Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zaadjes voor een volgende kweek..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke zaadjes voor een volgende kweek..

Korting op 420shop
    Hoi

Ik heb een vraagje,

Ik zou na de winter willen beginnen met een nieuwe kweek. (huidige is nog bezig)
    Men huidige kweek is van zaad dat ik gekregen heb bij overname van heel men kweeksetup.
    Ik ben nog een groentje..
    En heb niet direct een idee wat of welke ik zou proberen te kweken..
    Best een indica (zou gemakkelijker te kweken zijn heb ik al opgevangen)?
    Kheb onderstaande soorten in mn verlanglijstje gezet, zijn deze aan te raden als beginner?
    Of beter andere?
    of maakt het allemaal niet zoveel uit, eerder je setup (grond, voeding, licht, etc..) die belangrijk is?

Alvast bedankt.
    Vriendelijke groet,
    Patsr

Andere aan te raden soorten ook welkom uiteraard.
    _________
    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
    2e kweek: (fem?) 6x WW

Re: Welke zaadjes voor een volgende kweek..

hoeveel zaden wil je zetten?
    reg of fem?
    tent of hok?
    welke potten?

je ziet, er zijn plenty dingen waar je het zelf van afhankelijk kunt maken. en dan is dit nog maar een erg klein lijstje met vragen.

mocht je een makkelijke plant willen dan zou ik gaan voor een killerbee honey. via de shop alhier te verkrijgen in F1 , misschien met geluk kom je de F3 of F4 zaden hiervan ergens op dit forum tegen. ik weet dat ze er zijn

mooie opbrenger met een heerlijke smaak zonder al te veel ervaring van de kweker te vragen. (ze doen het hier al jaren op water en potgrond)

groet,

Haas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Akhaasje View Post
      hoeveel zaden wil je zetten?
      reg of fem?
      tent of hok?
      welke potten?

je ziet, er zijn plenty dingen waar je het zelf van afhankelijk kunt maken. en dan is dit nog maar een erg klein lijstje met vragen.

mocht je een makkelijke plant willen dan zou ik gaan voor een killerbee honey. via de shop alhier te verkrijgen in F1 , misschien met geluk kom je de F3 of F4 zaden hiervan ergens op dit forum tegen. ik weet dat ze er zijn

mooie opbrenger met een heerlijke smaak zonder al te veel ervaring van de kweker te vragen. (ze doen het hier al jaren op water en potgrond)

groet,

Haas
      Ja inderdaad genoeg mogelijkheden..
      Ik zou voor fem gaan (dan moet ik daar al niet op letten)
      Ze staan in een kweektentje van 120x120x200 en zou een 6 plantjes tegelijk willen zetten (3 van de ene en 3 van de ander)
      en zou ze in 26l potten zetten met batmix (dan hoef ik tot de bloei niks extra te geven..)
      _________

Comment

Ik ben niet erg ervaren maar volgensmij zijn alle soorten best makkelijk te kweken.
        Met uitzondering van Haze soortjes volgensmij. Die zouden wat gevoeliger zijn.
        Ik denk dat White widow wel een makkelijke soort is. Jack zal ook goed gaan denk ik.
        -De Perfecte Guerilla Kweek
        -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

het is altijd leuk een fem mix setje te nemen, van een breeder naar keuze.

als ik je bericht zo lees ben je echt nog heel groen in de hobby wereld. e zult jezelf hier op
          JD wel kunnen inlezen over alle verschillen en vernuften die men heeft met welke zaden cq planten,
          maar de uiteindelijke keuze moet je zelf maken. met een fem setje kun je van een breeder meerdere
          plantjes testen, waardoor je in 1 of 2 rondes 5 tot 10 verschillende soortjes hebt kunnen zien ontwikkelen
          in jou opzet en omgeving.

ik denk dat je dit het leukste gaat vinden, vooral het leerzaamst en heb je ook meerdere uitkomsten om te proeven.

let wel...... verschillende dames is lastiger dan alle dames van dezelfde soort. succes met je keuze.

ps. en voordat je alle tips tot je neemt... kweken is inderdaad makkelijk (gooi wat zaad in de tuin en kom na 4 maanden terug is ook kweken)
          goed kweken is echter hard werken (met name informatie vergaren en uitvogelen hoe dit in jou straatje past). zet een kweekverslag neer als je
          zover bent dan kunnen we je dan verder helpen (coachen).

Comment

Goed kweken hoeft ook geen moeite te kosten.
            Weet je, iedere plant is even makkelijk als je de basis van tuinieren begrijpt. Dan komt het neer op: je budget, en wat je lekker lijkt.
            Meer kunnen we niet voor je doen eigenlijk.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
              het is altijd leuk een fem mix setje te nemen, van een breeder naar keuze.

als ik je bericht zo lees ben je echt nog heel groen in de hobby wereld. e zult jezelf hier op
              JD wel kunnen inlezen over alle verschillen en vernuften die men heeft met welke zaden cq planten,
              maar de uiteindelijke keuze moet je zelf maken. met een fem setje kun je van een breeder meerdere
              plantjes testen, waardoor je in 1 of 2 rondes 5 tot 10 verschillende soortjes hebt kunnen zien ontwikkelen
              in jou opzet en omgeving.

ik denk dat je dit het leukste gaat vinden, vooral het leerzaamst en heb je ook meerdere uitkomsten om te proeven.

let wel...... verschillende dames is lastiger dan alle dames van dezelfde soort. succes met je keuze.

ps. en voordat je alle tips tot je neemt... kweken is inderdaad makkelijk (gooi wat zaad in de tuin en kom na 4 maanden terug is ook kweken)
              goed kweken is echter hard werken (met name informatie vergaren en uitvogelen hoe dit in jou straatje past). zet een kweekverslag neer als je
              zover bent dan kunnen we je dan verder helpen (coachen).
              Dat heb je goed gelezen, kben momenteel bezig met men 2e kweek ooit (terwijl de eerste nog bezig is..)
              Heb eigenlijk wat geluk gehad met iemand die ik ken die zen hele setup weg deed aan een vriendenprijsje, anders stond ik zover nog niet wss.
              Kheb 2 kweekverslagen lopen waar ik al redelijk wat info heb van gewonnen. (normaal staan ze nu in mn handtekening)

En ongelooflijk wat een schat aan info hier allemaal verzameld staat.
              Ik ben al veel wijzer geworden, maar besef tegelijk dat ik nog veel kan leren
              heb men 2e kweek begonnen omdat, eens het winter (kouder) wordt is het temperatuursverschil tss dag/nacht te groot om deftig te kweken, al heb ik dat nog niet getest)
              Lijkt idd wel leuk om de vele verschillende soorten te kweken, maar kga het bij 3 of 4 verschillende houden 4x2 soorten ofzo(heb nog tijd om te beslissen)
              Alsinds bedankt voor de inforaad
              En wil er nog graag bijvermelden, kheb sinds een jaar of 4 een klein moestuintje ook, dus het kweken doe ik echt wel met liefde en plezier
              _________

Comment

Ik ben begonnen met Indica te kweken en na drie kweken overgestapt op Haze. Hoewel Indica's makkelijk te kweken zijn, zijn ze door de compactheid van de toppen ook gevoeliger voor rot. Dat heeft me de eerste twee kweken wel wat grammen gekost. Sinds ik ben overgestapt op Sativa dominante soorten heb ik nog wel problemen gehad maar rot was er geen meer van. Wat ik je zou aanbevelen is Amnesia van Super Strains.

Comment

Bezig...
                X