Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

    Korting op 420shop

    #2
    Re: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

    Toprot is je grootste zorg. De bloei en groei van onze wiet planten is minder als in bijvoorbeeld spanje, zo simpel is het, maar dat wil niet zeggen dat ze het hier niet doen.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Re: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

      Vocht + een lage temperatuur zorgt voor toprot.
      Het enige wat je hieraan kan doen is een soortje kiezen dat zich hier buiten al heeft bewezen (genoeg voorbeelden van), en hopen dat je snel kan oogsten.
      Ook je planten op een winderige plek zetten kan helpen, aangezien zo het vocht sneller vervliegt.

      Serre kan je doen, maar moet je ook voor zorgen dat hier steeds voldoende lucht doorkomt, anders is het een broeihaard voor toprot.
      Veel succes!
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

        Dank je wel

        Comment


          #5
          Re: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

          De serre eerst goed schoonmaken.
          Zeker al het plantafval van de tomaten verwijderen.

          Planten van 2 meter die altijd buiten gestaan hebben gaan er binnen niet beter op worden, of je moet gaan bijverlichten en verwarmen.
          Bovendien heb je een vrij hoge en brede serre nodig, de toppen mogen niet tegen het glas komen.

          Als het echt -5 wordt ofzo kun je ze op een verhoging zetten.
          Op een meter van de grond kunnen ze dat wel een keer hebben.

          Wat Modest ook zei, liever kies je soortjes die eerder klaar zijn.
          Als het kouder dan 18 graden is overdag doet een wietplant niets meer.
          Dan staat ze op pauze, dus dan gaat het nog langer duren.

          Ondertussen moet je er nu gewoon wat van maken.
          Werk met wat je hebt, en als je die serre goed kunt verluchten, dag en nacht, dan is dat natuurlijk altijd beter dan dat ze 48 uur in de regen staan.
          Gelukkig hebben we nog geen echt lange periodes regen gehad en ik gok dat het ook nog niet echt gaat vriezen.
          Fingers crossed ..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: invloed van temperatuur bij buitenkweek op bloei

            Dank je QnQ
            Ik heb die zaden zomaar gekocht in een shop in Amsterdam toen we daar op citytrip waren en enkel afgegaan op de naam white widow zonder mij meer vragen te stellen. Thuis de zaden geplant zonder enige voorkennis of wat dan ook, de zaden kwamen uit en de boel begon te groeien en ik ben mij dan pas gaan verdiepen in de materie en nu zit ik dus met struiken waar ik geen blijf meer mee weet.
            Als mijn tomaten rijp zijn gaan zijn en alles is opgeruimd gaan ze in de serre. De serre is 250 cm hoog met verluchting en dan zien we wel waar we uitkomen.
            Nogmaals bedankt voor de info

            Comment

            Bezig...
            X