Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
550 mdf box, zacht briesje of flinke wind.
Collapse
X
-
Re: 550 mdf box, zacht briesje of flinke wind
Hey,
Bedankt voor de reactie.
De filter is 350 en ik heb het als setje aangeschaft. (ook allebei 125mm)
Anyway, na toch weer even verder te lezen lijkt dat op zich niet zo gek omdat er toch wel een en ander aan bochten en slingerwerk in zit en dan zou ik de 550 er toch niet uit halen (denk ik)
Ik lijk me alleen flink te hebben verkeken op de invloed van een paar bochtjes.
Na enig plooi en strijkwerk heb enkele bochten kunnen 'stroomlijnen' en dit lijkt toch wel te werken.
Viel me wel op dat de meeste 550 boxen allemaal 160mm lijken te hebben.
Wellicht toch nog een ander filter er aan hangen ?
GHF
Comment
-
ohh kijk dat wou ik gister nog toevoegen; zit er geen knik in je slang
mooi dat het is opgelost
een 350m2 filter heb ik wel vaker gezien met 125mm flens.
Weet je wel zeker dat het een 550m3 box is? En geen 250m3, die hebben namelijk wel vaak een 125mm aansluiting. En volgens mij is een 350m2 filter in combinatie met een 250m2 box ook een betere combinatie.[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]
Comment
-
Met een 350 filter aan een 550 box krijg je geurlekken.
Zoiets verkopen ze normaal niet als set, omdat het zo niet kan werken.
De diameter kan best verschillen, dat zegt niets, bij de een is het 120 en bij de ander 160.
Een 90 graden bocht kost >10% capaciteit.
Slangen altijd goed strak trekken en overtollig slang verwijderen.
Comment
-
Ok, dank voor de reactie.
Geen 350 filter op een 550 box dus. (en ik dacht nog wel een knap setje te hebben gekocht.)
Great, ik ben nog niet eens begonnen en mijn eerste fuckup staat al weer genoteerd.
Ik had dus beter eerst dit forum kunnen vinden en dan pas kopen ipv andersom.
'Gelukkig' heb ik er toch nog wel een aantal bochten in die de capaciteit wat doen afnemen, maar zal in ieder geval vast een ander filter bestellen.
Dat van die slangen strak trekken heb ik dus ook nooit bij stil gestaan, dus bedankt voor de tip.
GHF
Comment
-
Re: 550 mdf box, zacht briesje of flinke wind.
Ik begin toch wat bedenkingen te krijgen over mijn MDF box.
Ok er zit een klein filter op en een paar bochten maar ik had het idee dat 400 watt met gemak af te voeren zou zijn.
Niet dus, continu vol vermogen. 600 watt in juni moet ik dus helemaal niet aan denken.
Kan ik op simpele wijze de capaciteit 'meten' ?
Mijn logica : 550m3 per uur is ongeveer 150 ltr per seconde...toch ?
Dus een vuilniszak van 70 ltr zou zonder slangen en filter in een poep en scheet gevuld zijn toch ?
Of kan ik dat zo van zijn leven niet testen ?
Ik heb echt geen gevoel hoeveel luchtstroom deze zonder beperkingen zou moeten geven.
Kan ik daar iets aan relateren of kan ik me die moeite besparen ?
Als iemand nog een mening of idee heeft...graag.
Groet,
GHF
Comment
-
Wel je het meten,heb je een debiet meter nodig.probeer de filter zonder slang aan je box te krijgen,zo worden ze ook getest.kost misschien wat poen aan verlopen,maar dan gaat ie beter werken.dan de slang met zo min mogelijk bochten,en met zo,n kort mogelijke slang zo aansluiten dat de warmte je kamer verlaat.Maatje had een grote hoge kast met 3 keer 600 erin,en een 1500 afzuiger en 1800 filter,toch werd het te warm in zijn kast omdat de isoslang ruim 6 meter lang was.ipv slang kan je ook pvc pijp gebruiken met dezelfde dia meter,omdat de pijp van binnen glad is en een slang niet,werkt dat veel beter.post hier wat foto,s en we zullen de fout wel herkennen.verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
Comment
-
Dank voor de reactie, een debietmeter ga ik niet kunnen regelen denk ik maar de afstand kan inderdaad een factor zijn.
Voor de beeldvorming,
Vanaf het filter boven de tent uit
3x haaks
2 meter naar beneden
1x haaks
aansluiting box
125 slang
Uitgang box
45graden
2,5 meter
45graden
125 slang
aangesloten op 4 meter 125 mm buis
1x haaks
1x verloop
naar 4 meter 100mm buis dan 45graden het dak uit.
Dus dat is best wat meters en bochtenwerk,
Nou ben ik eigenlijk toch al voornemens een andere box aan te schaffen. Softbox, motor in rubbers en nog iets om de brom te beperken.
Buiten het wel of niet goed functioneren van mijn huidige box, vraag ik me dus af of een 550 deze setup uberhaubt koel kan houden en het liefst ook bij 600watt in juni natuurlijk.
Groet,
GHF
Comment
-
Behoorlijk wat bochtenwerk !!! is het niet mogelijk deze eruit te halen en vloeiende bochten te maken met je slang
Ook het verkleinen van je buis van 125 naar 100 is niet echt bevorderlijk.
Ook zou ik de afstand tussen de afzuiger en filter zo kort mogelijk houden
Comment
Comment