Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
verlichting 400wat hps vs 600wat hps gedimd naar 400w
Collapse
X
-
Re: verlichting 400wat hps vs 600wat hps gedimd naar 400w
Ik hoorde van iemand dat je een lamp het beste dicht bij het wattage moet houden voor beter resultaat. Dus als je toch op 400wat blijft, een lamp van 400 wat beter zou resultaat geven dan eentje die je dimt naar 400. Er is helaas weinig over terug te vinden qua technische info mbt invloed op spectrum etc. Dank voor je reactie QnQ!
Comment
-
En dat heb je van iemand gehoord die lampen verkoopt, Zibo ?
Ik heb ook 400W evsa's met 400W(evsa-geschikte) lampen, en draai alleen maar op 250 en 275W.
Ze gaan al 5 kweekjes mee, en ze lijken nog bijna nieuw.
Het spectrum kan iets blauwer worden als je dimt, maar da's nauwelijks merkbaar.
Comment
-
elke hps lamp heeft ze eigen werktemperatuur dus dimmen met dezelfde lamp geeft verlies.maar het schijnt in de praktijk reuze mee te vallenik groede zelf altijd voor onder 400 watt hpi nu door de koude onder 600 watt hps,en het gaat veel beter sneller harderverzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
Comment
-
Dank voor jullie reacties! Ik ga er van uit dat het te verwaarlozen is het verschil. Pas als ik aan nieuwe lampen toe ben pak ik de 400watters. Als ik dan (2 oogsten verder) een groot verschil merk, zal ik dat zeker hier posten. Het beste iedereen, Grtz Elzibo
Comment
Comment