Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Aanstaande Kweekopstelling in een Kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Hallo beste kwekers,

Ik heb dit jaar al buitengekweekt en nu ga ik met een maatje een binnenkweek doen.
    Omdat ik totaal geen kennis heb van binnenkweken hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven.
    Uiteraard gaat er een kweekverslag komen. Ik zal zometeen de spullen hieronder noteren.
    Ik heb momenteel verschillende zaden liggen. Ik heb liggen:
    Kalashnikova Fem. GreenHouseSeeds (Ak47 x White Widow)
    Haze Berry Fem. Royal Queen Seeds (Shining Silver Haze x Blueberry)
    Bubba Kush Fem. GreenHouseSeeds (Bubble Gum x Kush)
    Ik heb ook nog 2 White Widows momenteel buitenstaan.
    Een van die twee ruikt erg lekker en zou ik misschien willen stekken.
    Ik denk dat White Widow of Kalashnikova een leuke soort is om mee te beginnen.
    Want vooral Haze lijkt me nog iets lastiger, ik heb namelijk gelezen dat deze
    gevoeliger is dan andere soorten. En een langere bloeiperiode maar dat maakt niet veel uit lijkt me.
    We gaan kweken in een oude kast met de afmetingen 50cm diep, 150cm breed en 200cm hoog.
    Ik heb nog een vraag.. Welke lamp kunnen we het beste nemen voor stekjes?
    Ik heb gelezen dat een cool-white Tl buis goed is. Ik neem maar 5a 10 stekjes per keer.
    De kweekspullen gaan we bestellen op www.kweekhuis.nl

Dit zijn de spullen die we aanschaffen:

Voeding:
    Biobizz Bio-Grow 1L
    Biobizz Bio-Bloom 1L
    BioNova pk 13/14 (had deze nog staan)

Biobizz Light mix
    Gordan Stekblokjes 4x4x4cm

Kweekapparatuur:
    Davin schakelkast 2x600W
    Zelfbouwset Vossloh schwabe met GE Lucalox HO Bulb 600W met Hamerslag klep
    Buisventilator S-vent 125mm 350m3
    Carbonfilter Empire Classic 350m3 125mm
    Combiconnect luchtslang 127mm 10meter
    Ventilator met klip
    Slangklem 060-165mm x5
    Stekker met snoer
    Thermo Hygrometer x2
    Isolatie folie 120cm x 25mtr.

Als jullie nog tips hebben of andere toevoegingen hoor ik het erg graag.
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Re: De Aanstaande Kweekopstelling in een Kast

Bloom en PK 13-14 niet combineren dacht ik ...

Voor derest ? Ziet er wel goed uit ,meeste info vind je gewoon op het forum als je effe zoekt en gebruik maakt van de zoekfunctie en Google

Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

Comment

@PotHead Sativa

Ja ik heb al best wat nagespeurd en gezocht. Fijn dat het er netjes uitziet volgens jou.
      Maar welk soortje zou jij mij aanraden om mee te beginnen? En waarom?

Comment

Soortjes die je opnoemt hierboven zijn lang niet slecht.
        Haze is een iets moeilijkere strain om mee van start te gaan maar niks is onmogelijk maatje!

Comment

Alle strains zijn vrijwel even makkelijk. Diepe sativa's gaan natuurlijk wat meer strekken rond de bloei dan indica's, maar dat is eigenlijk het enige 'probleem'.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Denk persoonlijk dat een haze soortje tot een goed einde brengen toch iets moeilijker is dan bv een white widow of een Bubble gum die veel minder lang moeten staan en waar het dan ook minder snel mis kan mee lopen.

(Persoonlijke mening)

Maar wie niet waagt niet wint hey ...
            Zelf ook gestart met Haze dus alles kan ,ook als eerste kweek.

Comment

Waarschijnlijk gaat het zo worden.
              1e kweek Kalashnikova
              2e Bubba kush
              3e Haze Berry
              Maar mooi dat ik niks ben vergeten. Ik vraag me alleen af of die afzuiging herrie gaat maken?
              Iemand trouwens ervaring met Kweekhuis.nl ?

Comment

Samen met iemand binnen kweken, ik zou het je niet adviseren. Je kan niet in de toekomst kijken, en afgunst is een veel voorkomend probleem.

Ja je afzuiging maakt lawaai. Gelukkig kun je er wat aan doen, zoals een Variac of een silent fan controller (
                https://desjop.nl/nl/a/aanbiedingen/...0#.VjRwfmut-NI ) deze is in de reclame nu. Dit bedrijf is betrouwbaar, kweekhuis.nl ken ik niet.

Beiden zorgen dat je afzuiging in stappen geregeld word, dit haalt de brom uit je afzuiging weg. Meest voorkomend en irritant geluid wat er is en ook kans dat je door die brom de petten op bezoek kan krijgen.

2x600watt geeft veel warmte, ik zou om die reden al een wat grotere afzuiging nemen. Niet zo zeer voor de zomer maanden, maar je afzuiger moet het wel aan kunnen. Geen risico nemen lijkt me beste.

Hamerslag kap, overweeg een A Just A Wing. Deze hebben een glazen coating en kun je in verschillenden standen zetten, tevens zit er een Spreader bij. Deze verdeeld de warmte beter, waardoor je wat lager je lamp op de planten kan hangen. 1 nadeel van de spreader: midden krijgen de planten minder licht, de zijkanten weer wat beter. Zelf gebruik ik hem niet, aangezien ik voldoende hoogte overhoud voor de lamp afstand.

Je voedingen zijn een belangrijk iets voor je dames, net zoals het voor ons belangrijk is.
                Basis voeding is een persoonlijke keuze. Aptus is een merk wat zeer geconcentreerd is ( 1,5 tot 5ml per 10 liter water ) en ook een uitgebreid assortiment heeft. In verhouding is Aptus vaak ook goedkoper dan andere merken. Het fijne is dat je geen pk meer nodig hebt, maar zowel de P als de K los kan halen: dus ook meer of minder toe kan dienen indien nodig is.

Smartpots zijn ook een overweging waard, deze potten "ademen". Het te veel aan water zal direct weg gaan, en lucht kan er weer in. Dit is goed voor je wortels, en dus ook voor je opbrengst.

Sonoconnet slangen voorkomt ook geluid, door dat deze gevoerd zijn. Zorg ook voor flauwe bochten ipv bijna haakse: de luchtstroom is de oorzaak van het geluid, beperk die en je heb minder overlast.

Je wortels houden van een zo stabiel mogelijke temperatuur. Ik heb piepschuimplaten onder de lekbak, dit om de trillingen die zowel de clip fan als wel de afzuiging maken wat te reduceren. Tevens zorgt dat de temperatuur minder zakt. Als de lamp uit is kan de temperatuur snel zakken, ook in de potten. Een verwarmingsmat zou ook kunnen, al haal je de potten met het piepschuim al van de vloer: dat scheelt enorm.

Hopend dat je er wat aan hebt.
                Last edited by Iemand uit de buurt; 31 October 2015, 09:15.

Comment

Net als een kachel,heeft een 600 watt lamp een bepaald aantal m2 nodig om zijn warmte kwijt te kunnen.Hoogte minimaal om geen warmte problemen te krijgen is 2 m bij 1 bij 1.Daarom hebben al die kweektentjes ongeveer deze maat.Als je je bloei kast niet wil of kan verbouwen,zou ik voor 2 keer 400 watt gaan.En stekken nemen van een bloeiende plant is niet slim,kan wel maar duurd heel lang voordat er weer een beetje groei in komt.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Sorry misschien heb ik het onduidelijk gemaakt.
                    De schakelkast is 2x600 Watt. Ik ga echter maar kweken met 1x 600Watt.

Is er geen andere manier dan zo een fan controller? Dat kost me namelijk opeens weer wat om zo een ding aan te schaffen.
                    Ik zat al te kijken naar smartpots of airpots maar we gaan de eerste keer nog even met normale potten aan de slag.
                    Piepschuim op de vloer zullen we zeker gaan doen.

Erg veel goede tips, erg fijn! Bedankt!

Comment

Nog een keer dan een 600 watter beschijnt 120cm bij 1 meter,hang je hem in iets wat kleiner is ,zal je nooit een top oogst hebben,zo goed?en stekken trekken van een bloeiende plant is heel moeilijk lastig en duurt een week of 4 a5 zo goed?

Comment

1x 600W krijg je niet op temp met 350m3 .(die je waarschijnlijk ook nog eens gaat dimmen vanwege de herrie)
                        ik reken altijd 1 kuub per watt voor een afzuiger...
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

Comment

Sow joremkrank, sorry dat ik het niet goed heb begrepen. Maar waarom raad je mij 2x 400w aan? 2x400 =800. Dat is dus meer wattage dan die 600watt lamp. Dus ook meer warmte denk ik? Of zit dat anders? Die stekken zal ik niet nemen als ze in de bloei staan. Bedankt voorje tips. Maar dan zou ik dus het beste 1x400w kunnen doen volgens jou @Shivaman? Want dat komt bijna overeen met de afzuiging.

Comment

Een goedkopere manier is een Variac, deze moet je wel zelf bijstellen. De silent fan controller doet dit uit zijn eigen. 135,00 euro inc stalen afzuiging is niet duur, normaal kosten ze 170,00 euro los.... Dit heeft met de Growshop wet te maken.

Wiet kweken kost nu eenmaal wat geld, vooral de aanschaf de eerste keer. Wat is je budget en welk kweek oppervlakte had je in gedachten ? Vaak is goedkoop duurkoop, ja smartpots/airpots kosten meer dan een normale vierkante pot. Ik kan je uit ervaring zeggen dat het de investering waard is. Net zoals een A Just a Wing kap, je haalt meer rendement ermee: daar betaal je voor. Daarbij zijn deze dingen waar je zeker aantal jaar plezier van hebt, zonder dat je ze hoeft te vervangen. Denk ook aan de sono connect slangen, het scheelt je geluidsoverlast.

Ik spaar liever 2 maanden langer door dat ik met zo hoog mogelijk rendement kan kweken, en met bijna geen geluid. Het is een keuze van je eigen, laat het de juiste zijn.

Comment

Maakt niet uit,je krijgt natuurlijk nu ook veel info tegelijkeen 400 watt hps beschijnt 70cm bij 1 meter optimaal,als je kast nu 50cm diep is heeft het dus geen zin om er een 600 wattert in te hangen.400 komt dus beter uit.Een lamp in een grote kelder bv heeft maar heel weinig afzuiging nodig.douw je hem nu in in dezelfde kelder,maar dan in een kleine kleren kast,dan word het toch te warm.Koop dus een tentje voor de lamp die je gaat draaien,bv voor een 400 watter is dat 1 meter bij 1 meter bij 180 hoog.Of nog beter bouw een kast van gipsplaat,werkt snel en makkelijk,en kan bijna niet in de brand vliegen.

Comment

Bezig...
                              X