Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alleroudste wiettoppen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten en Drogen: Alleroudste wiettoppen.

Korting op 420shop
    Wie heeft de alleroudste wiettoppen in weck-potten ?
    Waar wordt die zeer oude wiet bewaard ( in kelder ? ), heeft die nog veel effect, welke smaak, welke soort ?
    Ben heel benieuwd, graag veel commentaar, ik vind drogen en curen een hele discipline, die tijd, heel veel tijd en geduld vraagt...
    Attached Files
    Tit veur e pafke.

Re: Alleroudste wiettoppen.

Bij voorkeur bewaar je wiet in een bruine/ondoorzichtige glazen pot. Of in het donker.
    Rubber en plastic reageren namelijk met THC en andere cannabinoiden tot een nieuw molecuul.
    Onder verlichting verkleurt wiet ontzettend gauw naar bruin en vervolgens grijs. Dat komt omdat licht ook THC maar ook de andere stoffen in je wiet afbreekt zoals chlorofyl.

Mijn wiet, die ouder is dan een jaar, gooi ik vaak weg. Omdat ik op kamertemperatuur bewaar, verdwijnen alle smaakstoffen (die verdampen op kamertemperatuur, anders zouden we ze op die temperatuur niet kunnen ruiken) en smaakt de wiet na ongeveer een jaar bijna naar hasj of hooi. Het effect is nog vrijwel hetzelfde, als je incalculeert dat de helft van je THC zo geoxideerd en droog is, dat die afbrokkelt tijdens het vastpakken van je topje. Je verliest dus tijdens het draaien al bijna de helft van de poederige effectieve bestanddelen.
    Luchtdicht, en in de koeling, in donkere omstandigheden, zou het best eens 4 jaar goed (op smaak en effect) kunnen blijven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat hij naar hasj gaat smaken is niet zo erg, misschien kan je de toppen vochtiger houden door een vers "fan"-blad bij te voegen.
      Tit veur e pafke.

Comment

Dan creeer je lokale micro-klimaatjes. Er is geen bewegende lucht in de weckpot, dus dan heb je eigenlijk een recept voor schimmel. Te droog is te droog, opnieuw bevochtigen is niet zo'n heel goed idee tenzij je compleet de luchtvochtigheid verhoogt. Dat kan door er in te ademen, of door een keer op een vochtige dag de pot open te laten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

en een Humidor, werk dat?

sigarendoos.jpg
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Je hebt er speciale voor cannabis, maar lijkt me nogal stom.

Voorts kan ik enkel bevestigen wat LR2 zegt. Heb mijn vorige kweekjes ook gecured.
            Na een maand of 3-4 in de glazen pot en elke week eventjes open is de wiet op z'n best.
            Hierna gaat de smaak stilletjes verloren (of veranderd idd wat meer hooi-erig).
            De high verbeterd nog wel wat na verloop van tijd, maar na een jaar is het idd wel bergaf aan het gaan.
            Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Zo'n doos lijkt me niet luchtdicht, er kan teveel zuurstof aan.
              Tit veur e pafke.

Comment

kwam ook met de opmerking omdat ik ze wel eens zag staan tussen de producten bij Headshops e.d.

maar is meer voor het oog zeg maar
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Om als cadeau te geven ( met de feestdagen )
                  Tit veur e pafke.

Comment

A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

Comment

Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Q wiet van 2 jaar oud had ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

En in zo'n humidoir kan ook niet veel in.
                          Tit veur e pafke.

Comment

Deze was 4 jaar oud <linkje>
                            Hoestte me wel de tyfus.

Tot een jaar of twee is het wel goed te doen.
                            Donker en bij constante temperatuur bewaren.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tit veur e pafke.

Comment

Bezig...
                              X