Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Andere planten rond je wiet plant ?
Collapse
X
-
alles hier op 't 'landgoed' staan.
Als je een vierkante meter over hebt kun je daar ook allerlei kruiden in zetten, daar komen nuttige insecten op af.
Kruidenlijstje :
Veel kruiden trekken niet alleen nuttige insecten aan, ze hebben ook een gunstig effect op andere planten als ze in hun buurt worden aangeplant.
Een ideale en effectieve manier om op een biologische manier je tuin gezond te houden.
Als de grond in je tuin aan de natte kant is, kun je verhoogde bedden maken.Kruid Goede combinaties •Basilicum
Ocimum basilicumAppelbomen, asperges, druiven, tomaten.
Combineren met peterselie, bonenkruid•Bernagie
Borago officinalisAardbeien, courgettes, druiven, komkommer,
pompoenen, tomaten, tuinbonen•Bieslook
Allium schoenoprasumAppelbomen, druiven, kool, prei, rozen, tomaten, wortelen •Bonenkruid
Satureja hortensisAardappelen, bonen, uien •Citroenmelisse
Melissa officinalisAardappelen, tomaten •Dille
Anethum graveolensBleekselderij, bloemkool, kool, koolrabi, prei, spruiten, sla •Duizendblad
Achillea millefolium•Goudsbloem
Calendula officinalisAardappelen, artisjokken, bonen, erwten •Hysop
Hyssopus officinalisBroccoli, druiven, kool, koolrabi
Schrikt koolvlinders af.•Kamille
Anthemis nobilis
Matricaria recutitaBloemkool, broccoli, erwten, koolrabi, tomaten, spruiten •Klaver (rode)
Trifolium pratenseAppelbomen, kolen, perenbomen, spruiten •Knoflook
Allium sativumAppelbomen, perenbomen, perziken, pronkbonen, pruimenbomen,
rozen, sla•Koriander
Coriandrum sativumRadijzen, spinazie •Lavendel
Lavandula angustifoliaCitrusvruchten, kolen, tomaten •Marjolein
Origanum majoranaAardappelen, bonen, broccoli, kool •Mierikswortel
Armoracia rusticanaWordt in de USA gebruikt tegen coloradokevers.
De thee wordt gebruikt tegen bruinrot bij appelbomen•Oost-Indische kers
Tropaeolum majusAbrikozen- en appelbomen, courgettes, komkommers •Pepermunt
Mentha x piperitaBloemkool, broccoli, erwten, koolrabi, tomaten •Peterselie
Petroselinum crispumAardappelen, artisjokken, asperges, kropsla •Rozemarijn
Rosmarinus officinalisBloemkool, bonen, broccoli, spruiten, tomaten, wortelen •Salie
Salvia officinalisBloemkool, druiven, koolrabi, tomaten, wortels •Tijm
ThymusAubergines, bloemkool, bonen, kropsla •Venkel
Foeniculum vulgareKolen, pompoenen, prei
Heel youtube staat vol filmpjes hoe je dat doet. <linkje>
Jij dacht ik trek er een paar tegels uit, zakje grond erin en wietbomen groeien.
Njaaaaah, helaas, je zult besmet worden met het tuinvirus dus het komende half jaar heb je genoeg te doen om dat schoolplein om te toveren tot een paradijsje.
Heb je al een paar kuub grond besteld ? Want op zand groeit niet zoveel heh ..
Er is hier op JD trouwens ook een moes- en siertuintjes groep, onder community bij <groepen>
Die zijn niet zo bekend op JD denk ik want het is er niet erg druk
Aight, m'n post is weer groot zat, ik kan nog wel 3 pagina's doorgaan, maar er zijn genoeg tuinliefhebbers hier.
Succes!
[lijstjes komen van groen.net]
-
Re: Andere planten rond je wiet plant ?
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Postalles hier op 't 'landgoed' staan.
Als je een vierkante meter over hebt kun je daar ook allerlei kruiden in zetten, daar komen nuttige insecten op af.
Kruidenlijstje :
Veel kruiden trekken niet alleen nuttige insecten aan, ze hebben ook een gunstig effect op andere planten als ze in hun buurt worden aangeplant.
Een ideale en effectieve manier om op een biologische manier je tuin gezond te houden.
Als de grond in je tuin aan de natte kant is, kun je verhoogde bedden maken.Kruid Goede combinatiesBasilicum
Ocimum basilicumAppelbomen, asperges, druiven, tomaten.
Combineren met peterselie, bonenkruid
Bernagie
Borago officinalisAardbeien, courgettes, druiven, komkommer,
pompoenen, tomaten, tuinbonen
Bieslook
Allium schoenoprasumAppelbomen, druiven, kool, prei, rozen, tomaten, wortelen
Bonenkruid
Satureja hortensisAardappelen, bonen, uien
Citroenmelisse
Melissa officinalisAardappelen, tomaten
Dille
Anethum graveolensBleekselderij, bloemkool, kool, koolrabi, prei, spruiten, sla
Duizendblad
Achillea millefolium
Goudsbloem
Calendula officinalisAardappelen, artisjokken, bonen, erwten
Hysop
Hyssopus officinalisBroccoli, druiven, kool, koolrabi
Schrikt koolvlinders af.
Kamille
Anthemis nobilis
Matricaria recutitaBloemkool, broccoli, erwten, koolrabi, tomaten, spruiten
Klaver (rode)
Trifolium pratenseAppelbomen, kolen, perenbomen, spruiten
Knoflook
Allium sativumAppelbomen, perenbomen, perziken, pronkbonen, pruimenbomen,
rozen, sla
Koriander
Coriandrum sativumRadijzen, spinazie
Lavendel
Lavandula angustifoliaCitrusvruchten, kolen, tomaten
Marjolein
Origanum majoranaAardappelen, bonen, broccoli, kool
Mierikswortel
Armoracia rusticanaWordt in de USA gebruikt tegen coloradokevers.
De thee wordt gebruikt tegen bruinrot bij appelbomen
Oost-Indische kers
Tropaeolum majusAbrikozen- en appelbomen, courgettes, komkommers
Pepermunt
Mentha x piperitaBloemkool, broccoli, erwten, koolrabi, tomaten
Peterselie
Petroselinum crispumAardappelen, artisjokken, asperges, kropsla
Rozemarijn
Rosmarinus officinalisBloemkool, bonen, broccoli, spruiten, tomaten, wortelen
Salie
Salvia officinalisBloemkool, druiven, koolrabi, tomaten, wortels
Tijm
ThymusAubergines, bloemkool, bonen, kropsla
Venkel
Foeniculum vulgareKolen, pompoenen, prei
Heel youtube staat vol filmpjes hoe je dat doet. <linkje>
Jij dacht ik trek er een paar tegels uit, zakje grond erin en wietbomen groeien.
Njaaaaah, helaas, je zult besmet worden met het tuinvirus dus het komende half jaar heb je genoeg te doen om dat schoolplein om te toveren tot een paradijsje.
Heb je al een paar kuub grond besteld ? Want op zand groeit niet zoveel heh ..
Er is hier op JD trouwens ook een moes- en siertuintjes groep, onder community bij <groepen>
Die zijn niet zo bekend op JD denk ik want het is er niet erg druk
Aight, m'n post is weer groot zat, ik kan nog wel 3 pagina's doorgaan, maar er zijn genoeg tuinliefhebbers hier.
Succes!
[lijstjes komen van groen.net]
Van plan om tegen volgende zomer te verhuizen naar iets met een tuin omdat dat hier nu wel ontbreekt ,zeker wete dat ik dan eens terug klik naar hier !
Sinds het growen heb ik ook wel zin in meer ,maar daar ontbreekt natuurlijk een tuin voor.
Had het niet zo een gedoe geweest om van BE naar NL te verhuizen waren we al lang weg !
Leuke post ...,met nuttige info.
Thanks
Verzonden vanaf mijn "iPhone 6" met Tapatalk vanuit Groenland
Comment
-
Tomaten, marjolijn/marjorijn?, vijgenboom (om de geur, die is heerlijk in de zomer!) en salie vind ik zelf altijd makkelijke planten om in de tuin te hebben.
Om mee te koken maar ook omdat ze vrijwel altijd lonen, ook als je er niet naar omkijkt.
Munt is een goede bodembedekker, die haal je in de zomer gewoon in de supermarkt en dan overwoekert dat vrijwel alles. Het houdt ook sommige insecten op afstand. Maar klavertjes zijn bijvoorbeeld ook handig; die halen stikstof uit de lucht, en als ze sterven dan blijft dat in de bodem achter.
Verder ben ik er fan van om verschillende soorten paddenstoelen in de tuin te hebben. Op het gazon groeit marasmius oreades; lekker voor soepjes. En in de rest van de tuin begraaf ik houtsnippers (10 euro voor 50L) met startculturen van oesterzwam en bijvoorbeeld Strophoria. Deze zijn niet schadelijk voor je planten, maar zo groeit er toch nog wat in de schaduw! Altijd leuk, een beetje extra leven. Ook fijn dat je er van kunt eten.
Ik wil je niet teveel overweldigen, maar als je op Vreeken's zaden googled, dan vind je eigenlijk elke tuinplant die je kunt verzinnen. Van kiwi tot valeriaan tot minibanaan. Als ik een plekje over heb in de tuin, dan kijk ik daar vaak. Maar wees voorzichtig, voor je het weet heb je duizenden zaden in huis en geen plek om ze te zaaien!Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Wow geweldig, Ik heb wat te besturen.
Aan zonnebloemen zat ik al te denken, en dat van die vlinder struik had ik me nog niet gerealiseerd.
De plant doet zijn naam eer aan, want er komen zomers echt vlinders op af. (en veel andere insecten, ik denk dat ik daarom weet hoe spint (zwart) er uit ziet.
Ik ben niet zo naief dat ik denk dat andere planten de ultieme oplossing zijn.
Maar tot nu stond er alleen maar wiet in me tuin.
En dat gedoe van me buurman met courgettes, druiven, en nog meer werkt erg aanstekelijk.
Door wat ik geleerd heb over wietplanten, kon ik me buurman vertellen, dat hij last had van meeldauw op een druivenplant.
( of heet dat een struik ?)
Bedankt.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
BeginGrow en Lr2 natuurlijk ook bedankt.Lets not criticize but legalize
Comment
-
Je kan ook mooi de cannabis geur camoufleren met andere planten zoals:
citroenmelisse (Melissa officinalis), citroenkruid (Artemisia abrotanum) of citroenverbena (Aloysia triphylla) Geuren zoals je al raad naar citroen. Nadeel van de citroenverbena is dat hij niet tegen vrieskou kan. Het beste is dus om hem in een kuip te houden en 's winters naar binnen te halen.
Komkommerkruid (Borago officinalis) trekt vele insecten aan.
Choisya ternata is een struik waarvan de bladeren een kruidige geur hebben die moeilijk te omschrijven valt
Siererwten geuren ook super zoet en sterk.
Nog zo'n schoonheid is grijs kattenkruid (Nepeta x faassenii), een vaste plant met grijsgroen behaard blad. Heb je katten, dan is deze plant een verplicht nummer. Zij gaan er het liefst middenin liggen en er zijn zelfs katten die high worden van de geur.
kruiden als rozemarijn, tijm, basilicum, munt, ruit, origanum en salie enz ruiken ook nogal en dan natuurlijk de de bodembedekker Phuopsis stylosa. maar die ruikt naar wiet dus of dat zo verstandig is. Misschien wel leuk voor de voortuin.
Comment
-
Laat dat kattenkruid maar zitten, ik heb een naburige kat redelijk afgericht, en probeer katten uit me tuin te houden.
Weinig voor hoeven te doen. Al toen hij of zij nog jong was de verleiding weerstaan om de kat aan te halen, maar wel weg te jagen.
De bodem bedekker in me voortuin, die naar wiet ruikt, Kijken of ze het rippen
Dat komkommer kruid wat insecten aantrek klinkt goed, of trekt dat ook slakken aan? Al heb daar misschien de oplossing al voor gevonden.
Plastic koffie bekertje met kopertape.Lets not criticize but legalize
Comment
-
Komkommerkruid trekt vooral nectarzoekers zoals beien en hommels aan. Slakken zijn er niet dol op. Het blad en de stelen van de plant zijn stug behaard waardoor slakken hem links laten liggen. De bloemetjes van komkommerkruid kun je eten en smaken naar komkommer. Leuk om een salade mee op te fleuren bijvoorbeeld.
Comment
Comment