Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

    Korting op 420shop
    Beste medeforummers,

    Ik heb heel Internet en ook dit forum afgespeurd en ik kan het maar niet vinden dus vandaar uit nood deze kreet, HELP!!!!!!
    Ik heb een autoflower sweet mango in 11 liter staan die bijna klaar is, ik kweek op light mix aarde met momenteel plagron bio bloei, ik heb vorige week de pk 13/14 gestopt na 1 week gebruik, van wegen het slechte weer en dus angst voor top rot heb ik de dame binnen achter het raam geplaatst, binnen is het 22 graden, en ik heb hem gisteren 1 liter water gegeven iets wat ik altijd doe, om de 2 dagen 1 liter water en dan ene keer wel voeding andere keer niet om en om zeg maar, behalve de pk 13/14 die moest bij elke water beurt stond op de fles!, tot nu toe niets geks, zelfs spint heb ik overwonnen, na een dagelijkse check up viel me plots vandaag op, dat de hoofdtop zachter was dan gisteren, en viel me op de het blad rond de hoofd top nogal slapjes bij hangen, wat kan dit probleem zijn ? Ik heb werkelijk geen idee en vrienden die al tijden kweken weten het ook niet, de ph waarden zijn goed volgens een vriend van me, ik gebruik regen water uit de ton of vijver, dus alsjeblieft kan iemand mij zeggen wat het probleem is.... Ik ben zo bang dat ie kapot gaat, alvast bedankt....
    Attached Files

    #2
    Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

    Zacht wordende toppen kan wijzen op toprot. Zo was het bij mij toch. Kijk is tegen de stam op die plaatsen.

    Comment


      #3
      Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

      Te nat of te droog laat bladeren ook hangen, ik kan dat niet zien op foto.

      Toprot zou ook kunnen, zijn de bladeren van kleur veranderd ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

        Te nat of droog zou op de hele plant hetzelfde effect geven. In dit geval zijn sommige blaadjes nog mooi strak, terwijl die daarnaast aftakelen en slap hangen.
        Ik ben er bang voor dat je top van binnenuit hard aan het wegrotten is. Dan zie je grijs of bruin pluizig spul in je top, vaak dichtbij de stam. Even kijken en je weet het zeker.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

          Yep, dat bruine in de top is toprot.
          Toprot afknippen en weggooien.
          Ruim er omheen knippen, anders gaat het verder tijdens het drogen.

          Jammer dat je tot vorige week PK13/14 hebt gebruikt. Da's gemeen spul in je rokertje.
          De wiet zal erg scherp zijn als je nu gaat oogsten, maar er zal waarschijnlijk niets anders opzitten als je toprot hebt.
          Binnen laten staan heeft toch niet zoveel zin als je geen goeie lamp hebt.
          Dan komt er weinig gewicht bij, je houdt ze dan alleen in leven.

          BTW.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

            JA 100% zeker toprot.
            Zag er bij mijn laatste kweek net zo uit, 2 dagen later hele top weg.
            Ruim afknippen en hopen dat de rest het volhoud is de enige remedie.
            Als het dan weer terugkomt, evt oogsten, beter iets te vroeg dan niks overhouden
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment


              #7
              Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

              En ???
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                Sorry voor mijn late reactie had hier internet problemen
                Het was idd toprot en heb de gehele top weg gegooid
                De rest vd plant staat nog en maakt het verder goed.....
                Ik heb inmiddels een buiten tentje gekocht daar heb ik nu de 3 planten in staan soort waterdichte tent lijkt het wel met 2 lagen, 1 laag om insecten buiten te houden en te luchten, en debuiten laag dik plastic zeer stevig, de lagen kun je er af halen door middel van klitterband zal er een foto van maken morgen.... bedankt in ieder geval voor de reacties en nogmaals excuus :$
                Groet'n oet grunn

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                @QNQ
                Haha nee ik knijp niet, ik voel een beetje ik weet idd dat als je te hard knijpt de boel kapot gaat, ik voel 1 a 2keer in deweek en ruik er even aan meer niet ik ben er heel voorzichtig mee....
                Maar QNQ jij zegt dus binnen heb geen zin zonder lamp, maar ik las dat als het bewolkt was buiten en je plant gewoon in de vensterbank staat hij alsnog evenveel lummen krijgt als met een 600watter dus ik begrijp niet zo goed wrom het dan geen zin heeft, ik kan het mis hebben hoor maar dit lasik ergens zal het opzoeken voor je.....
                Last edited by Qstoner; 14 September 2015, 20:33.

                Comment


                  #9
                  Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                  Denk is logisch na. Waarom betalen wij allemaal zoveel kosten voor 600 watt, als het op de vensterbank even goed zou gaan? 120 000 lumen vs 1000. Hm. Ofwel las je onzin, ofwel haal je zaken door elkaar.

                  Comment


                    #10
                    Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                    1 of 2 keer per week aan je plantjes voelen??
                    Waarom?
                    Blijf er nou met je handjes vanaf. Zo krijg je ziektes etc.....ook van voelen ja.
                    Voel eens aan een vrouw ofzo.....die zijn ook zacht alleen gaan je handen er niet zo van ruiken, als het goed is althans.....haha.
                    Succes verder

                    Comment


                      #11
                      Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                      Wie buiten topkwaliteit wiet wil oogsten die bulkt van de hars, doet er goed aan om zijn planten dagelijks te verduisteren.



                      Het staat er toch echt gelijk 1e regel, ik citeer
                      'Het natuurlijke zonlicht is zelfs op een bewolkte dag nog altijd sterker dan een 600 Watt HPS lamp.'
                      En rolingstoned is niet echt de minste site neem ik aan
                      Omdat ik het eerste stukje gelezen had (de rest van het verhaal niet mee gerekend), had ik haar ff binnen staan om af te laten bloeien want het klote weer komt er aan, en ze zijn alle 3 nog niet zo ver helaas ... Maar kennelijk is het dus onzin , heb nu dus maar een kleine kweek tentje gekocht om ze tegen de regen te beschermen
                      Last edited by Qstoner; 15 September 2015, 01:23.

                      Comment


                        #12
                        Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                        Ja, das vrij grote onzin. Direct zonlicht is in de zomer sterker dan een 600 watt HPS, als de zon op haar hoogste punt staat. Maar een bewolkte dag geeft zo'n 1000 lumen. Het kan in juli trouwens ook echt klote weer zijn, zon is geen garantie. Een zwarte plastiek zak rond je plant trekken als de zon er vol op staat is ook vragen om problemen. Heeft er ooit al iemand dat geprobeerd? Die overleeft de eerste dag niet eens als je het mij vraagt...

                        Comment


                          #13
                          Re: Help toppen worden zachter en blad gaat hangen bij de hoofd top

                          Ik denk dat Qstoner vergeet dat PARlicht het belangrijkste is voor de plant en dat dat nu juist grotendeels door glas wordt tegengehouden.
                          Vandaar de strek achter glas.

                          Een kweektentje van het verkeerde materiaal zal dat effect ook hebben, maar ik neem aan dat je de zijkanten open laat ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            20150917_154632.jpg20150917_154624.jpg20150917_154610.jpg

                            Bubba kush in de scrog
                            En een sweet mango
                            De sweet mango heeft op paar bladeren last van meeldauw hoorde in de GS dat ik dan een deel melk met water over de bladeren moest spuiten (toppen proberen te vermijden) dus dat gedaan en het gaat al aardig de goeie kant op waren eerst meer bladeren met witte vlekken.
                            Maar ik ga niet meer zo lang wachten als de vorige autoflower gewoon tot de meeste haartjes bruin zijn en knippen overal staat en hoor ik dat het bij autoflowers anders is blad moet geel worden ofzo naja dat hebben we nu gezien hahahaha liever eerder knippen....

                            Comment

                            Bezig...
                            X