Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp bij canna coco kweekschema

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: hulp bij canna coco kweekschema

Korting op 420shop
    schemaculturecannacoconl.jpg

kan mij iemand helpen bij dit kweekschema.ik weet niet precies hoe ik dit moet aflezen.

wat betekent 15 25 in de eerste week voor canna voeding a en b....en de ec in de eerste week 07 - 1.2.....is dat zo als ik 15ml op 10liter water doe ik dan op ec 0.7 uitkom?....en met 25ml op 10 liter water op 1.2 uitkom?..

het water heeft toch ook al een eigen ec van 0.4 of 0.5..klopt dit?....en wat moeten dan de verhoudingen zijn?..

en ik snap even niet of ik nou met waarde 0.7 moet beginnen of met 1.2....met welke waarde kan ik het beste starten in de eerste week??

ik ga amnesia stekjes zetten..en ik wil dus niet met een verkeerde waarde gaan beginnen.aangezien cocos een leeg medium is.

ik ga ook nieuwe zakken cocos grond halen,cannazym gebruik je dan toch pas nadat je een keer een oogst gedraaid hebt voor de wortel resten of niet?...of moet ik dat toch meegeven de aller eerste keer met nieuwe coco grond?....of gewoon alles meegeven wat er op het schema staat?

dit heb ik ook gelezen op het forum ergens..

amnesia op cocos

voor de groei fase , ec 0.6 inwateren met ph 5.8.
    en voor bloei fase ec 1.0 en dan opvoeren tot 1.6.
    Hoger niet!.. lager kan wel,.. Amnees houd niet van een al te hoge ec heb ik begrepen succes ermee!!

klopt dit?....of moet ik gewoon de waardes aanhouden van het canna coco kweekschema?

m.v.g. danny
    Last edited by amnesia36; 8 November 2015, 17:13.

Comment

Re: hulp bij canna coco kweekschema

En ook Potgrond is prima te her gebruiken. Wel raad ik dan een grond zeef aan, om de wat grotere wortels weg te halen en de grond weer wat luchtiger te maken. Daarna beetje enzym en je kunt prima door gaan.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

vriendelijk bedankt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

mijn kraanwater is 0.5...dus als ik met 7.0 ec wil beginnen dan geeft mijn ec meter 1.2 aan..dat is dus plus 0.5 kraanwater..dan heb ik de plantjes dus 0.7 voeding gegeven ook al staat er 1.2....zo is het toch?....

Comment

Gaat over opgeloste zouten in een vloeistof. Wat in je water zit telt ook mee he.

Comment

0.5 water + 0.2 voeding = 0.7 EC

Lees de post van LR2 nog een keer heel langzaam.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X