Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekkast zelfbouw opstart vragen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekkast zelfbouw opstart vragen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben .... en nieuw hier.
    een week geleden ben ik begonnen met het bouwen van een kweekkast.
    mijn zaden zijn vandaag ontkiemt en ik zit nog met een paar vragen voordat ik ze erin wil zetten

    ik heb gekozen voor een normalen houten kast met een kweekruimte van H.130 cm x B.50 cm L 55 cm en een extra ruimte voor de afzuiging en elktra,
    hij is nu voorzien van een buisafzuiger met flens van 100 capaciteit 250 m3 met een Phat/Rihno filter 255 m3
    en voor licht een groei en bloei lamp van Pro star cfl 250 watt (hier heb ik voor gekozen ivm brand gevaar)

    mijn vragen zijn:

    1 de afzuiging maakt naar mijn mening nog te veel lawaai is het nodig om deze vanaf het begin op volle toeren te laten draaien? aangezien de planten pas in de bloei erg beginnen te ruiken. of is dit ook nodig voor de lucht circulatie? ik heb een stopcontact dimmer gehaald om zo het geluid te dimmen maar dit maakt weinig verschil dus kan ik de filter in de begin fase ook uitlaten?(met goede ventilatie)

    2 mijn zaden zijn ontkiemt en heb die nu in een kleinen potte geplant plaats ik deze direct in de kast als deze boven de grond komt?

    3 ik heb potgrond van pokon met groene korrels voor extra voeding is dit geschikt om wiet in te kweken?

    4 wat is jullie ervaring met cfl lampen?

    Alvast bedankt.
    Attached Files
    Last edited by 4EverGreen; 14 October 2015, 19:09.

    #2
    Re: kweekkast zelfbouw opstart vragen?

    Hi 4EverGreen,

    0.Delete je eigen naam uit je bericht.
    1.Ik zou aanlaten, plantjes hebben frisse lucht nodig (lees CO2).
    2.Ja, waar staan ze nu dan? Zet je tijdschakelaar op 18 uur licht en 6 uur donker.
    3.Tuurlijk, weed is onkruid. Maar er zijn betere alternatieven.
    4.Niet
    5.Zet hum op~
    Last edited by Weedjewel; 14 November 2015, 19:06. Reden: Stond 8 uur donker, moet 6 zijn.

    Comment


      #3
      Re: kweekkast zelfbouw opstart vragen?

      Hee Weedjewel,

      naam is weg.
      denk je dat een extra ventilatie gat boven in en een ventilator de eerste maand niet genoeg is. dat gat maak ik daarna weer dicht als de afzuiging aan gaat?
      zaad is vandaag geplant staat bij het raam.
      ik denk dat je 18/6 bedoeld?

      Dank u

      Comment


        #4
        Re: kweekkast zelfbouw opstart vragen?

        Als je die lamp nog niet gekocht hebt, kies toch maar voor een 250 watt hps. Brandgevaar komt er door cowboys die er 16 aansluiten op 1 groep. Een netjes aangesloten 250 watt hps op een digitale ballast is even veilig als die cfl. Wat ook een gasontladingslamp is trouwens. Net als straatlichten, daar al eentje van zien branden? Of de spots die ze op kerken richten, ook hps. Je gaat van die cfl met moeite 100 gram halen, maar wel evenveel stroom betalen. Met die 250 is 200 goed mogelijk.
        Afzuig mag op het minimum als de temperatuur maar ok blijft. Met een beetje afzuiging trek je een tent al vacuum, houten kast wsl ook. Zeker zo'n kleine.

        Comment


          #5
          kweekkast zelfbouw opstart vragen?

          Je moet natuurlijk wel ventilatie blijven houden. Je kunt voor het lawaai het beste die afzuiger in rubbers ophangen als daar ruimte voor is. Nu heb je teveel contactgeluid.
          Een HPS lamp is wel tof natuurlijk, maar voor zo een kleine kast zou ik voor LED kiezen. Zeker qua warmte maar ook qua veiligheid. Er zit toch flink temperatuur verschil tussen die twee.....zoiets als dit is perfect voor je kastje. https://www.mars-hydro.com/MARSII-400-P2382.aspx
          Succes

          Comment


            #6
            Re: kweekkast zelfbouw opstart vragen?

            Ik zie een CFL hangen, dus een lamp heeftie al

            Afzuigen doe je om de temperatuur goed te houden.
            Met een CFL lamp zal het geen 45 graden worden dus kan de afzuiger wat minder hard. Wel 24/7.

            Die lamp moet wel goed horizontaal(niet wachten tot ze boven komen) op 18/6 voor een weekje of 4-5-6.
            Een 200W CFL moet de hele kweek wel vrij dicht op de planten/zaadjes gehouden worden. Maximaal 20-25cm er vanaf.

            Hier zie je een nog een kweekje met CFL: <linkje>
            Misschien kun je er wat mee.
            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: kweekkast zelfbouw opstart vragen?

              Bedankt voor de tips hier een paar fotos van hoe het er nu uitziet .

              mijn lampen kap heb ik idd gekregen en was eigenlijk van plan deze gewoon te blijven gebruiken degene van wie ik hem gekregen heb schijnt er geen problemen mee te hebben hoe die kap eruit zien en het groen groeit daar goed dus voor nu laat ik hem hangen.
              ik heb geprobeerd de lamp zou recht mogelijk in de kap te laten hangen maar door zijn gewicht blijft hij een beetje schuin hangen QnQ: jij adviseert mij om de lamp vast te maken aan de lampen kap is het mogelijk om de lamp aan het glas op te hangen dan?(zo ja met wat voor materiaal touw?) ik ben bang dat ik zo mijn lamp sloop.
              Mijn af zuiger heb ik in een aparte ruimte in de kast die ik afsluit met een isolatie plaat i.v.m. geluid waardoor deze ruimte redelijk luchtdicht is is dit een probleem aangezien de af zuiger 24/7 draait?


              ik heb nu 2 x Critical Kush van Royal Queen
              nu 14 dagen na ontkiemen ik heb ze beide na de 3e internode getopt is het verstandig om ze straks nog een keer te toppe aangezien de ruimte beperkt is?


              hoe komt het dat stengels rood worden? de lamp heeft 1 x 10 uur uitgestaan(per ongeluk) kan dit de oorzaak zijn?

              Alvast bedankt weer
              Attached Files
              Last edited by 4EverGreen; 1 November 2015, 18:02.

              Comment

              Bezig...
              X