Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia 9x kweek.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amnesia 9x kweek.

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

Ik ben sinds vorige week begonnen met mijn 2e kweekje.
    het betreft 9x amnesia. Op het moment ben ik er 10 aan het voorgroeien
    maar er gaan er 9 in de tent. Ik heb afgelopen zaterdag de zaadjes in een schaaltje met water gelegd.
    deze vochtig gehouden. Afgelopen dinsdag kwamen er al mooie wortels uit en waren ze klaar om in
    kleine bakjes gedaan te worden. Deze heb ik gevuld met plagrow royalmix en de zaadjes 0,5-1,0 cm diep de grond in gedaan. Vervolgens gewoon een lamp er boven gedaan (foto bijlage). Dit is niet de 600 wat hps lamp die ik ga gebruiken. Er is mij verteld dat je 1 a 2 weken met zo'n lamp je plant kan voorgroeien. Klopt dit ook of is het beter om de hps lamp te gebruiken? Momenteel houd ik de lamp 24 uur per dag aan. Dit al zo'n 3 dagen dus. Hoe lang moet ik intotaal het plantje laten voorgroeien, en wanneer kan ik ze in de 15 liter bakken zetten met 18/6 licht. Ze zitten dus vanaf dinsdag in de grond. Ik post even een foto mee hoe ze er nu bij staan. Tevens heb ik vandaag voor het eerst wortelstimulator meegegeven bij het bewateren. Hoe vaak mag ik dit meegeven en hoelang? Betreft de aarde die ik gebruik daarbij hoef ik 2 weken geen extra voeding bij te gebruiken buitenom de wortel stimulator.

Nu even iets over de set-up + voeding.
    ik bezit een :
    120x120x200 tent complete set. Dus met alle bijhorende spullen.
    600 watt HPS lamp.
    15 liter potten.

voeding: A + B , wortelstimator , regulator , k boost , pk 13/14.

ik ga jullie op de hoogte houden betreft mijn kweekje.
    En hoop dat ik wat hulp van jullie kan krijgen!
    Dit omdat ik simpel weg gewoon een beginner ben die in het diepe is gesprongen.
    ik heb waarschijnlijk nog heel veel vragen die ik nu nog vergeet dus bereid jullie maar vast voor :p

groetjes! Amnesiia!
    Last edited by Amnesiia; 16 October 2015, 15:17.

Amnesia 9x kweek.

Die lamp is niet goed. Je kunt beter een goede TL set boven die kleintjes hangen. Je ziet ook aan de spaghetti-achtige steeltjes dat je plantjes strekken en zoeken naar licht. Dus die lamp moet er heel kort op of meer lichtvermogen, maar of dat al gelijk die HPS moet zijn dat weet ik niet. Geen ervaring met HPS. 18/6 is nu prima qua lichtregime, kan ook nog ff 20/4 of zelfs 24/0. Overpotten pas als ze meer body hebben en groter zijn. Die wortelstimulator kun je voorlopig even meegeven. Verder kun je het beste een complete voedingslijn volgen, dan is het op elkaar afgestemd.
    Kijk ook bij andere kweekverslagn, daar staat een hoop info. Dit is link naar een leuke nieuwe kweek waar je de kunst kunt afkijken. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ad.php?t=40679
    Succes

Comment

Re: Amnesia 9x kweek.

Bedankt voor je reactie! Hmm ik heb nu een 2e lamp er bij gezet.
      is ook zo'n soort. En wat korter erop. Zou dat helpen of word dat niks? Anders dan toch maar morgen
      de 600 W HPS erop zetten op 60-80 cm afstand? Heb namelijk geen tl etc.. Ik zal even een foto sturen van hoe het nu is.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Je ziet nu duidelijk dat ze wat ombuigen om na het licht toe te gaan! Wat is raadzaam.
      Last edited by Amnesiia; 16 October 2015, 17:20.

Comment

Je foto's zijn niet goed te zien. Kun je ze op een andere manier uploaden?
        Het lijkt wel een burolamp. Klopt dat? Die zijn echt ongeschikt om plantjes onder te laten groein. Dan kun je beter die HPS aanzetten op een grotere afstand.

Comment

Ik zal straks eens uploaden. Ik heb sinds net de hps lamp aan, hoop dat de planten nog wat bijtrekken??
          tevens heb ik nog een vraag. Hoor het dat de trafo zo enorm heet word dat je je hand er niet te lang op kan houden?
          dit baart me wel zorgen of dat niet door brand, of valt dat wel mee?

Groetjes

Comment

Je kunt de grond rond het steeltje ophogen, een soort bergje maken tot de lobblaadjes. Dan staan ze wat steviger.
            Die trafo weet ik niet of die zo heet mag worden. Lijkt me niet. Misschien kan iemand anders daar op reageren.

Comment

VSA wordt mss zo'n 70 a 80 graden. Daar kan je je hand niet op leggen neen, maar de ontbrandingstemperatuur van papier of hout ligt op 200+. Dus dat is geen probleem. De lamp daarentegen wordt wel warmer dan dat, maar die hangt dan ook deftig omhoog en los van enig brandbaar materiaal.
              Als je wat meer zekerheid wilt koop je je een evsa, daar kan je wel je hand op leggen en de lamp zelf wordt ook iets minder warm.

Comment

Dankje voor de reactie's en tips! Hier heb ik zeker wat aan. Bij deze weer een vraag! Ik geef ze nu al 5 dagen 24 uur per dag licht. Kan ik dit al gaan omzetten naar 18/6? Dit maakt niet veel uit toch? Of is het wijsheid nog met 24 uur door te gaan omdat het lange spaghetti stengels zijn geworden ivm verkeerde belichting? Ook lees ik op het forum van mensen dat je direct 12/12 kan doen en dat het niet je opbrengst verminderd? Lijkt mij het beste dat de 1e 3 weken je toch minimaal 18 uur per dag licht geeft en dan na die 3 weken op 12/12 over gaat?

Comment

Klopt. Ik zou met 600 watt erboven naar 18/6 gaan. Die donkerperiode hebben ze ook nodig.

Comment

Top, heb ze op 18/6 staan nu. Ze zitten nu al 5 dagen onder de grond. Heb ze tevens al heeeeel voorzichtig overgepot na de grote potten. Dit zodat ik ze lekker diep de grond in kon doen tot en met de eerste blaadjes. Dit om het strekken enigzins op te lossen. Tevens heb ik wel een foutje gemaakt ben ik bang van! Heb de 600 watt hps al gelijk op +-100 centimeter hoogte gehangen. Kan dit veel schade toe brengen? Tevens blijft het in mijn tent rond de 28 graden, hopelijk is dit niet te warm! Morgen even een paar foto's hoe het er nu bij staat. Moet wel zeggen dat ik bij sommige plantjes de bladeren groeniger/geliger vind. Ze verschillen nog al.

Comment

Daar ben ik weer! We zijn weer een paar dagen verder, ze staan zoals ik al vertelde in de grote potten.
                      en heb ze lekker diep de aarde in gedaan. Dit lijkt toch wel goed uit te pakken want ze trekken mooi bij!
                      Toch maak ik me zorgen over 1 zaailing.. Ik zal hiervan een foto uploaden. Ik weet nou niet wat ik ermee moet doen.
                      gaat die het overleven en bijtrekken of is dit einde verhaal voor het zaailingetje. Tevens staat er ook nog een zaailing in een klein bakkie bij op de foto, ook niet in super doen, maar misschien wel beter als de "mislukte" zaailing die in de grote pot staat.
                      graag meningen! What to do what is wise.

*sorry van het HPS licht.
                      *foto's aanklikken voor beter beeld.

Groetjesss!!!

Comment

Hallo allemaal,

Niemand die mij kan informeren? Zoals ik het kan zien bij de "bobbelige" zaailing worden de nieuwe blaadjes die eruit komen ook niet echt mooi "bobbelig". Daarentegen heb ik nog wel een ander zaailingetje die 2 gele puntjes op het blad heeft, maar wel gezonde nieuwe bladeren ontwikkelt. Maar wel iets achterloop in de groei.

wat is wijsheid.

Comment

Ik denk dat niemand je foto's deftig kan bekijken. Ze zijn hier zeer klein en als je er op klikt kom je op imageschack uit, maar daar zie je ze niet in het groot.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                          X