Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat te doen?(toprot, vergelen&afvallen v/h blad)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat te doen?(toprot, vergelen&afvallen v/h blad)

Korting op 420shop
    beste mede-kwekers,

ik zit met een probleem mijn plant( ww & geen AF) heeft sinds geruime tijd al last van het vergelen en verdorren van al het blad. dacht eerst aan te veel water, omdat het ookal veel had geregend. dus had ik iets over de pot gedaan zodat er geen water in kon. maar dit leek niet te helpen. dat is 1 :p nu heb ik ook nog sinds een dikke week last van toprot, en het word als maar erger.

nu, mijn vraag: zou ik de gehele plant oogsten, ookal is die nog niet helemaal rijp.

dankuwel

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier zijn de foto's12064227_10206222354250058_265706909_n.jpg12067269_10206222354890074_1447884631_n.jpg12071702_10206222354450063_158035687_n.jpg12165862_10206222354530065_1167336172_n.jpg12165905_10206222354810072_1542819124_n.jpg12166902_10206222354730070_1793455761_n.jpg12166925_10206222355050078_1164270209_n.jpg

Re: wat te doen?(toprot, vergelen&afvallen v/h blad)

Je zegt dat je al een week lang last hebt van toprot. Knip je het wel weg???

Comment

Probleem is dat als de toprot eenmaal begint, je geen keus meer hebt. Verder wat, Helemaal Top, vraagt.

Meestal als je aan de buitenkant toprot ziet, dan is het binnen in de bloemen al helemaal mis.

Wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat white widow geen goede plant voor hier buiten is.

En hoe meer ik lees en leer, de strain die je kiest, is vele male belangrijker, dan welk kweekmedium je gebruikt, en welke voeding je gebruikt voor buiten kweek.

Mijn vertrouwen in sensi seed is bijvoorbeeld sterk aan het afnemen. Het is kwalitatief uitstekend zaad, maar het enige wat ik lees is dat mensen toprot krijgen.
      ( Ik heb zelf al drie autoflowers weg kunnen gooien) Dus of hun soortjes nou echt geschikt zijn voor buiten kweek?

Moet ik er wel bij vertellen, dat als ik zoek op geferminiseerd zaad en een koel klimaat (ons klimaat) er precies twee strains over blijven.
      Early skunk en de auto sensi skunk.

Maar hier op het forum was al iemand met early skunk en toprot.

En dan staat hier een vermoedelijk haze plant uit een stek, die ik net nog bekeken heb, en die nog helemaal schoon is.
      Last edited by Gps; 12 October 2015, 18:01.
      Lets not criticize but legalize

Comment

ik knip het weg van zodra ik het zie, en inderdaad, het is dan de gehele top dat ik moet wegknippen omdat het tot binnen reikt..
        en de toprot komt dan weer op andere plaatsen..

beter van hem dan maar te oogsten ?
        Last edited by Shorty; 12 October 2015, 19:29.

Comment

Ik ben bang dat je geen keuze hebt. Je kan wel naar de trichomes kijken, dan weet je of het zin heeft om te oogsten, of dat je de plant net zo goed weg kan gooien. (wat ik niet hoop)
          Lets not criticize but legalize

Comment

zal er morgen eens naar kijken. er zijn wel al een heleboel bruine haartjes maar zal ze eens onder de microscoop leggen

Comment

Mijn plant buiten heb ik paar liter water gegeven en die stond in volle grond schijnbaar door die temperatuur wisselingen had ze dorst
              Til je pot is op voel eens of ze voldaan is van water ?
              En dat de bladeren van kleur veranderen heet ook Herfst ik zou proberen zo lang mogelijk je plant te laten staan
              elke dag is er 1 die je wiet extra lekker maakt en ben je bang dan oogst je gewoon al vast een paar toppen laat je de rest staan
              God was never on your side..

Comment

Wat Belladonna schreef, kijk buiten om je heen de blaadjes van de bomen worden ook al geel. De kleur geeft naar mijn mening aan, kou. Dus oogsten of even wachten, wat ik niet zou doen. Er komt vochtigheid deze kant op, de trichomen zijn omber. Dus oogsten die handel, langer wachten verhoogt de kans op toprot.
                Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

Comment

Bella ik kan me vaak vinden in je adviezen, alleen om te kijken of de plant voldoende water heeft lijkt me redelijk zinloos. Daarbij geef je aan dat je ze in de volle grond had staan, dat is toch al heel anders dan een pot: natuurlijk kunnen ze dan liters weg produceren in tegen stelling tot een pot.

Als je nu al een week aan knippen bent heb je aardig wat wondjes op je plant, elk wondje is een open deur voor de schimmel: je plant is er al gevoelig voor, en nu maak je haar nog vatbaarder.

Trichomen check zou ik je adviseren, is het wat heb je geluk is het niets kun je het beter weg gooien hoe zuur dat ook is.

Als je eenmaal rot heb, en vooral van deze omvang, zou ik kijken wat er te redden is.

Comment

Toch zou ik even checken of je planten voldoende water hebben
                    God was never on your side..

Comment

Trichomen die nog helder zijn, die werken ook prima. De trichomencheck is een ideaal middel om te zien of je toppen rijp genoeg zijn. Het is een aanduiding over de THC/CBN/CBD oxidatie en boven alles de beste indicatie van de geur en smaak van je toppen, die is optimaal bij 70% amber trichomen. Maar een beetje meer of minder, ach, wie doet daar nou moeilijk over?!

Eerder oogsten kan zeker, zonder problemen. De wiet kan dan alleen naar hooi gaan smaken. Stoned wordt je er zeker van! Ook al is het nog niet optimaal natuurlijk, te vroeg oogsten is beter dan weg laten rotten.
                      Naar mijn idee zijn de planten rijp genoeg om om te hakken.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

bedankt voor alle info/uitleg mensen. heb de plant dus vorige week geoogst met een vrij mooi resultaat ondanks de tegenvaller

Comment

Bezig...
                        X