Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe uiteinden worden paars, bladeren onderin gelig. What to do?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe uiteinden worden paars, bladeren onderin gelig. What to do?

Korting op 420shop
    Hallo,

Op deze zon overgoten middag kan ik maar moeilijk genieten want ik weet niet zo goed of er iets mis is met mijn plantjes. Ze staan nu 8 weken in de pot waarin ze nu staan en zien er zo uit:

IMG_0462.jpg

Nu heb ik ze een paar dagen geleden een beetje mest gegeven en ze daarna nauwlettend in de gaten gehouden. Nu slaan de nieuwe takjes een beetje paars uit:
    IMG_0463.jpgIMG_0464.jpg

En worden de plaatjes onderaan de stam geel.

IMG_0465.jpgIMG_0469.jpgIMG_0466.jpg

Ik weet niet of het voor het bemesten ook al zo was, maar zou er graag iets meer van weten. De nieuwe scheuten zien er verder, behalve dan dat ze paarse stammen hebben, normaal uit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

groetjes,
    Attached Files

Re: Nieuwe uiteinden worden paars, bladeren onderin gelig. What to do?

Paarse komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze het koud hebben gehad!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Niks aan de hand allemaal. Blad in de schaduw levert niets op voor de plant, dus dat wordt afgeworden.
      Nieuwe groei kan allerlei kleurtjes hebben, soms door de kou, soms door het snelle groeien, soms door stikstofgebrek. Maar dat zie je dan door de hele plant, niet enkel in de nieuwe scheuten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke, goed om te weten! Bedankt voor de snelle reacties

Comment

Lijken iets stikstof te missen. Die paarse lijnen op de stam kunnen hier een gevolg van zijn. Bij paars door kou of stress wordt de gehele bladsteel paars. Die paarse lijnen duiden eerder op een beginnend stikstof gebrekje.

Comment

Gaat het dan om stikstof in de grond?

Comment

[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Nee in je fiets.

* dat paars kan ook gewoon komen omdat je elke keer aan dat takje zit.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Niet te vergeten dat het ook aan de soort kan liggen. Sommige planten zijn van nature wat paarser aangelegd.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                  X