Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en eerste kweekje binnen in een tent.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Nieuw en eerste kweekje binnen in een tent.

Korting op 420shop

Specificaties:
    - Type: S-Vent BK-125
    - Capaciteit: 355 m3
    - CE certificering
    - IPX4 certificering
    - Verbruik: Maximaal 79 watt
    - Flens-maat: 125 mm
    Door deze afzuiger aan te sluiten op een koolstof filter kan er lucht aan de kweek-ruimte onttrokken worden zonder geur overlast. Deze afzuiger kan gebruikt worden in combinatie met de Rhino koolstoffilter 300 m3DSC08183.jpgDSC08201.jpgDSC08191.jpgDSC08203.jpgDSC08190.jpgDSC08205.jpgDSC08196.jpgDSC08216.jpgDSC08211.jpgDSC08206.jpgDSC08199.jpgDSC08197.jpgDSC08217.jpg

Voila das men tentje

Nu ja ineens men potten al maar eens gekuist met dettol.
    DSC08227.jpg

En als potgrond, neemk die van plagron light mix
    DSC08228.jpg

Dus nu enkel nog het onkiemen e

De zaden die ik ga laten ontkiemen zijn.
    4x Super Lemon Haze Green House
    5x Super Critical Green House
    3x Super Silver Dinafem
    1x Bleu Cheese Barney
    1x Night Shade Berney

Voila das mijn setup voor men eerste binnen tent kweek

Tips en ervaringen altijd welkom ???

Mvg VertrouwNiemand.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Rituele handeling (inwijden)

DSC08236.jpgDSC08231.jpg

WAZAAAAAAAAAAP......

V.N.
    Last edited by vertrouwniemand; 28 September 2015, 14:04.
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

Re: Nieuw en eerste kweekje binnen in een tent.

hoi hoi,

ziet er heel mooi uit !
    maar euh je wou ervaringen? en tips ?

ik denk dat je schakelaar niet echt veilig is... die dingen branden drekt door... beter even een davin kopen kost een 70 euro maar ben je goed mee voor veiligheid ...
    dan puntje 14 planten??
    ik zou voor 12 gaan maatje 14 is net teveel denk ik..
    heb ik ook eens gedaan 15 planten in men 120 tentje en heb er 3 moeten uithalen in de bloei men hok stond te vol...
    en dat is zonde van de zaden he .... dat kost ook geld
    het is jou tuintje maar als je men menign wil neem er 12 en groei 3 weken voor want als je met 14 dat gaat doen gaat het te vol komen...

niet te veel ineens willen zetten is een goede tip
    doe bevoorbeeld die critical er 3 en geen 5 en het is opgelost en je gaat zien dat ik gelijk heb als je ze hebt voorgegroeid

succes ermee

en zet je potten 3 per rij ....
    niet per 4 je moet er wat plaats tussen laten of ga jij niet voorgroeien dan?
    zet je ze ineens op 12/12 dan is dat wel oke he...
    maar als je zoekt voor te groeien zou ik echt voor 12 gaan je gaat er moeten uithalen anders
    4 rijtjes van 3 is voldoende hoor je gaat zien ...

want wat ga je doen met je planten??? toppen niet toppen?? scroggen mischien??? 12/12 systeem???

is geen info van dus kan je moeilijk bijsturen dan he

maaatje nog een goede tip Pas op men foto's van jezelf op het forum te zetten...
    Last edited by dieseltj; 7 September 2015, 15:39.

Comment

Je gaat dus de warme verbruikte lucht onder in de tent afzuigen? Beetje vreemd gezien warme lucht opstijgt en koude lucht daalt. Waarom denk je dat we allemaal de afzuiging bovenin hebben gehangen? Ik zou je opstelling dus toch nog eens goed overdenken.

Comment

ja wat flintstoned zegt misschien toch de filter en alles andersom aansluiten en in je tentje hangen is toch nog altijd beter hoor

Comment

Je kan best de afzuiger en filter buiten de tent hebben en door de filter blazen in plaats van erdoor zuigen. Dat kost je wel iets debiet en de filter zal sneller vol stof raken maar kan prima . Maar ik had het dus vooral over het feit dat hij onder gaat afzuigen.

Comment

ah oke onder afzuigen ja das waar ik deed dit ook wel in men vorige kweekje maar das mijn foutje dan beetje want heb hem wat info gegeven
            nu hagt mijn afzuiger en filter ook gewoon in de tent hoor

Comment

Omgekeerd kan inderdaad, maar je verliest debiet en ik dacht dat je filter ook minder lang meeging. Ik zou zeggen, doe het zoals iedereen en hang je filter binnen met je afzuiger en boven in je tent.
              Of heb je een speciale reden om hem buiten te hangen?

En die timer, beter voor het gemoed om een Davin of soortgelijk te kopen. Of zelf een relais in elkaar zetten indien je technisch aangelegd bent.

Voor de rest ziet het er prima uit, beetje zoals de meeste setups

Valt me op dat veel eerste kwekers ineens goed materiaal kopen. Daar hebben we het internet en vooral JD voor te danken!

Ik zal je volgen, ben benieuwd.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

beter goed materiaal en dan ben je goed begonnen vind ik

Comment

Ziet er wel mooi uit zo een proper tentje.
                  Ben van dezelfde mening als de rest, lucht in onder, lucht uit boven.
                  Een Davin is zeker beter dan de Lumii 1x600w schakelaar.
                  Wegens geld gebrek heb ik zelf al 6 maanden een Lumii in gebruik, met een HPi 400 Watt.
                  Nog geen problemen mee gehad.

Succes.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

Comment

@ Francoisca

Dat is juist wat je zegt, dat zij men gisteren ook al, met een 400watt lamp gaat dat wel lukken.
                    Je mag de lumii schakelaar juist nooit overbelasten of toch onder de max zeker blijven en dan gaat het perfect met 400watt lampje.

Maar ik ga geen risico nemen best.

Tja wat ben je met iets dat niets waard is ? dat is enkel weggegooid geld vindt ik, maar ja als het soms niet anders kan kwa geld dan begrijp ik dat ook dat het met minder moet.
                    Maar is zonder risico's dus beter goed beginnen dan mizerie krijgen tijdens kweekje .

Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

Comment

Die Lumii schakelaars is niks mis mee toch ?
                      Daar zijn al een paar topics aan gewijd op JD.

Dat filter buiten de tent gaat ook best.
                      Als je dan de hoes -die normaal om de filter zit- aan de binnenkant van de filter knutselt wordt ook het stof opgevangen.
                      Voordeel van de filter/afzuiger in de tent is dat je wat minder geluid hebt buiten de tent.
                      Nadeel is dat het wat hoogte kost.

Maarre...de filter is 2ehands of begreep ik dat verkeerd ?
                      Een filter heeft beperkte levensduur heh, juist dat is iets waar je best niet op bespaart

Je hebt het in de eerste post over een HPi lamp, maar aan de kleur van het licht te zien is het een HPs toch ?
                      Verder niks mis. Aantal plantjes kan best, als je maar wat minder lang voorgroeit dan. (als je 6.5L potten gebruikt kunnen er ook wel 25 in)
                      Aarde inwateren, dan de potten volgooien tot het randje, de zaden erin en de eerste 3 dagen de bovenlaag vochtig houden (sproeien of plastic erover)

Succes !
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Met die lumii tijdschakelaar is idd niks mis dat is een heavyduty schakelaar die niet zomaar vastbrand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Met die lumii tijdschakelaar is idd niks mis dat is een heavyduty schakelaar die niet zomaar vastbrand.
                          weet ik dat ook weer kende hem niet sorry voor men uitspraak dan dat hij niet goed zou zijn

Comment

In de product beschrijving staat:
                            Designed to take high loads: it has no problem dealing with the inductive loads produced by a 600w ballast or up to 6x 200w CFLs!

Meen me wel iets te herinneren dat voor Be dat ding dus niet geaard is omdat ze daar met zoon aardpen stopcontact werken.

Comment

jep zo werken we hier met een aardpen in het stopcontact

ik zou nog altijd het veiligste toch een davin vinden hier heb je ze voor 65 euro : https://www.desjop.nl/index.php?item...l#.Ve6zPRHtlHw

ik vind het eingelijk echt een goede in vestering en wat kost zo een tijdklokje? 25euro die andere ? ik weet niet maar vind 65eur nu niet zoveel voor een goede zekere veiligheid ...
                              maar voor 400 zou dit wel ok zijn denk ik dan maar als VN naar 600w wil gaan zou hij beter toch een davin nemen met de toekomst denk ik?

Comment

Bezig...
                              X