleine planten met niet al teveel opbrengst
                Heb je de intentie om binnen te gaan kweken begin dan ook binnen van zaad tot oogst
                Succes

                Comment


                  #9
                  Re: wanneer mogen ze in de zon?

                  Een plant houd niet van een wisselende standplaats anders had ze wel voetjes gehad. Een plant past haar blad aan, qua grote, bladdikte en de onderlinge verdeling en dichtheid van de licht gevoelige onderdelen die voor de fotosynthese zorgen, aan het lichtaanbod. Een plantje wat in de schaduw blad heeft aangemaakt zal dunner en groter blad aanmaken en een andere verhouding en dichtheid hebben van lichtgevoelige organellen.

                  Zolang het blad nog niet volgroeid is kan de plant het blad nog enigszins aanpassen aan veranderende omstandigheden, eenmaal uitgegroeid blad kan dit niet meer veranderen. Zet je dan zoon blad plots in totaal andere lichtomstandigheden dan kan er idd bladschade ontstaan door sunburn.

                  Kortom een zaailing die van dag 0 af in de volle zon staat zal blad aanmaken wat hier tegen kan. Een zaailing die in de schaduw of halfschaduw is gestart zal flink last hebben als je die plots in de volle zon zet, Zeker zo rond het middaguur. Wil je ze dus laten wennen aan volle zon dan zou ik een zonnige plek uitzoeken en ze daar zetten en ze niet meer verplaatsen ook de pot niet meer draaien. Op blauwe hemel dagen zorg je dan met een parasolletje of iets anders dat ze de middaguurtjes wat schaduw kijgt. Dit bouw je dan langzaam weer af. Het hoofdzakelijk in de zon ontwikkelde en volgroeide blad is dan aangepast aan zonnige lichtomstandigheden en zal niet meer verbranden.

                  Comment


                    #10
                    Re: wanneer mogen ze in de zon?

                    bedankt voor de tips! mijn test kweek is inmiddels overleden helaas. volgende poging misschien toch maar binnen met een lampje er boven.

                    Comment


                      #11
                      Re: wanneer mogen ze in de zon?

                      Visscher88: Wat sneu! Wat voor een lampje had je in gedachten?

                      @FlintStoned, bedankt voor de uitgebreide info!
                      Kom nu wel steeds meer te leren hoe ik het de volgende keer beter kan doen, te beginnen met het juiste seizoen uit te kiezen

                      Comment


                        #12
                        Re: wanneer mogen ze in de zon?

                        Ik zit zelf te denken om een LED lampje te halen.
                        Ik wil een kastje maken van ongeveer 1 bij 1 en een 120 hoog (wil dus lage plantjes). dus zal me nog beetje gaan verdiepen welke lamp hier het beste bij past.

                        Comment


                          #13
                          Re: wanneer mogen ze in de zon?

                          Buiten kan je eigelijk 2 x kweken als je wil per jaar.

                          wat nuttige info.

                          Buitenwiet kweken

                          Buitenwiet kweken van A tot Z
                          Een week of 10 na het zaaien zijn de planten 30-40 centimeter groot. In de maanden Mei en Juni kunnen de zaailingen zo de volle grond in. Buiten deze tijd of voor de binnen kweek moeten de stekken worden verpot.
                          Als je met het jonge spul naar buiten gaat is er eerst nog een gewenningsperiode nodig, niet gelijk in de volle zon.
                          De aarde in je tuin kun je voorbewerken om een hoog rendement uit de hennepplanten te halen. Het hangt ervan af hoe rijk de grond is. Als andere planten zeer goed in de tuin gedijen, hoef je niets te doen. Maar op sommige plaatsen is de grond arm aan voedingsstoffen.
                          Wietzaden voor de buitenkweek

                          De juiste wietzaadjes selecteren voor de buitenkweek is belangrijk. Door rekening te houden met een aantal factoren kan je hogere opbrengsten realiseren.

                          Autoflower soorten gaan automatisch in de bloei

                          Autoflower zaden hebben een groot voordeel voor de buitenkweek. Deze cannabis soorten gaan automatisch in de bloei, het verduisteren van je planten is verleden tijd.
                          Autoflower soortjes zijn zeer geschikt voor het buitenkweek seizoen in het midden / noordelijke deel van Europa. Zo kan je met 5 planten (in Nederland) binnen het gedoogbeleid blijven en omdat het deze wietplanten zo snel klaar zijn kan je wel 2 tot 3 oogtsen per jaar halen. Zo kom je de winter wel door! Nog een voordeel is dat ze de lichtvervuiling in stedelijke gebieden beter kunnen verdragen. De opbrengst van feminised autoflowers kan wel tegen vallen vergeleken met reguliere zaden.

                          Bemesting



                          PS: is het nuttig buitenkweek autoflowers te toppen?



                          Ik zal eens zien alsk meer tijd heb wanneer dat je juist kunt planten buiten heb het al een ergens gelezen hoor dus zal zien datk het weer vindt
                          Ik ben zelf eind juni begonnen en zie de mijn ma ,is staan nog net optijd of juist te laat zalk zien hangt ook van weer af dus ja.


                          Grtz V.N.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          ook heel belangrijk de lichturen
                          Gemiddelde daglengte in uren

                          januari 8,0
                          februari 9,7
                          maart 11,8
                          april 13,8
                          mei 15,3
                          juni 16,4
                          juli 16,2
                          augustus 14,6
                          september 12,7
                          oktober 10,7
                          november 8,8
                          december 7,6


                          http://www.zonsondergangtijden.nl/ta...gang-2015.html


                          Grtz V.N
                          Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                          Comment


                            #14
                            Re: wanneer mogen ze in de zon?

                            Zo kan je met 5 planten (in Nederland) binnen het gedoogbeleid blijven en omdat het deze wietplanten zo snel klaar zijn kan je wel 2 tot 3 oogtsen per jaar halen. Zo kom je de winter wel door!
                            Jaaaaah ja. Lol. En toen werd ie naast zijn bed wakker, het was maar een droom.

                            Comment


                              #15
                              Re: wanneer mogen ze in de zon?

                              Hoi, flinstone.
                              zou het fijn vinden eerst in de spiegel te kijken en dan grote mond opzetten.
                              ik heb het ook moeten doe kwa zoeken en voelen.
                              ik heb gewn iets van internet gehaald om een voorbeeld naar Lisaa te geven dus klein beetje respect e.
                              ik neem even de moeite om iemand te sturen dan iemand voor een gans forum uit te lachen.

                              Klaar. Dank u.

                              Gegroet Vertrouw Niemand en laaglopers krijgt het schijt van .
                              Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                              Comment

                              Bezig...
                              X