Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Glazen serre

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Glazen serre

Dat duurt nog een week of 6 a 7 zo te zien staan die in week 2 a 3 zichtbare bloei. De koude nachten vinden ze niet leuk en bij een groot dag/ nacht tempverschil gaan ze meer strekken. Onder de 18 grade heeft de plant al moeite met het fosfor transport en onder de 12 staat alles gewoonweg stil. Neemt niet weg dat ze hier gewoon tegen kunnen. Zelfs enige vorst kunnen ze verdragen maar leuk vinden ze het niet. Zoon kas verwarmen in de nacht gaat echter zoveel kosten dat dat niet loont dus gewoon lekker verder zo tot december.

Comment

DSC_3477.jpgDSC_3478.jpgDSC_3479.jpgDSC_3480.jpgDSC_3481.jpgDSC_3482.jpgDSC_3483.jpgDSC_3484.jpgDSC_3485.jpg
      Update : close - ups met macrolens.

Comment

Die gaan goed hoor !

Comment

Mooie foto's van de topjes. Ook goed te zien dat die bloei pas pril is en je dus nog een hele rit te gaan hebt.

Comment

Nog een hele rit ??
            Oei!
            Ik hoop maar dat het niet begint te vriezen 's nachts want ik kan die serre niet verwarmen !

Comment

Comment

Welke strainkeuze voor buitenteelt stel je dan voor FlintStoned?
                Ik zie door het bos de bomen niet meer eerlijk gezegd. Hoe meer je op dit forum rondleest, hoe ingewikkelder voor mij. Iedereen heeft zo zijn waarheid en vermits ik absoluut een prille beginner ben, heb ik mijn waarheid nog niet gevonden. Blijkbaar mag ik al van geluk spreken dat ik zo ver sta want het is bij andere kwekers soms dikke miserie zo te lezen.

Comment

Strainkeuze blijft idd moeilijk. Voor buiten wil je dus liefst een plant die maar kort bloeit en al redelijk vroeg in bloei gaat. Sommige strains gaan met 15 uur licht en 9 uur donker al in bloei in augustus. Andere strains hebben echt 12/12 nodig en gaan dus pas na 26 september in bloei.

Voor buiten zou je kunnen denken aan early soortjes zoals de biddy early, early bud, early misty, early skunk, early pearl, early durban, early birth, fastbud, top44 enz. Deze soortjes gaan vroeg in bloei en bloeien relatief kort.

Soortjes zoals: Durban Poison, Dubbelfun, Citral, Frisian Dew, Holands Hope, Purple Power, Swiss Miss doen het buiten ook aardig door hun hoge schimmelresistentie.

Op seedfinder.eu kan je veel met elkaar vergelijken.

Comment

Dank je wel voor de tips!

Comment

Bezig...
                    X