Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blad probleem!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

blad probleem!!

Korting op 420shop
    Dag mensen,

Heb 9 dames PP staan in een tent van 150x150x200 2x 600 watt hps Waarvan er een aan is nu, ze doen het super goed, alleen 1 probleem, heb blad probleem en kan er niet achter komen wat het is!

Heb ze 12 dagen geleden naar de tent verplaats en het aarde met perliet van de growshop vochtig gemaakt met een ph van de 6.0 en met wortelstimulator gegeven. Heb elke dag gekeken en gevoelt en na 12dagen vandaag dus alleen water geven ph 6.0. In die 12 dagen goed naar de plant gekeken maar na mijn idee hadden ze niks nodig, zou dat de oorzaak kunnen zijn temp en LV goed onder controle

Wie o wie kan me helpen zou super zijn.
    Mvg janga 85
    Attached Files

Re: blad probleem!!

denk dat de luchtvochtigheid te laag is,hierdoor hebben de planten moeite met verdampen,ziet er niet zo heel erg uit.een luchtbevochtiger doet wonderen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Die heb ik al er in staan!! Haha miss natte handdoeken er bij

Comment

2e lamp aan dan en hang ze op 80 cm boven je gewas,en zet je klok op 12 uur,hierdoor hebben ze wat meer pauze

Comment

Waarom de 2de lamp aan dan? Doe eigenlijk altijd de 2de lamp aan in week 3 a 4 bloei!!

Comment

Waarom 2x600 op zo'n kleine oppervlakte vraag ik me dan af ?
            Hoeveel haal je er dan uit met 2x600 ?
            Om rendabel te zijn moet je wel aan een kilo droog zitten dan, anders is 1x600 genoeg voor 9 plantjes op 150x150
            (en 2e lamp erbij en dan op 80cm hangen is geen advies. Zou je extra licht erbij doen, en dan ga je dat weer verminderen door ze te hoog te hangen)
            LV van tussen de 40-60 is voldoende. Ga je hoger dan werkt je koolstoffilter minder goed.
            Boven de 70% LV werken veel koolstoffilters helemaal niet meer.
            Wortelstim. hebben ze niet meer nodig.
            Da's leuk voor de eerste 7-10 dagen.

Bladproblemen staan in de helpdesk, daar staan allerlei problemen dus je zit in het verkeerde forum.
            Als je foto's maakt om iets te laten zien kun je dat beter zonder HPS licht doen, want alles op de foto's is geel.

Dat gezegd hebbende. als je 12 dagen niks geeft dan is de grond veel te droog geworden.
            Door te droge grond loopt de EC op, dus krijg je bij de volgende waterbeurt tekenen van overvoeding.
            Ik denk tenminste dat ik wat lichte bladpuntjes zie, en verkleurende kartels. Dat wijst op te hoge EC.

Ik gok dat dat het bladprobleem is wat je bedoelt ?

Regelmatig water geven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vorige kweek heb ik 780gr droog gehaald!!! Ec heb ik nog niet gedaan omdat ik dan voeding er bij moet doen woma 123. Basisvoeding is dat! Ik doe altijd ene keer basis voeding en andere keer water geven!! En dan 1st 2 weken wortel en vanaf week 5 topharder meegeven

Het verhaald van koolstof ken ik ja!!

Maar na mijn gevoel en gekeken en gevoelt te hebben was het water in de potten niet droog hmm! !!

Ik zal z vanaf vandaag om de dag water geven want ze groeien super goed ze.

Hier wat foto's van dat de lamp uit is
              Attached Files

Comment

Mooie oogst en u kweekt een heel jaar door ?

Comment

Bedankt Isension! Nee 2 a 3 in het jaar. Jij dan?

Comment

Zou graag een paar lampjes ophangen helaas durf ik dit niet meer aan, aangezien ik 9 jaar terug uit mijn huis ben gezet terwijl mij vrouw hoogzwanger was.
                    Ik hou het op buiten/kas en kan goed in mijn roken voorzien. Vroeg het me gewoon af ga altijd even rekenen hoeveel iemand zou roken

Comment

2e lamp gewoon aan en op 80 cm omdat je planten zoals ik ze nu zie wel meer dan 5cm kunnen groeien in 24 uur pas als de groei eruit is natuurlijk op 60 cm.weet uit ervaring dat als je de eerste 5 weken met 2 lampen werkt en de laatste niet,dat je dan toch meeropbrengst heb.andersom werkt niet.ik geloof ergens gelezen te hebben dat de plant de extra energie opslaat.weet dus 100% zeker dat je extra verlichting het beste vanaf het begin kan bijhangen.de plant krijgt zelfs een andere vorm door al dat licht.zonder co2 is 800 watt per m2 de max.dus volgende keer na een paar dagen in de groei,al de 2e erbij,weet ook zeker dat je dan minder lang hoeft voor te groeien.

Comment

Hey joremkrank

Ik wacht altijd tot de zij takken goed gegroeid zijn zodat ik grote planten krijg en dan op 12/12 zetten. En over die 2de lamp ga ik.doen als ik ze op.12/12 ga zetten anders wordt het te warm 18uur 1200 watt denk beetje te veel van het goeie dan!!

Bedankt voor de info man!!
                        Kweek jij altijd uit zaadjes of stek?

Gr janga

Comment

meestal stek maar heb 3 kweken geleden een keer k2 geprobeerd is een indica die vrij klein zou moeten blijven,ze werden 1.70 hoog voor mij voorlopig effe geen zaad meer.ik zou ze nu al op 12 zetten.

Comment

Comment

zijn gewoon wat opstart problemen zodra je plant goed geworteld is en op 12 uur staat krijgt ie wat meer rust.voorgroeien in de juiste potmaat is ook heel belangrijk,ook de juiste verlichting erboven is heel belangrijk.bloei je ze af met hps dan ook voorgroeien onder hps,hoeft niet maar dan gaat het wel sneller.ik groei 12 dagen voor in potjes van een liter op lightmix,en voordat ik de stek in de liter pot zet doe ik er wat schimmels bij deze kun je kopen bij de growshop en helpen het bodemleven opgang te komen, verder alleen water.als je je plantjes dan niet te nat zet heb je na een dag of 12 prachtige plantjes die in de grotere pot maar een paar dagen op 18 uur hoeven te staan.

Comment

Bezig...
                              X