Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met Kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnen met Kweken

Korting op 420shop
    Hallo JointjeDraaien leden,

Ik ben een beginneling op het gebied van wiet, en ik zou willen beginnen met kweken. Ik heb hier een mooie plaats voor ingedachten, maar de max. hoogte van de tent kan max. 70 cm zijn, is dit mogelijk om in die tent wietplanten te kweken? zo ja, weet 1 van jullie een goeie beginners kit? Welke zaden raden jullie mij aan? Ik ben een beginneling en zou er graag meer over willen leren. Is het bv nodig om ventilatie aanteschaffen (is dit een domme vraag?)?

Alvast bedankt,

Fannollost

Re: Beginnen met Kweken

Hoi,welkom veel lees plezier begin bij de micro afdeling.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik zou beginnen met het hele forum eens door te lezen, dan zou je deze vraag niet meer stellen.
      Sorry voor het korte antwoord maar bij een wietje kweken komt heel wat opzoek werk zien en moet je vele dingen zelf ondervinden.
      Succes...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Dankjulliewel voor antwoorden,
        Ik heb al vrij veel opgezocht, maar aangezien het een vrij dure investering is (voor mij dan), wil ik graag geen foute dingen kopen.

Comment

Je kan geen dure investeringen doen in een tent van 70 cm hoog. Geen plek voor hps, hooguit t-neon. Wordt moeilijk.

Comment

https://www.desjop.nl/nl/a/mammoth-d...7#.Vl9Myb8jzkY zou dit een goeie tent zijn om 2 planten in te kweken?

Comment

ja met tl wel,geen probleem.

Comment

't Is een propagator heh, zo heet die tent, eigenlijk bedoeld voor stekken die weinig geur verspreiden en niet veel licht nodig hebben.
                Het tentje zal wat minder licht- en geurdicht zijn.

* Maar met een afzuigertje/koolstoffilter en 2 setjes tneon kun je best wiet kweken.
                Kijk eens naar het kweekverslag van Vadertje, die deed het volgens mij ook in zo'n tentje. <linkje>
                Last edited by QnQ; 2 December 2015, 21:58.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor jullie reacties!
                  Is er misschien een mogelijkheid op plantjes in de vensterbank te zetten? mijn kamer staat vanaf zons opgang tot zonsondegang in het licht,
                  Is dat mogelijk? Zoja, zijn k2 planten makkelijk om mee te beginnen en voor de vensterbank te zetten?

alvast bedankt

Comment

Nee..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

17000000 mensen in ons kleine kikkerlandje waarvan 2.2 miljoen......

Comment

als je niet te hoog wil gaan en misschien toch een plek van 90 cm hoog kan versieren, dan kun je beter meteen zoiets nemen https://www.desjop.nl/nl/a/voorgroei...2#.VmBPzL9z8Q0 en scroggen of knakken/buigen. of gewoon lage soortjes natuurlijk
                        Last edited by Ilikebigbuds; 3 December 2015, 15:25. Reden: linkje vergeten ;)
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Thanks man! krijg je er al een filter en afzuiging of is die optioneel? wat raden jullie aan, ik heb gehoord dat je het alleen begint te ruiken als je gaat drogen. zelf heb ik geen ervaring, alle hulp is dus welkom

Comment

Wietplanten ruik je al na een paar weken, als ze in bloei staan wordt dat in week 3 nog 10 keer erger. Als ik mijn filter ontkoppel en de deur van de bureau open zet (dus tent dicht) dan ruikt na 10 minuten heel het huis naar wiet. Dus neen, dat begint niet bij het drogen. Eerder omgekeerd. Eerste dagen is de geur volledig weg en die komt dan langzaam terug, maar minder. Een bloeiende plant, pf.

Comment

http://www.greensell.nl/a-27471692/c...0/#description is dit een goeie beginners kit? ziet er redelijk uit volgensmij (zover mijn vrij beperkte kennis er over kan oordelen), hier zit toch alles bij om te beginnen met kweken? Hoeveel planten zou ik hier in kunnen zetten? alvast bedankt!

Comment

Bezig...
                              X