Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low budget kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Low budget kweken

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Low budget kweken

    Een autoflower vult niet meer dan 10L. Dus 70L is verspilling. Voor een euro of 10 heb je complete universele voeding bij de bouwmarkt/tuincentrum.
    Gewone potgrond, met een handje universele voeding, is hier genoeg voor een complete kweek.

    Dus nodig (behalve je kweektent etc.)
    - pot van 10L, hooguit 15L.
    - potgrond (bloemen, planten, potgrond is potgrond, let wel op de pH)
    - Zaadjes
    - Voeding van de bouwmarkt/super/tuincentrum
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Low budget kweken

      als je binnen wil gaan kweken kan je het best een goedkoop tentje compleet met filter afzuiger enz enz aanschaffen, er zijn genoeg topics over welke set het beste is voor welke hoeveelheden en hoeveel watt lampen je het best kan gebruiken onder welke omstandigheden.
      Voor nu zou ik je aanraden om hier het forum even af te struinen en misschien eens een kijkje te nemen bij de marktplaats hier op het forum, als je daar niet veel wijzer van word dan kan google je altijd hebben als je de zoekterm kweektent compleet invoert
      Overigens kan ik je aanraden om eens bij de kweekverslagen van microkweekjes te gaan kijken dan kan je veel geld besparen door handige tips en experimenten die andere mensen voor je hebben uitgevoerd .

      p.s. ik kweek op tuinaarde van de intratuin en dit werkt voor mij prima i.c.m. een goedkoop Atami voedingspakketje.

      Succes ermee!
      Grtz Bigbuds
      Last edited by Ilikebigbuds; 18 November 2015, 21:00. Reden: incompleet
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

      Comment


        #4
        Re: Low budget kweken

        Er zijn er ondertussen toch al een zevental.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Low budget kweken

            Er zijn er wel meer denk ik, toch ?

            Er is een speciaal topic met alle Belgische growshops <linkje>
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Low budget kweken

              Bedankt voor de antwoorden, mijn tent heb ik al en mijn autoflower is al twee weken in gang. Ik ga een TWEEDE FEMINISED zetten.
              Hiervoor weet ik niet wat kan en wat niet. Ik heb net eens gekeken en kom dan uit bij het merk "Plagron". Welke heb ik hier van nodig?

              Als ik enkel een 50l pot zet vol met die growmix, kom ik dan toe of moet er dan nog wat bijgekocht worden?

              UPDATE: het word waarschijnlijk geen Plagron grond. Gewoon universeel zoals iemand al eerder zei.
              Is er nog iets waar ik op moet letten buiten de zuurtegraad?
              Klei heb ik gelezen, voor meer wateropvang.

              Greetz

              Comment


                #8
                Re: Low budget kweken

                leuk dat je het er zo neerzet alsof je allang aan had gegeven dat je een tent incl. toebehoren had, maar je laat weten dat je 1 plant hebt staan en voor zover ik niets lees ga ik er vanuit dat je deze net zo goed voor het raam kan hebben staan zoals nog steeds sommige mensen doen..
                mooi dat je je tent al hebt maar ik raad je aan om wat verslagen te lezen en niet te snel alleen maar vragen stellen die al 1000x of meer gesteld zijn en net zo vaak beantwoord in eerdere topics hier op het forum...

                Succes verder.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                Comment


                  #9
                  Re: Low budget kweken

                  Stiekem toch plagron.

                  Comment


                    #10
                    Re: Low budget kweken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds View Post
                    leuk dat je het er zo neerzet alsof je allang aan had gegeven dat je een tent incl. toebehoren had, maar je laat weten dat je 1 plant hebt staan en voor zover ik niets lees ga ik er vanuit dat je deze net zo goed voor het raam kan hebben staan zoals nog steeds sommige mensen doen..
                    mooi dat je je tent al hebt maar ik raad je aan om wat verslagen te lezen en niet te snel alleen maar vragen stellen die al 1000x of meer gesteld zijn en net zo vaak beantwoord in eerdere topics hier op het forum...

                    Succes verder.
                    Hey bedankt voor je antwoord. Heb intussen door dat ik vaak dingen vraag die al door andere gesteld zijn. De vragen op jet forum zijn soms gewoon te uiteenlopend. Maar daar kan niemand iets aan doen. Toch bedankt!

                    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: Low budget kweken

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Een autoflower vult niet meer dan 10L. Dus 70L is verspilling. Voor een euro of 10 heb je complete universele voeding bij de bouwmarkt/tuincentrum.
                      Gewone potgrond, met een handje universele voeding, is hier genoeg voor een complete kweek.

                      Dus nodig (behalve je kweektent etc.)
                      - pot van 10L, hooguit 15L.
                      - potgrond (bloemen, planten, potgrond is potgrond, let wel op de pH)
                      - Zaadjes
                      - Voeding van de bouwmarkt/super/tuincentrum

                      Comment


                        #12
                        Re: Low budget kweken

                        geen probleem, probeerde er alleen mee te bereiken dat wanneer je een vraag stelt je alle info die nuttig kan zijn voor het formuleren van een antwoord er ook bijzet
                        Vragen staat voor iedereen vrij, dus als je echt problemen hebt om de juiste antwoorden te vinden stel dan gewoon concreet de vraag waar je antwoord op wil, dan zijn er zeker genoeg mensen die niet te beroerd zijn om je een antwoord te geven (waaronder ik zelf, mits ik antwoorden voor je heb natuurlijk)

                        Grtz Bigbuds
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                        Comment


                          #13
                          Re: Low budget kweken

                          Kunnen jullie mij misschien een merk geven dat te vinden is een de tuinwinkel?
                          Ik ga straks eens kijken

                          Greetz

                          Comment


                            #14
                            Re: Low budget kweken

                            VIAONO is niet slecht of DCM ...


                            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Huis en tuin = universeel, 100d voeding, + lava
                            Groenten en kruiden = toepasbaar in de biotuin, extra kalk, extra sporenelementen
                            Kamerplanten = lava en kokosvezel, 100d voeding

                            Die 100d is een richtlijn die ze geven ,niet te hard op focussen ...

                            Comment


                              #15
                              Re: Low budget kweken

                              Oorspronkelijk geplaatst door MistahWeez View Post
                              Kunnen jullie mij misschien een merk geven dat te vinden is een de tuinwinkel?
                              Ik ga straks eens kijken

                              Greetz
                              Op advies van veel mensen gebruik ik nu DCM groenten en kruiden gemengd met perliet en zeer tevreden over.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment

                              Bezig...
                              X