Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Aanstaande Kweekopstelling in een Kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De Aanstaande Kweekopstelling in een Kast

Het gaat niet om de lamp, maar wat jij denkt nodig te hebben om je eigen en in dit geval ook je vriend te voorzien... Als je je eigen beperkt door de afzuiging, is dat niet slim.
    Kweek je onder een 600watter kun je 400gram halen, dan doe je het zeker niet onaardig. Is dat voldoende voor jou en je vriend ? Zo ja, 600watt. Kom je er achter dat je meer nodig hebt, heb je meer wattage nodig. Dan kun je overwegen om 2x 400watt te halen, of te kijken naar een 1000watter.... Mocht je zelf iets maken, houd daar rekening mee.

Waarom zou je in een 100x100x180 geen 600watter kunnen doen ? Niet voor het te veel aan licht, maar de warmte wat een probleem is. Je kan met een betere afzuiging echt wel met 1x 600 in een 100x100x180 ? Ik zou niet weten waarom niet, je dames zullen dat echt wel waarderen die licht boost.

Comment

Had ik nu toevallig een kast staan,van 1 bij 1 bij 180 cm had ik er ook 600 in gegooid,zou ik hem nog moeten bouwen,dan zou ik voor 1 bij 120 cm gaan,Zijn test mee gedaan,en is echt de beste maat.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

ik draaide in me oude kast idd 400W op 385m3 .. en dat vond ik wel de limit ook ....
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

Comment

Je bent met een tent eerder beperkt, het vacuum kan bij te grote afzuiging de wanden behoorlijk naar binnen trekken. Dat kun je met een Variac of fan controller nog enig zins oplossen door de afzuiging geen 100% maar minder te laten draaien.

Te veel afzuiging is ook weer niet goed, echter heb ik liever iets meer power tot mijn beschikking. Ik draai met een 500m3, waar een 385m3 ook wel kan. Deze draait op 25 tot 50%, en trekt een lichte vacuum.

Wat ik nog vergeten was, een EVSA is een erg handig apparaat. Ja dit kost ook weer geld, maar heeft een zeer belangrijk voordeel: hij word niet heet, wel warm. In tegenstelling tot de bekende VSA's die heel heet worden. Daarbij kun je met een EVSA je lamp dimmen of boosten, echter is hier wel vaak een aparte lamp voor nodig ivm kromtrekken gloeidraad. Mocht je een VSA gaan halen, zorg voor een vuurvaste ondergrond waar je deze op neer kan leggen ( stoep tegel als voorbeeld )

Een MABO , Blus bal of een automatische brandblusser is geen overbodige luxe... Ja je Davin schakelkast (2x600, is denk ik een Davin en ook wel de meest gebruikte ) zou moeten uitslaan als mis gaat, bedenk dat het mensen werk is en er altijd iets mis kan gaan. Wees voorbereid, kan je een hoop centjes besparen.

http://www.rollingstoned.nl/5-kweekt...ale-opbrengst/ Tevens een erg leuke site met veel informatie. Een klein citaat;

" Als je wietplanten er altijd gezond bijstaan, maar toch niet genoeg opleveren, dan kun je het meeste winst behalen door de lichtintensiteit te verhogen "

Je hebt altijd wel een limiet ook als je stalen wanden zou hebben, grotere afzuiging vraagt ook om een grotere filter en slangen en dat vraagt weer meer ruimte...
          Daarom word er in de regel vast gehouden aan dit schema:

250 Watt -> 31000 Lumen, effectief oppervlakte 0,5 m2
          400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2
          600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

Maar heb je geen problemen met de temperatuur, denk aan een koele kelder, kun je prima meer licht hangen. Temperatuur, de warmte van de lamp, is vaak de reden dat er gewoon niet meer bij kan in een tent. Maar te veel licht geven bestaat niet.
          Last edited by Iemand uit de buurt; 1 November 2015, 09:02.

Comment

De kast staat in een schuurtje dat van stenen is gemetseld met een houten dak. De muren zijn niet geisoleerd.
            De deur heeft enkelzijdig glas, dus het zal vrij koud worden denk ik. We hebben inmiddels al de bestelling binnen.
            Alleen de Buisventilator is alleen niet meegekomen, ik denk dat er iets is fout gegaan. Dus even contact opnemen
            en het zal vast wel geregeld worden. Het schuurtje heeft van binnen altijd de temperatuur van buiten, dus op het moment en
            in december en januari zou het toch wel moeten gaan met 600 W?
            -De Perfecte Guerilla Kweek
            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeginGrow View Post
              Het schuurtje heeft van binnen altijd de temperatuur van buiten, dus op het moment en
              in december en januari zou het toch wel moeten gaan met 600 W?
              Als je buiten en binnen temperatuur gelijk is wanneer de lamp uit is ,zal je een stilstand in groei krijgen door de koude ...
              Planten stoppen ermee eens het te koud word aan de worteltjes ,OF je zou moeten gaan bij verwarmen wanneer je lamp
              niet aan het branden is.
              Als je echt deze periode wil beginnen zal je daar toch rekening moeten mee gaan houden.

Comment

zibro laserkachel die moet je hebbendraait op petroleum,en een heel klein beetje stroom

Comment

Comment

Fancontroler op de afzuiging,en digitale petroleum kachel en gaan.

Comment

Been there, done that. Neem het gewoon aan, zo'n ruimte tijdens de 12 uren donker warm stoken is puur geldverspilling. Letterlijk 10 minuten nadat de lamp uit is, is de temperatuur al gedaald naar de omgevingstemperatuur. Om dat warm te stoken betaal je je blauw.

Comment

petroleum kost 70 pleuro cent de liter,ik zit ook in een schuurtje en doe 3 dagen met een 5 liter tank,de nieuwe digitale laserkachels zijn heel zuinig

Comment

Je verwarmd een schuurtje ? Wat als het gaat sneeuwen, en jou schuurtje als enige mooi ijs en sneeuwvrij blijft .. ? Afgunst is de reden dat velen gepakt worden.

Comment

heb me dak geisoleerd maar al was ie dat niet,ik heb er schijt aan.ilegalen niet ilegaal,dan me planten ook niet

Comment

Dat jij er zelf schijt aan hebt, is prima. Maar waarom een ander advies geven wat risico verhogend is ? Ik zou toch eerder dan een andere ruimte adviseren dan een kachel, maar dat ben ik. Beo gaf niet zonder reden dat aan, dat het zonde is.

Wil je optimaal je tijd en ruimte benutten : overweeg om dan om en om te draaien. Je hebt 2 tenten nodig, je gebruikt de hps warmte om de tent te verwarmen waar het licht uit is. Tent 1 verwarmd tent 2 als tent 2 de lamp uit is, en visa versa met tent 1... Voordeel is dat je kosten bespaard, en met wat geluk slechts 1x per jaar hoef te kweken. Nadeel is de investering.

Comment

Daar had ik ook net een topic over gestart Als je de warme lucht in de koude tent inblaast komt die bol te staan en heb je geurhinder. Plus een veels te hoge LV. Volgens mij werkt dat in de praktijk niet. Hopen dat de ruimte een beetje op temperatuur blijft door gewoon de lucht in de ruimte te blazen, maar dat lukt ook niet meer eens het gaat vriezen.

Comment

Bezig...
                                X